He creat aquest bloc amb la finalitat de mostrar imatges de vehicles que he recopilat al llarg de la vida. VIATJES I CAMIONS.

24 de nov. 2013

SEER VOLTA..




VOLTA, la pequeña furgoneta eléctrica.
Lo que tenia que ser i no va ser.

 Al any 1992 a Barcelona, tothom nabe molt "elevat". Ens surtiem del guió. Aixi ens ha anat.

Fecsa va importar de França, per probes, publicitat i futures ventes, aquestes petites furgonetes electricas, que varen funcionar, durant els Jocs Olímpics, i per veure si el public es animava decantarse per la energia neta.
Nabem massa alts, no va poguer ser.




SEER (Societe Europeenne des Electomobiles Rochelaise)

Media, 3,25 metros de largo, por 1.23 de ancho, con una batalla de 1,375, para poder moverse fácilmente en callejones estrechos de las ciudades.
Su carga útil era de 500 kilogramos,en los dos metros cuadrados de capacidad de carga.
El chasis tubular acogía en un nido las baterías de alimentación. La carrocería en dos versiones, furgón y  Pick-Up, era de poliester, para minimizar el peso. El motor situado debajo de los asientos, era un Leroy-Somer, fabricado en exclusiva para el Volta, ya que se preveía  una gran producción de este pequeño vehículo lo que conllevando, una gran inversión inicial. Asi  mismo  el resto de componentes que lo configuran.
 El cambio era sincronizado de cuatro marchas hacia delante y una hacia atrás.
  EDF (Electricite de France), apostaba por cambiar su inmenso parque de mantenimiento automovilístico, por esta versátil, limpia y silenciosa furgoneta. Esto hubiera sido un paso de gigante en su producción,e incluso gastando su propia energía.
En 1990 el Volta estaba homologado en toda Europa, solo una cosa lo podía tumbar. La política. Y así fue.
Los cambios políticos de los noventa que en un principio habían apostado por la energía limpia, cambiaron de parecer , dejando de ayudar en su desarrollo,  Alguien les tiro de las orejas, ese " Alguien" les decía que había que gastar petroleo. Que aun quedaba mucho planeta para quemar, y mucho hielo en el Ártico.
Han pasado veinte años, estamos en las mismas. El coche eléctrico, no existe,hay intentos, pero la realidad es solo" hablar habladurías". Quien días pasa, años empuja.
  Me imagino, solo con los vehículos de servicios públicos de toda Europa, incluida España, que fueran eléctricos, correos, aguas, luz, gas, electricidad, limpieza... cuantas toneladas de porquería en estos veinte años nos hubiéramos ahorrado.?



Debajo los asientos el motor.


Para enchufar

Interior muy cuidado.



Depósitos de liquido de frenos
embrague, y un calefactor de Gas-Oil,
parece un Mikuni. En la calefacción
se dependía del petroleo.


Otra imagen del calefactor.


Faro, fácil de cambiar. Con estos no se tenia
que cambiar la Ley de trafico de bombillas
fundidas.


El Arcón de las baterías









El sencillo chasis tubular con el nido de las baterias.
La sencillez como norma.

y el HISPANO.





23 de nov. 2013

VOLVO. Grues Nogues.




El VOLVO del Sr. Nogues, a La Panadella.







...i dos companys, al Garatge de les estrelles.




HELICÒPTERS. a Sant Pere dels Arquells.


No hi poden haver avions sense helicòpters, al pati del Monge.




Fen companya als germanets.


Per seguretat, tan el tablier, principals elements.
es troben guardats per quan es acabi de restaurar.


22 de nov. 2013

PALLA


Imatges enviadas per el Amic Josep Iglesias de com es carrega la Palla a un camió, per la zona de Marrakeich, al Marroc.





Camions fen la parada a La Panadella,
 inclòs fen la nit.




Amb una bala a punt de caure.









Scania-Volvo-Mercedes.









PALLA a Sistero.




Sortint de Guissona hem vaig creuar amb un MAN carregat de palla, no naba molt alt, pro deu nido.
Porta el enganche de remolc, lo que vol dir, que quan viatjava nabe ben carregat.
Sempre m'han agradat els camions de palla i  ben carregats, com els antics, amb les llargues marquesines, on el comercial del farratge, mirava de comprar camions que tinguessin un morro llarg, per fe la marquesina lo mes llarga possible, consecuentment mes carrega de palla, legalment.
Vaig seguir el camió que entraba al Poblet de Sistero. No podia anar gaire lluny a descarregar. Al arribar la bascula el vaig atrapar. El menava un dels dos Germans Bosch, propietaris del negoci. Li vaig demanar per fotografiar. El Sr. Bosch no hem  posa cap impediment. Em va comentar que aquell dia no tenia que carregar amb el remolc, lo que serie una foto sensacional amb els dos vehicles carregats.
Hem va prometre que el dia que carregues el conjunt, me enviaria una foto.
Despues de pesar, el camio es va descarregar al magatzem de la seva propietat.



Seguin el MAN, la pols no deixa ni veure la carretera. Per 
netejar la camper, dels sota i racons en tindre per dies.



Preparat per la descarrega.
 El Sr. Bosch deixa el camio, i agafa el toro.
Tot queda a casa.


Deslligant les cordes.


Primera grapada. De quatre en quatre.

Detall del petit allargo.


El remolc, aparcat. Esperant, que un client faci un bon pedido.


Detalls de la guia central per arrima les bales cap enrrere.


Casualitats de la carreterera.  L'engancho amb el 
remolc a l'altura de Granollers, al sentit oposat de Sistero.
Tota una casualitat.



21 de nov. 2013

POSTALS ANTIGUES DE LA COSTA BRAVA.




Algunes imatges de postals sobre rodes, a la Costa Brava, Catalana.




La conserva de l'anxova, una gran Industria a l'època,
el peix era abundant.


Camioneta Studebaker de l'empresa Sata.


imatge cotidiana amb el Autobús de línia a la entrada la població.



A punt de sortir. Sortir en una foto a L'epoca
era tot un repte.


La gent benestant de l'època amb els primes 
ingenis amb motor, tot una osadia.


L'automoció creixia amb força, alguns es afanant a 
passar del comerç de de les bicicletes,
 al poste de  benzina, el pneumàticsMichelin.
 A la imatge un camionet de la Distribuïdora
Porto Pi Subministrant al poste.



El Circ pobre, per arrastrar el carromat,
 far servir inclòs,el camell o dromedari,
que també es atracció.L'ultim remolc, la 
publicitat.


Els arrossars de Pals.


i per fi el sepeli.