He creat aquest bloc amb la finalitat de mostrar imatges de vehicles que he recopilat al llarg de la vida. VIATJES I CAMIONS.

2 de jul. 2023

TRANSPORTS PADROSA CENTENARI.

CENTENARI DE PADROSA.

 Altres crónicas de transports Padrosa dins aquest blog.

31/8/16-Padrosa restes.

20/9/13 Opel Blitz grúa.

19/1/12 Opel Inicis.

19/1/12 Saure´s de Padrosa.

11/912 Padrosa amb Carrillo.


Visita a l'exposició on Transports Padrosa de Figueres, organitza a Hostalets de Llers en commemoració del seu centenari, quatre generacions de Padrosa.

Sota el nom de ... primer centenari, ningú dels que hi hem anat i tornarem... exposo els vehicles que ens hem trobat, alguns d'ells vells coneguts.


La porta flanquejada amb les dos mastodont-iques grues importades de Estats Units d'America




Tots seguits ens trobem amb unes estructures metaliques 
on hi han penjades velles fotos de Transports Padrosa
 extretes del seu primer llibre.







A continuació un altre KENWOOD aquest xato o cab over com diuen els americans.
El conductor d'aquest camió quan treballava vivia a Barcelona. Aparcan prop de casa.



 continuació trobem dues tractors Pegaso 260 restaurades.






Una curiositat en la boixa de la tractora. Un comptaquilòmetres
com els que fan servir alguns semirremolques americans.
Pro ... la tractora ja du el seu,   al tablier ?


Catifa original Pegaso. Bon cau-xou.


En aquesta imatge, es veu equipada amb canvi de bola.
Per matricula, crec que li han fet una adaptació amb
la palanca de la multiplicadora.


Sota la cortina la llitera. Pegaso les feia com aquesta
inclos amb els Europa 170 HP mes moderns.
Es tracta de un rectangle fet de tubs, com a somier
lo que representa el mate-las es una lona, amb forats
on una corda, els tensa amb el llit tubular.


Detall de la direcció hidràulica amb diposit de liquid.


Tot seguit guarit del sol, en una petita nau trobem els Saurer.
El vermell i el Blau.


Fabricat a France.




El Blau.


Estrany artefacte, maquina de batre? Recollit per Padrosa.
Marca Avellana.




La nau del costat omplerta de motos de totas classes, destacant
 les Gymson i les Rieju fabricades al mateix Figueres.












Extranyas columnes amb la indicació Figueras 40 mts.





A continuació la petita grua OPEL BLITZ, transformada
varies vegades, segons la feina.


...una altra grua Bantam? sobre xasis de camió.



Per acabar una super grua, ploma, com li vulguis dir de importació.


A continuació el rere botiga amb imatges del amic Xavier Maluquer.







... fins dintre 100 anys.


FOTOS NURIA ROURA PUJOL-XAVIER MALUQUER NOGUES.




























CAN PAU XICH PARETS i MIRALLS.

 

















18 de juny 2023

PANADELLA-OLUJAS 2023.

 




Con compañeros venidos de Huesca, Asturias, Vall d'Uxo, Castellón como invitados especiales del grupo, celebramos un discreto encuentro en La Panadella, faltaban muchos, de los que habitualmente suelen venir a estos encuentros, pero las averías por ser camiones o vehiculos antiguos, otros compromisos en el mismo dia,  mermó la asistencia. Pero creo que con los que éramos, fue suficiente para pasar un buen dia. Tambien se nos juntaron tres colegas aficionados a los autobuses i maquetas copropietarios de un Bus Pegaso, pero que tampoco lo pudieron acercar a La Panadella.

Con los mastodontes tenemos el 124 del Sr Enciso que nos acompañó en el almuerzo..


Estreno del Scania recien adquirido por Ricard.



El Troner de Castellon.


Pegaso Beulas 170 HP de Joan Vallcorba.


MAN tambien de estreno de Francesc.


Recogidos detrás del Horno de Pan. Intimidad total.


A diferencia de otras veces en que se exhibía el "producto" en mitad del aparcamiento de La Panadella, enfrente el Hotel Bayona, esta vez al ser el almuerzo en el Hostal Parada y evitar malentendidos los 6 grandes que vinieron se aparcaron resguardados detrás del edificio del Horno de Pan.   Algunos compañeros me preguntaban horas después. Hemos pasado por La Panadella y no hemos visto ningún camión clásico. Esta fue la razón. 

Camino de Sant Vicens del Arquells.



Después de un buen almuerzo en el Hostal Parada como he dicho, nos dirigimos hacia Sant Ramon, donde teníamos que visitar un almacén de coches antiguos, pero su propietario, a última hora, nos dijo que tenia un compromiso y al vivir en Barcelona no se podia desplazar.

Para hacer mas ameno el camino, en Sant Pere dels Arquells, pasamos por delante el Patio, donde el compañero, Xavi Monge, tiene expuestos cuatro aviones-cazas de guerra. Allí era donde hacíamos las fotos de cruce de los que subían y los que bajaban.


El guarda de los aviones.


LLegados a Sant Ramón por la estrecha carretera que viene desde Montfalcó y haciendo peripecias para cruzarnos con las cosechadoras que estaban en pleno auge de siega. Al fin  llegamos a Sant Ramon.

 Esta población es conocida por el monumental monasterio en honor a Sant Ramon Nonat que le da nombre. Hicimos el aperitivo en el bar de los jubilados para ir directamente a Les Oluges, al restaurant EIX. 

El amigo Fluriach delante un troner como el que había conducido.


Solo llegar, a Sant Ramon el grupo recogido debajo la morera. La calor es sofocante.


El resto aparcados delante el monasterio que visitamos en
honor a San Ramon Nonato.




Allí se nos juntó el compañero Feliu Izar, que había venido des Lérida Capital con su tractor LANZ, en dos etapas de dia y medio. Lérida, hasta Vilagrasa, Hostal del Carmen a comer. Vilagrasa -Cervera a Dormir y por la mañana Las Olujas. Un viaje fatigado con el humo en la cara, además del aire caliente de este sábado infernal.


Ya en el aparcamiento del Restaurant EIX



Feliu Izard nos hizo una demostración del protocola para arrancar un tractor LANZ.

La mesa preparada, servicio rápido, pero la calor no nos dejaba consumir como debería ser. El aire acondicionado apagado. La electricidad va cara para ponerlo. 

Después de la comida, fuimos al almacén de nuestro compañero Joan tiene al lado del restaurante, donde además de varios Jeep Comando , Land Rover, un Pegaso Europa que ya probamos la vez anterior en fase de una auténtica restauración y la Chevrolet Xevi, ya restaurado a falta de escoger un color para pintarla, nos despedimos de esta larga jornada. 











 Después de la petición de Francesc hacía Jordi Ibars, se unió a nosotros en la comida.






Hasta la próxima.

TEXTO Y FOTOGRAFIAS XAVIER CASTELLS.