He creat aquest bloc amb la finalitat de mostrar imatges de vehicles que he recopilat al llarg de la vida. VIATJES I CAMIONS.

22 de gen. 2015

OPEL SIX LIMOUSINE.







Detalls del Opel Six militar.

Amb un motor de sis cilindres
 i amb 2000 c c, cabriolet i 
dues portes. El vehicle perfecta.





 Sense Paraules.














Com tota la col·lecció del Senyor Gerard.!!Perfecte!!




19 de gen. 2015

VEHICLES HISTORICS SEGONA GUERRA MUNDIAL II




HARLEY DAVIDSON.


Presentada al espai Josep Bota
dins el complex de la Fabra i Coats.




















PEGASO I. GE-7961







Pegaso I  " Xato" o "Mofletes",
 de Transports LLenas de Girona.


L'estranya historia.


Aquest camió amb cabina de 165, es insòlit, ja que porta el volant a la dreta.
 Els pegasos cap quadrat, mai han portat el volant a la dreta.
La historia es remunta quan el Senyor LLenas Pare. Compra un Pegaso I de 125 HP,
amb motor de gasolina. Al poc temps aquest vehicle ja sortia de fabrica
 amb motor dièsel, lo que feia quedar obsolet el motor de benzina, a mes del
gran cost en litres de benzina per cent, pràcticament el doble del dièsel.
El Senyor LLenas va optar per el cambi de combustible i motor. Adquiria un
Barreiros Diesel de 170 HP. Una Bestia contra els 140 i 165 de Pegaso.
Pro el camió no anava fi amb aquesta modificació, no quadrava motor amb
diferencial. Aquest camió, sortia amb un diferencial amb doble reducció. El
problema el teniem servit. La solució cambiar el grup diferncial. Aquest camió
no sortia de la provincia de Girona, una zona poc muntanyosa. Es opta per un
diferencial de autocar lo que vol dir grup llarg.
La barreja estaba servida. Un motor de 170 HP i un grup llarg el camió en pla
volava.
La cabina també es podria i es opta per cambiarla. Diferencial d'autobús,
 motor de Barreiros, i es acopla una cabina de  Pegaso 165. Un Puzzle.


Com aquest seria el camió que compra el Sr.LLenas.
Al concessionari de la acabada de constituir ENASA.



Aquest camió, miran-lo per davant ja donaba una 
sospita. Era molt baixet, algo, amagaba.


Al arribar a la porta lateral veiem, la composició
del lloc de conducció el volant es troba a la dreta. 



Sota la pols, detall del tablier flotant, la gran caixa
 de fusibles, la multiplicadora i el cambi.







Detall del Buje autobus de darrera. Marca?







17 de gen. 2015

PACIFIC. M.26. ( DRAGON WAGON).







La Bestia de La Guerra.


PACIFIC CAR AND FOUNDRY, empezo
a fabricar camiones en 1942 por un encargo
de la fuerzas armadas norteamericanas.
El ejercito necesitaba un vehículo potente
para el traslado de tanques en semirremolques.
La configuración del Pacific, era un 6X6, tres
ejes y la cabina encima el motor.
El motor un Hall-Scott de 240 CV. Equipaba
una caja de cambios de cuatro velocidades con
una reductora central de tres velocidades que
conectaba la transmisión trasera a las ocho ruedas.





El Dragon Wagon, era el vehículo con ruedas de caucho
mas grande operando durante la Segunda Guerra Mundial.
El que hoy nos acompaña, es blindado.  El modelo civil
era menos aparatoso. En este Blog, "imatgessobrerodes"
hay un apartado de arrastres de Endesa,donde un Pacific
de Gil-Stauffer,     ayuda al Autocar de ENESA.





De este modelo solo se fabricaron 500 unidades. Su
misión durante la contienda era el de recuperar tanques,
accidentados o Averiados. Con un motor de 6 cilindros.
18.000 CC, un cabrestante de 20 TN delantero y dos
traseros de 50 TN. Con una quinta rueda para un 
enganche de una góndola acondicionada para la carga
de a los pesados tanques.








Puesto de conducción del Pacific. El espacio es minimo
incluso para maniobrar con los brazos el volante. Para
entrar al puesto de conducción hay que saltar desde atras
por encima el gran capó interior.


El puesto del segundo chofer, igual de angosto.
Aqui se puede entrar por el costado.








Detalle de las barras delanteras y portico de grua
con una amplitud de 3,30 metros de interior.







En rojo, engrase automático del vehículo.


El cabestrante frontal se controlaba desde dentro
la cabina. Su capacidad de rescate es de hasta
16.000 kilos. De apoyo hay dos cabestrantes mas
de inferior potencia.




Lateral con equipo de soldadura, y todo un taller
de herramientas. Tres bombonas, Argon, Oxigeno
y acetileno


Las bombonas de soldadura, para las reparaciones
in situ.



La tracción por cadenas, algo insolito en los años
cuarenta. Pero eficaz.





Este vehículo, llevaba una tripulación de siete
personas, con sus siete mantas, 8 cajas de munición,
cizalla y tres cajas de bombas dentro la cabina.