Transport Vidal i fills. Sl. Com avui en dia se anomena la empresa neix al carrer de les escoles, al barri barceloní del Clot.
El avi dels actual Vidal ,cap allà 1906 era un petit comerciant de carbo en l´època de la revolució industrial. Aleshores, tot funcionava amb carbó, des de les màquines a les fabriques, com en el dia a dia domèstic a les cases tant per escalfar-se ,com algunes famílies benestants per cuinar.
El Senyor Vidal avi per servir els pedidos es valia de un carro tirat per tracció animal, així mateix per carretons a mà.
El Senyor Vidal avi per servir els pedidos es valia de un carro tirat per tracció animal, així mateix per carretons a mà.
L'avi, al mig de 2 Ford.
Més endavant va veure que repartint el carbó,
al tenir el carro li demanen que també fes
algun petit transport lo que a partir de aquell
moment el avi Vidal va anar fent les dues
feines el transport i el carbó.
Com que el negoci funcionava al 1927 el Pere Vidal va comprar un camió marca Ford bolquet o de trabuc com si li vulgui dir, siguin el tercer vehicle de aquestes característiques que funcionava a tot Barcelona. Així es va anar continuant fins arribar als anys 60 on ja es havia deixat el negoci del carbó e inclús el transport convencional per passar a posar grues a els vehicles y nomes dedicares al transport amb Ploma.
Al 1990 el fill Vidal y els nets canvien la denominació de la empresa ,amb concordança amb les lleis actuals passen se a denominar. Transports Vidal i fills. Sl.
El color groc de las cabines, encara no ser un color gaire bonic, es un color que ressalta molt lo que el fa molt visible en els treballs, dins de grans obres on també actuen altres maquines. I el color verd de les primeres, les carrosseries ve perquè al portar a carrossa la primera grua, el pintor que devia ser de Andalusia li va pintar els colors de la bandera andalusa.
El Senyor Vidal al veure’l no el va associar políticament, però li van agradar els colors, arrel de aquesta primera grua ja es varen pintar totes les caixes axis.
El Senyor Vidal al veure’l no el va associar políticament, però li van agradar els colors, arrel de aquesta primera grua ja es varen pintar totes les caixes axis.
cementiri de Sant Andreu,traslladant
una pesada creu amb dues plomes.
Transports Vidal ha treballat molt per a marmolistes i per un conegut escultor del Barri de Sant Andreu. El senyor MORA,escultor que ha omplert de imatges el cementiri del Poble, lo que comporta-be sempre els serveis de la ploma per col·locar-les.
També ha treballat dins del temple de la Sagrada Família en nombroses ocasions, i on feia falta mans expertes tanmateix , delicades per manegar els comandaments i no fer una destrossa.
No sobra ni un centímetre per banda al
interior de la gran Basilica. La Sagrada Familia
de Barcelona.
Estreno de el MAN amb Acerbi, i ploma
per repartiment principalment de marbre.
El petit sisento, per les trobades.
La fi del Pegaso.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada