27 de febr. 2016

TRANSPORTS MARSOL.




Transports Marsol, arranca Manresa per els anys 40
quan l'avi Miquel, anabe al riu Cardener a buscar sorra
per conte dels contratistas.
Portave un recuperat 3HC, amb el qual hi podia carregar
de dues a tres tones. La maquina, la pala i els braços forçuts.





Amb el temps, després de varis vehicles, neix l'autentic transports Marsol, amb un Barreiros 300, el qual arrossega una caixa volquet, de alçes altes, principalment per el transport de la potasa de les properes mines de Sallent i Súria. Era el fill del Miquel. El LLuís


Fotografia amb el Pare dels Germans Marsol i sota dos marcas, que tambe han relevad dels seus antecessors. El Chrysler sucesor del Barreiros, en si sols li cambia el nom. El camió es el mateix.
 I Carrosseries Govias. Els ex treballadors de carrosseries Comellas, que amb el seu tancament, munten una cooperativa de treball, fense carrec dels clients de Comellas.
La nau que surt a la foto, fou cedida als treballadors, per la Generalitat de Catalunya, propietaria dels ferrocarrils Catalans, i on anteriorment es reparaven els seus tren de via estreta  a Sallent.


Després del Barreiros, cambien de marca passant a Pegaso. El anagrama de Marsol, es estrena a la visera.






Amb el Germans Jaume i Miki, comença l'empresa moderna de Transports Marsol, tan amb els propietaris , com amb els vehicles.


El Miki.


El Jaume.


Imatge de la primera flota, devant les naus al
polígon de Bufalvent de Manresa.



Scania V 580, en plena carrega de ferralla.
Darrera una bonica maquina de tren.


Una altra carrosseria preparada per els cereals.


Aqui la carrega es el Alumini, per fondre.


Dues imatges front la primera seu de l'empresa
al Poligon Industrial de Bufalvent.








Scania el vehicle preferit per els Germans Marsol.
Actualment, conten amb una flota de 22 tractores 
i 40 semirremolqs.



Les noves instal lacions de Marsol.










.