15 de set. 2013

HISTORICS. SANT PERE DELS ARQUELLS 2013. Part Primera.

Organitzat per la Associació de HISTORICS.






Eren, les vuit en punt del mati, pluviegeaba, nabem a buscar la Ronda de Dalt, des de el Guinardó.  El Juli amb Viasa i el Francesc amb el Jeep Americà.
El cel no parabe de gotejar i es preveia un pesat viatge  sota la pluja ja que cap dels dos vehicles portaven capota.





























Grues Nogues, enganxat al Hotel Bayona.


Els companys esperen.

 Anem a La Sagarra, a aquella terra no plou mai, no es necessiten capotes.
Jo els seguia amb la FIAT, els seguiria fins a arrivar a La Panadella, per fer ajuda de suport logístic.

La primera idea era de anar de copilot amb el Juli, pro problemes de allotjament, es va optar per pujar amb la Camper.

Al ser dora per el mati,i dissabte, el transit era fluid, per sortir de la capital, agafar la ronda de Dalt, direcció la A -II, cap a Molins de Rei, d'anlla  la autovia inacabada de Sant Andreu de La Barca, empalme de Rubi a LLeida.
(Anecdota). Ni un Kilòmetre falta per acabar el empalmen amb  la A -II, pro amb l'excusa de la crisis, FOMENTO, no la acaba, mentre gasta els dines en altres llocs, construint autovies buides  com es ha demostrat en altres reportatges. Si Aquest Kilòmetre hages estat fet des de el nostre lloc de sortida de Barcelona, no cali anar a buscar la Ronda de Dalt i Diagonal, sortiriem per la Meridiana.
El concessionari de les autopistes, li interessa que no es acabi, li fallaria el negoci de tot el transit de la A-II provenint del Nord, la part de Girona i mitja Barcelona.

Una hora i mitja es el temps que tarden aquest vehicles amb 65 anys de la Capital a La Panadella, igual que un camió, carregat dels anys 70s.

La Panadella, port emblemàtic de 650 metres que separa les províncies de Barcelona i LLeida, i pas cap a el centre i Nord de Espanya del transit rodat, tan civil, com de mercaderies principalment.



Els cartells de Parada dels autobusos de línia.




Perspectiva del Hostal.


El garatge per els camions, protecció del fred hivernal.
Dalt, ara tapiat, habitacions comunitàries per els xofers.


 L'església per fer les plegaries els viatgers.




Des de el temps de les diligencies  La Panadella era punt de parada del cami reial.
El gran boom va ser amb els camions en els anys 50s fins als 90s, era una parada obligatoria, la primera,despres de Igualada, i la ultima a la espera per entrar pel mati a la Capital de Catalunya.
Encara perdura la Parada de alguns Autobusos com els de línia de la Alsina-Graells,que baixen de la part nord de la província de LLeida. En els millors temps la Panadella disposava de tres Hostals, un gran aparcament taulat de camions, un taller de reparació de camions, avui en dia servei de grues i un forn de pa.
Varem esmorzar al Hotel Bayona, on ja hi havia varis companys esmorzant.
El Vei del costat el propietari del Taller de Grues, Sr.Nogues també es va apuntar al grup, aportant un acurat Jeep, també supervivent de la segona guerra mundial.
El esmorzar una safata de mongetes i botifarra, amb una petita amanida per acompanyar, vi negre gasosa i el cafeto. Ja estem preparats.