Algunes imatges dels trens Renard,
de Riegos i Fuerzas del Ebro al 1916.
PONT DE LA SOLANA.
Maig1916. Fi de les obres.
Pont de La Solana,durant les obres oficials de resistència fetes pels enginyers D'obres publiques del govern espanyol, amb un pes viu de 10 Tm i mort de 6 Tm per cada arc,fetes al maig de 1916.(Obsevem els sacs de pedres fent de pes mort. )
Pont de La Solana,vista lateral amb l'embassament de St. Antoni ple, amb uns tipics carros de la època passant-hi.
Juny 1916. Observem les velles terrasses de vinyes mes en lla del pont que van ser plantades,segurament pels primitius catalans que es varen insta-lar a les estribacións de les muntanyes del Pirineu. Fugin dels moros invasors en la edad Bàrbara.
A prop d´aquest lloc, trepitjat els romans abans de Crist,cobraven e tribut i tenien una torre falsificada. (sic )
Pont de La Solana. La presa de Susterris i la central elèctrica de Tremp es van construir a 70 Km del final del tren de via estreta (estació de Balaguer del tren de la sucrera Menàrgens) i a 105 Km del tren de via ampla ( LLeida ). El transport per carretera es feie amb les Locomotores de vapor que veuen en la foto.
(trens Renart ).
Trobat en la pared de un Bar.
Delatat pel fum passant per davant el monument a Colon.
Bon dia: aquestes fotos no son pas de CGE, sino que son de Riegos y Fuerzas del Ebro. Els originals les vaig trovar en un lot de fotos que possiblement formaven part d'una exposició pels accionistes, ja que els peus de foto estaven escrites en anglès, i despres les varem recopilar en un album llibret arran de una exposició que varem fer a salars de Pallars sobre els pont de la Solana o dels Palillos. Continua en aquesta feina, que ens fas disfrutar molt remenant per la vostra web. Moltes gràcies. Feliu Izard de Lleida
ResponElimina