Visitant les Bodegues Abadal. A Horta d'Avinyó, propietat de la família Roqueta. La sorpresa va ser una finestra que miraba a un pati interior ont un carro de pagès de decoració, deixava entreveure, rera seu un camió. Vaig ubicarme on podria donar aquella finestra,donant la volta al edifici,vaig trobar una porta que accedía a aquell pati interior migt cobert amb planxes d'uralita.
El Sr. Roqueta,guarda en estat de marcha, tres camións de repartiment, d'una època no molt llunyana.
Camions per cert que varen perdurar, sobre molts altres mes moderns, fent el seu treball de repartiment diari per tot Catalunya, sota les marques Roqueta una R, dosR fins i tot tres R. Com a mostra, per demostrarlo, es la instal·lació de tacògrafs que equipen els vehicles.
El primer camió de Roqueta.
EL CHEVROLET.
Detall de els engranatges per carregar a manivela
els bocois de vi, amb les dues ungles per darrere.
Detall de la batería. Al seu costat un servofreno
incorporat posteriorment de la marca Ebro.
Detall sota el volant del tacògraf que van obligar a posar
a un camió amb trenta anys sobre. Aberracions d'avui en dia.
Detall de la reductora EATON, enganxada amb
cinta aïllant a la barra de la maneta de canvis.
Tablier en acer de luxe.
EL EBRO.B/35
Carregat de caixes de vi fins a última hora.
.Detall de la posició del pedal de fre i embrague
Detall de la posició del tacògraf i l'edat del camió
per fer-li posar el artefacte.
La cartera per guardar els albarans i cobros.
Detall del acoblament de una batería de 6 volts,
per poder arrancar a 18 volts de potencia.
Automàticament es retornaba a 12 volts.
EL SAVA.
Apertura de la porta,sense sortir de l'amplada de la
carrosserie.Una manera segura d'obrir la porta.
LLums Intermitent i posició, com el Nazar, mateixa poca.
Copia exacta del que montaba el Renault 4/4 dels anys 50s.
Detall del automàtic, que fa arrancar amb una bateria
supletòria de 6 volts. Arranca amb 18 V i automàticament
passa a 12 volts.
Ja amb temps moderns, amb fotografia cedida per PGE.
Premi pel Sr Roqueta !
ResponElimina