20 de set. 2012

GRAU I MODERNOS. FECSA Anys 60.



Imatges recopilades de las llibrets, que els empleats de Fecsa editaven. On explicaven endevinaments esportius, teatral i excursions, poesies i pagines literàries.
Clikar sobre la imatge.
Portada de un de aquests llibrets.

Es tracte de un camió FAUN de fabricació alemanya, per a TRANSPORTES MODERNOS. SA, arrastrant un remolq, sobre el que es transporta el Vas del reactor de la central nuclear de Ascó I.
Instantània presa travessant el nou pont sobre el riu EBRE riu amunt del Poble de Ascó.
El vas pesa 286 TN que sumand el Faun i el remolq anem a un pes total de 461 TN. Deu ni do.



TRANSPORT ESPECIAL A LA NOVA CENTRAL TÈRMICA DE SERCHS.
Siemens.
CORNELLA-CERCHS-SANT JORDI.



Extracte tret dels llibrets que editaven els treballadors de Fecsa, al any 1969-70, concretament per la Agrupación Deportiva FECSA.

En aquest transport, hi havien quatre peces que necessitaven per la seva envergadura i pes del" transport especial".
Aquestes quatre peses es fabricaven en quatre llocs diferents.Es havia de escollir Transportista, per ben fer, per economia i per disponibilitat de material rodant.
Es va encomanar la feina a TRANSPORTS ESPECIALS GRAU. SA, del carrer Ciutat de Asunción de Barcelona, per

1 alternador marca SIEMENS de la fabrica de Cornella i 170 tones de pes. 
1 transformador també de SIEMENS de Cornella de 150 tones de pes.
1 autotransformador marca Westinhouse des de la ciutat de Còrdoba.
i
per a TRANSPORTES MODERNOS .SA.

2 cosos de 40 tones cada un
1 man guito de 15 tones

Transports Grau, va que  encomanar un remolq  nou a TRABOSA de Mollet del Valles per complir amb el encarreg ja que tot tenia que anar ben convinat desde els tres punta, degut a que es tenien que reforçar pons e inclòs eliminar algunes tanca's de la carretera. La empresa constructora COPISA era l'encarregada d'aquesta missió. Contusiono tenia que anar tot molt seguid per no anar muntant i desmuntant els reforços i variacions en les carreteres. Ademes els permisos de la administració es tenien que cumpli amb les dates ficsades o caducaven, i tornar a començar amb la farragosa administració del" vuelva mañana."

A Catalunya hi havien carreteres del Estat i de la Diputació, a les hores els permisos segons quin tros de carretera et tocava, habias de demanar el permis a diferents organismes. El mes dur la diputació de Barcelona en el tros de la carretera de Can Massana a Manresa, on es varen que tenir apuntalats els ponts durant 45 dies, inclòs per les peces de poc pes  que venien de Villaverde.


Fent el Toc al Restaurant just començar
 en el Purgatori de Can Massana.


Els dos AUTOCAR de GRAU 
arrastrant una de les dues peces de Cornella.



Una parada al cami. La circulació totalment tallada. Aquest era el problema amb un especial i les carreteres estretes de L'època. Tallada al public.


El conjunt ja sortint de les corves 
de can Massana direcció Manresa.
Amb aquesta allargaria i qui 
coneixia la carretera
can Massana. ! Deu ni do.!


Entrada a Manresa a la Baixada
 en el pont sobre la RENFE
 i tot segui sobre el Riu.
 Es tenia que ser un gran matemàtic,
 per encertar les posicions amb
 la doble corba sobre els dos ponts.

I depres travessar tota la Ciutat de Manresa. 
Aixo reconec que era un treball de gegants.
 I amunt cap a Cerchs, que aixo sols ha set el vermut.








La peça provenen de Còrdova  es des carga a la estació de mercaderies del Morrot i GRAU ja el estava esperant amb el remolc de TRABOSA.

Còrdova i Cornella, varen funcionar. El problema va venir de Madrid i Saragossa.

El Fabricant de Villaverde, va posar moltes pegues, inclòs demanat un ressediment econòmic de la carrega, estires i afluixes paro que varen durar dies.
La ruta fixada era Villaverde, Madrid, Saragossa, LLeida, Cerchs. "La jefatura de Obras publicas", de Saragossa no va deixar passar amb aquesta carrega sobre els ponts del Riu Gallego, tinguen que cambia la ruta per.
 Villaverde, Madrid, Motilla del Palancar, Valencia, Castellon, Tarragona, Barcelona , Serchs.












Impressionant el BERLIET, aturat vora el Bruch.
 En direcció a la carretera de Can Massana,
 despres de la gran volta donada de Madrid.
Concretament anant direcció MADRID, 
don't tenia que haver vingut.



...i han problemes el Guàrdia Civil del coche pilot
 baixa a demanar al xofer que passa.






El Pegaso 165 pujant cap el coll del Bruch amb la gran volta que li han fet donar.
Tovem que falta una peça de Madrid, que tenia que haver recollit el Pegaso en un segon viatge. Com que no hi temps. GRAU fleta un camió cap a VIllaverde a recollir el altre cos del" Manguito", quaranta vuit hores mes de retard.


TRANSPORT DEL ESTATOR.

 Fabricat a Alemanya, per a
la central Tèrmica de Utrillas,
 amb un pes de 170 tones.
El reste es fabricaria amb un acord a la fabrica Siemens de Cornella.
Al "apartadero" de Renfe de Cornella, es habia intentat anar per carretera, pro altre vegada la" Jefatura de Obras Publicas" de la Província de Saragossa,  ho havia prohibit. Barcelona, LLeida, Osca i Terol ho permetien i Saragossa" empecinada" a no deixar passar cap transport especial. Cal recalcar  l'època dels anys 60s Saragossa no era la Ciutat Industrial d'avui en dia vet Aqui els recels. Avui no haguera passat.

Al anar en tren RENFE va tenir que fer moltes operacions porque pugues in passar les peces, tenim que aixecar vies, desmuntar aparells de senyalització, palancas de maniobres de agulles, etc, 
fins arribar a l'estació de MONREAL DEL CAMPO.
D'alla fins UTRILLA, es han tingut que rectificar carreteres, elimina corbes traien muntanya, reforçant els ponts,les clavegueres, reomplint cunetes, pro a la fi tot un exit.





De Monreal del Campo a
 Utrilla, passant per Escucha.





Imatges de la construcció de la central,
 amb un Pegaso 165, 
mentre passa la volta ciclista.


TRANSPORT D'ALTERNADORS A LA CENTRAL DE TABESCAN.


Aquest alternador amb un pes de 130 tones va ser construir a Bilbao, i transportat fin l'estacio de La Pobla de Segur, amb tren. Fins
alla Transports Grau desplaza dues grues i dos camions, per descarregar del tren i continuar per carretera fins a la central de LLavorsi en espera de acabar la de Tabescan, cal dir que del tren es va desmuntar el alternador en tres peces per facilitar el transport i el pes per les grues.
L'anècdota es que just sortir de la estació de Pobla, el pont que travessa el riu Flamisell, no podies amb el pes, tinguen que construir un" vado" a la llera del riu per poder passar.


Autocar de Transports Especials GRAU.


TRANSPORT DE UN TRANSFORMADOR DES DE LA FABRICA DE GALINDO A BILBAO
A L'ESTACIÓ RECEPTORA DE COLLBLANC A BARCELONA.
Aquest transformador carregat amb el oli pesa, 260 tones.
Per trasportal es desfà en varies peces ja que es un pes molt exagerat.

El transport de Galindo a Collblanc, es ha fet en tres etapes.
Primer de Galindo al port de Sanmturce amb camió.
Segon de Santurce a Barcelona en Vaixell
Tercer de Barcelona a Collblanc amb camió.

El pes del cos principal, no el poden aixecar les grues de Santurce i Barcelona, per lo cal es lloga un vaixell estranger, amb capacitat de carrega i descarrega i preparat per aquestes feines.

El remolq, primer es va portar desmuntat a Galindo arrastrats els eixos per dues tractores, un alte porta be les bigues centrals, cada una de unes 10 tones de pes.
Transporta el cos principal fins el port de Santurce i torna per carretera per esperar-lo a Barcelona aura passat un mes.

 El megaremolc de 
TRANSPORTES MODERNOS.SA.
 te una capacitat de carrega  fins a 250 tones.
 Es apoya en dos dollys
de 7 eixos i quatre rodes per eix,
 lo que dona muntat una allargaria de 30 metres.
Pensant que en algun moment, el han estirat
 !quatre tractors i un empenyent,! ha arriavat fins els 80 metres, de allargaria.