El tren groc o tren de la Cerdanya, uneix des de 1910, les poblacions i enllaços de La Tour-de-Carol i Vilafranca de Conflent. Fa un recorregut per ponts i túnels de 62 kilòmetres.
A La Tour-de-Carol amb la Renfe Espanyola, llinya Puigcerdà - Barcelona.
A Vilafranca amb la Sncf, cap a Beziers. Un nexe d'unió de la Vall amb la muntanya, seguin el curs del riu TET.
Una de les particularitats d'aquest tren,es que es conserva la majoria del material, des de la seva inauguració al 1910, amb un curos manteniment. Tanmateix la força l'agafa de un tercer carril paralel a les vies, com antigament el Metro de Barcelona. Aquest manera de prendre la força era per la dificultat de cambiar-li la electrificació, dins els ponts i túnels. També a la època ja que sempre ha estat electrificat, era el millor sistema.
La força motriu es aconsegueix en un petit pantà, a la sortida del Llac de Les Boillouses, desplaçant amb força l'aigua a les petites centrals elèctriques.
Un altre recort d'aquest petit i emblemàtic trenet, es que te el honor de passar per l'estació de Bolquérela mes alta de França a 1593 metres.
Corbes impressionants sobre les altes parets sobre el TET.
Baixada en picat.
Imatges de l'estació diposit de Villafranca de Coflent.
Vagons en reparació, ja que es intenta mantenir la
mateixa estructura de la seva inauguració al 1910.
El Taller de manteniment del tren groc.
!Acces interdit!
El empalme cap a França. A Vilafranche.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada