2 de març 2012

SAN ANDREU DE PALOMAR.



SANT ANDREU DE PALOMAR

LA CRUÏLLA DE CINC CARRERS.
imatges del anys 60s.

El carrer gran de Sant Andreu, anys ha, cosa increïble avui en dia , era un carrer de dues direccions.
Un dels punts mes mes conflictius era la cruïlla del carrer Gran amb San Adria, Riera de Sant Andreu iRuben Dario. El gir amdos costats cap el carrer de Sant Adria era el mes intens amb camions, degut que alla a la mateixa pared a continuació de la Corseteria, i una petita fabrica de pintures hi havia las Hilaturas de Fabra y Coats S.A. Nomes amb els seus camions traginant carretons de la Fabrica del carrer de Sant Adria cap als magatzems de San Marti al carrer de Berenguer de Palou era constant. Portaven el fil acabat per envasar y tornaven amb els carretons buits. Era el recorregut dels camions. Ruta: Porta fabrica carrer San Adria,carrer Segre, La Sagrera, carrer Pacifico i viceversa. A mes el reste de vehicles pesants cap a les industries del Bon Pastor. Maquinista ect.

A la part de Muntanya, Riera de Sant Andreu-Ruben Dario, era la pujada y baixada de la Zona alta de Sant Andreu i el cementiri.
Miran desde dalt, cap a la esquerra es trovabe el centre del poble amb la plaça del comerç, El Bar Versalles, L' Ajuntament una mica mes endevant el carrer cambia de nom com a carretera de Ribas. 

 A la dreta cap la gran Ciutat, despues de passar  la Riera D'Horta, s'a arriba a Sant Martí de Provençals,  I comença el carrer de La Sagrera. El primer edifici es la pared, on començament les instalaciòns de La Hispano Suiza-Enasa. Aquest carrer. la sagrera, era la autentica carretera cap a França, Valles, Osona,  Ripollès i  Cerdanya.


El cacau; La Lambretta ,El Dauphine, darrere el Topolino, un Ford vell creuat, el modern Wolkswagen,L'Aiga i el Renault 4/4.



El Dauphine ha quedat sol. Al fons la publicitat de la escola de conductors, CATALUÑA del carrer Abad Odó.






Imatge presa des de el terrat de L'Azuzena. Antiga merceria, que poc despres va ser enderrocada per les obres del Metro entre Fabra i Puig i Torres i Bages. El Metro maleit que es va endur una dotzena de vides, junt amb bastants edificacions, volgueren seguir un sistema de construcció sense buscar alternatives.
A l'esquerra la cotilleria que encara existeix. A la dreta la pared de la Farmàcia Viñas, parents de Pau Viñas i Roig qui ma proporcionat las imatges. Avui en dia Farmàcia Clapes, fen Xamfrà. Al costat la taverna Roca treballant encara actualment. Creuanse el Camió Ford i el Aiga.



Altre imatge des de el terrat on es re flecta la vida del carrer. El terra com es feia abans  ( adoquinat),la vespa amb said, el Seat 1400 direcció Barcelona. Tres troleibús venint cap Aqui, un de dos pisos enmig de dos de normals.




A l' esquerra la Granja Rabasseda, també enderrocada poc despres per la construcció del metro.




Imatge de la granja de la cantonada, a continuació la pasteleria Serra. Direcció Montcada una furgoneta Citroen 2CV darrera un de un 2CV, al costat un Dauphine.



Riera cap amunt.



Agraïment al Sr, Pau Vinyes i Roig per aportar les imatges cedides amablement a traves de Cesar i Xavier de La Cruz, per Montserrat Moltó i Arissa. Neboda de el Sr. Antoni Arissa.