7 de set. 2011

MYMSA A SANT ANDREU.

MOTOS Y MOTORES.SA.

AIXO ES MYMSA

Al carrer de TORRAS i BAGES, 33
a Sant Andreu de Palomar.











Els anagrammes de la empresa. Encara que hi havia
socis capitalistes el nom ARAGALL incrustat.










FABRICATS A BARCELONA  MYMSA a LLISSA D'AMUNT


El passat diumenge dia 4 de setembre passejant pel matí, ens vam acostar a Llissà de Munt, on es celebraven les 24 hores de cros-ciclomotor a la seva 30 edició. Després de una estona de sorolls, polç i calor quant ja tornàvem cap a el aparcament del cotxe ens va sorprendre un petit estand, motos, motocarros i furgonetes,dins de un enreixat,en el cual fen mil malavarismes varem poder obtenir aquestes fotos, elogi als   emprenedors  que intentaven, despuntar després de la post guerra i com tot lo nacional, tenien totes les traves del món, estan condemnats a plegar.




















Fotografies i explicacions
 preses als panells de l'exposició.


aquest motor se sembla per fora molt 
al de la Bultaco Mercurio de 125 cc.




la mateixa moto,l'enreixat de la gavia
 no et deixa prendre les imatges.





El precursor dels quads.
 Simultàniament en aquesta època a Austràlia,
  a les antípodes,  algun tambe tenia la mateixa idea. Si el Estat i el INI, hagin deixat créixer, a la automoció catalana, aquest tricicle seria de quatre rodes, cosa no permesa en temps de la dictadura. Avui en dia. Mymsa, Aragall i Catalunya serien els precursors dels quads. 



Una furg-ona o un joguet.
 Aquest vehicle dièsel 
amb motor de tres cilindres i 500 cc,
 fabricació propia de Mymsa,
 tampoc es va poder treure al mercat,
la dictadura, acompanyada del INI ho va impedir.
Vehicles de quatre rodes, res.
 Si el voleu construir com a tricicle si.
No competència a les fabriques del INI. 
Anar enfonsant la creativitat i el pais.
 Principalment Catalunya.
Aixi ens va are amb cap marca espanyola.



detall de la manxa manual


Senzillament maravellos.
 Dintre uns anys aquesta linia en 
automovil tornara.



Aquest vehicle era un derivat del tricicle de carrega, acoplat a turisme. A l'època podia ser la competència del Seat 600. El poblema es el no pugue avançar en ell, la falta d'autorització per passar les quatre rodes, era el gran repte imposible de conseguir, la veda del Instituto Nacional de Industria, mata  qualsevol embrio de competencia de algo que no sigui afi a les seves industries i al Movimiento Nacional. Els Aragall ja   desisteixen de fer una cosa com tenien pensada amb cara i ulls. L'anècdota es que
La família Aragall, els diumenges sortia amb el a Passejar. Era el seu coche, no tenien que comprar cap SEAT.










ojala es hagués fabricat.





TORPEDE. Aquest vehicle, no es lo que sembla. Va ser una proba de suspensions i de vehicle sense chasis. El carenat fa de chasis.
Les suspensions a l'època eren considerades un gran repte,  ja que la majoria dels carrers i carreteres eren construïdes amb llambordes, que a mes de fer vibrar per les separacions de pedra a pedra també hi havia llocs on el terra cedia en part lo que provoca grans esvorancs,   afectant al òrgans del conductors, principalment la base de la columna i els ronyons.




placa de F.Riera. Mas Casas 
San Acisclo de Villalta
Mymsa
B-108.025
motor 00628



Xapa precintada que tenien que dur obligatòriament
 tots els vehicles ,segons la ordenança del M.O.P.



Amb la matricula provisional a l'esquena. Els Aragall eren una imatge dels lluitadors doblegats de aquells anys,clara mostra de rebeldia i a veure que passa. Al fons el PEDRAFORCA.