20 de juny 2012

SAN PERE DELS ARQUELLS.




Sant Pere dels Arquells,
avions i
ocells.

























































A que estan esperant al mig de un camp...?

GRUAS NOGUES.




El nom de Nogues va lligat a la comarca del Anoia, com a Taller de reparació de camions, i com a delegat de Pegaso.
D'uns anys amb ara, va cambia les eines per grues, mes rentables en les ultimes temps, que la mecànica.


VOLVO.
Com arrossegador i per pujar bigues.


El KEN amb tota la seva magnificiencia dels cromats.


El Ken destinat a la assistència i per a llarga distancia.











19 de juny 2012

CARROSSERIES SUCARRATS II




Detall de la estació de Rodalies
 a Cervera de la línia de Manresa
 infrautilitzada actualment.

Com abans apuntarem en el capitol anterior, La Sagarra, es terra de secà i com a tal el blat era una de les seves riqueses por lo qual la farina, aci era tractada, imatges del remolada ment de l'antiga farinera.






En aquest local on ara hi han les oficines de Ibercaja i costat amb el Restaurant Bonavista va ser el segon emplaçament dels carrossers Sucarrats. Carrer Alta de Capuxinos ,6.






Parlant de Farines, aquesta camioneta en era el exponent de una gran fabrica de galetes.



Dis el garatge el Pare del Jordi... de petit ?

La fabrica de galetes de LA PALMA havia set una de les industries capdavanteres de Cervera i els seus productes coneguts arreu. Aquesta fabrica va tenir un mal fi al cremar ara fara 59 anys i lo mes greu que el Amo va morir cremat dintre.


Arribem als camions de ruta com aquest Barreiros Super Azor.








Un altra pes pesant per fer la ruta de Barcelona a Madrid.







En aquesta època, Sucarrats pintava sempre amb dos colors el lateral de la caixa.





.


Preciositat del Barajas amb acerbi. De transports Pomes de Cervera.





Pegaso 165 de un transportista de Barcelona, concretament J. Ferran Musol. Per no perdre el costum la caixa en dos colors.


















CARROSSERIES SUCARRATS.



Avui me desplaçat a a la capital de la comarca de La Segarra. Cervera, terra arida i dura on sols podem fer creixe els cereals.
El motiu de la visita ha set la trovada amb Jordi Sucarrats ultim descendent de una nissaga de cinc generacions com a constructors de carros, carretes i carrosseries per a camions, tot dintre el marc de la seva època.
El document mes antic trobat de carrosseries Sucarrats data de 1896 any en que es anunciaba al 
ANUARIO RIERA, a la pagina 983 en el" partido de Cervera" amb el nom de Valenti  Sucarrats i Trias com a constructor de carros carretes i tartanes ,  domiciliat a Ronda del Centro numero 20, en aquella època a Cervera ja tenia un competidor. Talleres de carros" CORRALES."
Carrosseries Sucarrats des de abans de aquell anunci al" Dietario," fins avui en dia mai ha deixat de treballar, las generacions es han anat suplint a mida que passaven els anys.












Al Valenti Sucarrats i trias el va substituir el seu fill el 
Jaume Sucarrats i Canela, aiximateix a ell
El Emili Sucarrats i Tolra,
el seu fill Jaume Sucarrats i Vidal,on passa el testc al ultim de la generació i actual Carrosser Sucarrats. El Jordi Sucarrats i Enric. Que continua al peu del canyo capotant els temps que corren.


Imatge del primer camió carrossat a Sucarrats, un Pegaso 140 de Transports NOET de Barcelona.



Un Transportista local amb un dels primers Barreiros.Transports Fonoll.











El Pegaso 165 de Transports Solé. Vaixell insígnia de l'epoca.



Un Furgo Ebro, . Sucarrats toca be totes les tecles en el mon del carrossat.




Esplendit el SAVA del Josep Valls.


















18 de juny 2012

"El Poste " al carrer de Sant Miquel.

Imatges del "Poste", al carrer Sant Miquel, unic sortidor de Benzina dintre el poble de Torelló. Imatge repostan una furgoneta molt curiosa, si ens fixem amb el sostre i la seva construcció aparentment artesana.



Aquest poste pertanyia a Transports La Comarcal SA, agencia de transports, que tenia en front  les seves oficines.
 El  regentava i com a sols responsable el empleat de la empresa el Sr Filipino, motiu que li venia de un parent llunya que lluita a les filipines. Amb el temps i ja en època mes moderna al faltar el Sr. Filipino, se va fer carreg el bei del costat de l'agencia, en PERET de motiu "sille"un guarnicioner fabricant de corretges per les la tracció de les politges a les fabriques i torneries de boix, també tractable la balca i el  vi mec per adoba cadires.  Com treballava cara el carrer, podia compaginar les dues feines. Aquest traspàs es va fer ja que la feina mim baba al muntarse ja altres Benzineres com" ESTACION DE SERVICIO" fora de la població.






En aquesta imatge veiem el POSTE en si.  Lo que mes sobresurt es la maneta per bombejar la benzina.  Aquesta maneta era estraible se aguanta mitjançant un cargol, quan es tencas el servei,  la maneta la treus i te la  emportaves a casa.
 Si hen fixem be en el aparell hi ha dues portes semi rodones que es cru-zen al mig junt on hi ha la maneta, que primer hem tret, de cada porta surt un( caragolet foradat) on si posa un cadenat quedant tancada la Gasolinera.
El fill de en Paret subministrant  un  furgoneta amb la regadora. La furgoneta anava carrer avall, al tenir el diposit al costat esquerra la manega no arriba, solució omplir un parell de regador as per abasti la furgoneta. També la furgoneta  podia haver donat la volta, ja que el carrer es de doble direcció. En aquella època la gent era servicial." No et preocupis agafare la regadora..."