11 de maig 2014

TRES TOMBS. XVII TROBADAS FEDERACIO CATALANA DELS TRES TOMBS.I





El carro i el cavall, el transport despres de la roda, abans del vapor i el motor d'explosió.
Avui a Barcelona, un grup d'aficionats ens  na fet una demostració, fen un gran
recorregut per Barcelona.
Sortint del Passeig de Maria Cristina, Paral·lel, Ronda Sant Antoni, amb arribada a la plaça Sant Jaume, per continuar,per les Rambles, Plaça Catalunya i tornada a Montjuic.






El Mossos, tampoc hi podien faltar.


El carro d'amics de La Fabra, carregat
amb una maquina, Heildelberg? d'imprimir.





Carro funerari al seguici.





El transport d'àcids en garrafes de vidre
recobertes de palla i encerclades dins una 
gabia de ferro.



Per fer cistells, abans que arribes el plàstic.



Per fer cabassos.


Els troncs o buscais també es havien
de transportar fins les aserreries. Res
ha canviat. Avui els camions.





Del hort al mercat, amb les fruites i verdures.


El vi, de Gandesa, Batea i La Fatarella
tambe a la trobada. Detall d'una pell
de xai, cosida i feta bota.





La recollia de la sega. A mes del gra. Palla.



Les caixes on es transportava el fil de 
les filatures a las fabriques de teixir.


Caixes de fruita de les hortes del Anoia.




Amb els coves de raim.






La cervesa de la Damm que no falti.


Carro de repartiment de carn, des de 

Les canyes de le ribera tambe es transportaven
per els enguixaries.






Quatre bocois, podrien ser ben be´
3000 Kilos entre el vi i la Tara.




Cuba que sevia per vuidar els "pous morts"
de les cases e industries.




Els sacs de cereal, també ben apilats.
Amb un carro, ben reforçat.








10 de maig 2014

PEGASO COMET. PRATS de LLUÇANES.




Avui he anat al mercat de Vic, he comprat calçotets, llonganissa, bull blanc, negra i botifarra crua.
Al túnels del Figaró, fan obres i he decidit cambia de ruta de tornada. He tornat per Prats de LLuçanès, i he trobat un Comet.

50 años nos contemplan. O le contemplamos.
El Comet amarillo de Casa. Uno de los de la
primera serie, quizas del monton que dieron
la vuelta publicitaria a España.




L'emplaçament de la roda de recanvi
dona a pensar que aquest camió era
un bolquet.


Els llums de darrera, els han canviat
 per uns de de Super-Comet.


Buje autentico del Comet.

7 de maig 2014

1A FIRA DEL MOTOR LLEVANTPARK.






La  afición a los camiones decorados, clásicos y americanos
cada día se esta extendiendo mas en nuestro país.
 Hoy presentamos una nueva "trobada", esta vez,
 en el pueblo Barcelones de Parets delValles,
 pegadito al Circuito de Catalunya.
Desde aquí deseamos sea un éxito de tanto
 de participantes como de publico.


Dos Ruas por el Pueblo de Parets del Valles
asimismo, comida y cena para los participantes
y acompañante.

Carta a los camioneros.





Ficha de inscripción.



















6 de maig 2014

LA CALENDONIA DE CASTEJON.





Iba dirección norte a la altura de el
complejo hotelero de Castejon y cruce
de autopistas, la vi. Busque el próximo
cruce para volver atrás y la fotografié.
Aquí esta para todos.














4 de maig 2014

PEGASO-LA SAGRERA.



Pequeño resumen de.
Cuando los Pegasos se fabricaban en 
La Sagrera.  
SANT ANDREU (Barcelona).

ENASA, construía en Barcelona,
 además del pequeño coche,Z-102
los camiones y los autobuses, antes de llevarse la fábrica a Barajas (Madrid).








Uno de las naves de chapa.



Bosuga colaborado de Hispano Suiza y Enasa.
Montcada i Reichac.


En Bosuga de Montcada y Reixac, la mayoría de los trabajadores eran de Sant Andreu.
Cada mañana, tarde y noches, los autobuses de la empresa les acercaba al taller carrocero.


El Pegaso de Ramón Vinyeta.agencia La Comarcal, conductor
hasta la explosión, Josep Plana,ayudante BLAS. Fabricado en La
Sagrera. Salio de fabrica con motor de gasolina de 125 HP, luego 
se le puso el  Pegaso Diesel de 140 HP.





El último camión fabricado en la factoría de La Sagrera en Sant Martí de Provençals, fue el Pegaso 165, Una cabina nueva y un motor nuevo, que sería el primero de toda la serie de Pegasos hasta el último.   El Troner. 
En el modelo pequeño el Pegaso-Barajas, ideado en La Sagrera pero fabricado en Barajas,equipaba un  motor en V y otras novedades muy adelantadas en su tiempo.    Se tuvo que dejar de fabricar, por su elevado coste i  adoptar, en su succesor el motor Ingles Leyland Comet con retoques. Una nueva cabina, como no, fabricada por Bosuga. Nacía Pegaso-Comet. Con el, cambio el mundo del transporte en España.