30 de maig 2021

LES OLUGES 2021.Trobasa Classics del transport.

 29/5/21.

Amb un dia esplendit, ens varem aplegar a la Gasolinera-Restaurant de Repsol entre Santa Maria del Cami i Jorba a la antiga N II de La Jonquera a Madrid.

El motiu acabar de perfilar la trobada que habiem organitzat, junt amb Ramon Manonellas i Joan Vallcorba.

Abans el Ebro  del Ramon i el meu Nazar habiem parat per fer una bona rentada, despres de mesos acumulant pols per culpa de la maleita  pandèmia.

El autobús Pegaso Europa, carrossat per Beulas, tenia problemes de recalentament, tot pujant la Panadella, lo que l'obliga a fer una parada per afegir aigua al radiador.

El Francesc i el seu fill Marsal pilotaven  el Pegaso Troner i el AE, el Ricard transportistes en actiu de Torrelavit, en varen aconsellar aquest restaurant, ja que el havien freqüentat, on tenen tres especialitats de esmorzar de forquilla a base de "callos", mandonguilles en salsa, com tambe popets al mateix estil, es lo que varen demanar la majoria. La resta es va tirar als entrepans de beicon amb formatge tanmateix moltes truites a la francesa i espanyola.


















El Jose Manuel. Ens buscava per La Panadella.


Continuem cami cap a Cervera optant anar tot el trajecte per la antiga nacional N II. Travessem Santa  Maria del Cami, quan ens creuem amb el antic Land Rover carrosat del grup d'amics de la Garrotxa amb club a Olot. Una confusió els havia portat a La Panadella i retornaven cap a Olot. Varen girar cua aplegant se  a la comitiva, passem Argensola enfilant l'ultim tram de La Panadella, per deixar-nos caure fins a la entrada de Cervera on hi tenim el desvio per el eix i la autovia de LLeida. Passat la rotonda dels Mossos ja enfilem per la petita carretera de Les Oluges i Sant Ramon, on per falta de temps, no varem poder desplaçar-nos per visitar el seu imponent Monestir.

Al Restaurant del Eix, ja ens esperaven varis coches classics, arribats per publicitat indirecta, com el tractor Lanz del amic Feliu Izard, el que es va cuidar de fer la reserva del tiberi ser ben atesos per els apats. El Sava de Jose Manuel ja havie fet una visita turística per la zona, com comprar pa a la Panadella abans d'arribar al lloc de trobada.

També hi teniem el Pegaso Europa de Joan Vila d'Anglesola, un tractor Volvo i un Chevi dels anys 50s, que no es va treure per raons tecnicas, com falta de conductors.

ELS PARTICIPANTS I LES SEVES JOIES.

Ramon Manonellas de Mollet amb el seu Ebro C.


Joan Vallcorba a el seu Pegaso 170 CV Beulas.
Amb gent vinguda de Sant Feliu de Codines.


El Nois dels 600 de Anglesola. Xavier Freixes.


Jose Manuel Sanz Monclus i el seu Sava. De Fonz.
SAVA S-70. Motor Barreiros EB 4.


Francesc, Marçal i Ricard de Torrelavid.
Amb el Pegaso Troner TX.


 amb el AE encara no passat a historic.


El organitzador del tiberi amb el Lanz Bulldog.
L'amic Feliu Izard Gabarro de LLeida.


El Vila amb el seu tractor Volvo.


El Xavier Castells Quintana amb el seu Nazar
3000 serie B de Barcelona.


El Land Rover 1300 en representació de MAG.
Motor antic Garrotxa. De Olot.


El Pegaso Europa de Joan Vila d'Anglesola.
Motor de 170 CV. PMA 20 Tones. Volquet.

 

El Mercedes 200 D de Carles Gener.


El Marçal aficionat als camions, pro tambe als
cotxes.


El Citroen de Ramon Pujol de Ponts.
Carrosseries Pujol.


el Xevy del Sr. Vila, que no varem poguer
fer-lo sortir del cau.


Diferents imatges de la trobada.






El Jordi Ibars, el nostre reporter, camara en ma
 colocant els vehicles per la foto. La gent no creia.



 A les 12 del migdia, carreguem l'autocar amb tots els participants de la trobada uns trenta. La visita sara al poble Murallat de Montfalco. Aquest recinte murallat el tenim sols a tres kilòmetres de les Oluges, el problema es la forta costa  per pujar dalt i maniobrar  l'autobús per poguer baixar.


El Lanz Bulldog fumejant a la costa de Montfalco.


El forn de Pa comunal del poble.





El nomenat " Trio de la benzina"


Despres de Montfalco, varem tornar a la esplanada del Restaurant on hi havien els vehicles per fer la rua, fins al poblet de Vergos Garrejat, amb una població de 25 habitants on varem ser rebuts per les autoritats locals.



CONTINUARA...












1 comentari:

  1. Me ha hecho más gracia ver a los pequeños recaderos, con más variedad, que a los grandes ruteros, pero que tampoco están nada mal, que conste. Eso sí, todos ellos tienen su particular encanto. De los Pegaso, Ebro, Sava ya se ha dicho todo...


    Muy apropiado el tractorista del Lanz con protección. Parece el modelo D-3806, creo que el primero fabricado en el estado (tras los Ebro/Fordson) allá por 1956-1959. Con mascarilla evita los malos olores, pues ese tractor quemaba lo que le echaran, 38 caballos bien aprovechados.

    Interesante también ese Bolinder Munktell 350, entonces del grupo Volvo allá por inicios de los 60, un tractor no muy común por estos campos. Preparado además con hidráulico para pala.

    El Mercedes, precioso y bien conservado: afortunado su propietario. Eso sí es un coche de lujo, elegante y distinguido, no los platillos volantes de ahora.

    Su Nazar empieza a ser ya todo un icono de las concentraciones. Y que sea por muchos años…

    ResponElimina