Imatges dels camions que varen passar
de una manera o altra, per la família Bachiller.
Taller del carrer Malats, anys 40s.
Aterrat i construit. La foto dona la mida de lo gran
que era el taller dels Bachiller. 2016.
Antonio Bachiller era un transportista de Guadalajara.
La seva activitat. Transports de resines de pi per tot
Espanya.
A Barcelona tenia un client al barri de Sant Andreu,
concretament al carrer de Portugal de La Sagrera.
Era una petita empresa regentada per el Senyor
Martinez també vingut de castella,on hi feien adhesius.
Antonio i porta la colofonia, la materia primera per fer
els adhesius.
Molts viatges varen ser fets de la serranía de Guadalajara
a la petita fabrica del Martínez. Aixo comporta
que en un dels viatges, després d'haver confraternitzat
amb la Familia Martínez, Antonio es cases amb la filla
del. La Inocencia.
Al casarse Antonio, monta pis a Sant Andreu, pro continua
dins el mon del transport. A mes de transportista, als
anys trenta del passat segle, hi havia un mon de negoci
molt interesant en la compra i venda de camións, quasi
tots importats. Venien amb chasis, motor i sense habitacle
que qualsevol fuster te en feia un.
Sols calia remacharlo exteriorment amb claus i chapa.
Amb la guerra espanyola s'acaba el transport, pro no el
mon del camió.
Fou al 1940 que l'Antonio, obre un taller
al carrer de Malats 22. Front del Ajuntament de Sant
Andreu. En aquest taller es reparaba i fabricaba components
mecanics per camións acabats d'arribar de la guerra,
per lo qual es feien de troços d'uns i d'altres.
Passats els anys, el taller es trasllada al carrer de Cinca,
cent metres mes enlla del primer. El Antonio conta amb
els anys de l'ajuda dels seus tres fills, fins la seva desaparició.
El fills de L'Antonio continuaren amb el negoci fins la
jubilació del primogenit, amb un acord per plegar tots
tres i tancar el negoci.
Difícil averiguar la marca, lo mes semblant a ell
es la marca italiana SPA, o BERLIET on arribarem varis chasis
a Barcelona. La matricula pintada al radiador.
Bedford angles, carregat de sacs. De patates?
Camio Minerva, modelo R, une de les primere cabines.
La guardia urbana no li importaba, ferse una
fotografia amb el choffers. A la fi es entenien.
Diamond T. Importat dels Estats Units
Front el Restaurant.BON SOL
Després de un bon apat a descarrega
els bocois, que per la seva posició,
debian de ser de salmorra.
Aquest camió equipaba un motor
Hércules de 6 cilindres i podia carregar
de 8 a 10 tones.
CO-6014, camió Dodge Brothers
també americá, molt usual en els
anys trenta.
Camió Saurer Suis, aixo ja era una bona maquina.
Amb l'habitatge artesanal, volant a la dreta per poder
circular per Italia i tota la familia Bachiller.
Aquest camió, debía de ser d'algun lote de subhasta,
ja que el 60 de la porta, no sembla posat per un
propietari que mereixi.
Aquest camió, carregat de gabies de maquinaria
també te tots el números de ser un Diamond T.
Camio marca VULCAN. Aquest camió
angles equipaba un motor perkins.
Camio angles Leyland-Beaver
Impresionant camió White, america. Aquest camió
per circunstancies es va posar a nom de la Seva
dona. La Inocencia Martinez.
Camioneta dins del taller al carrer de Malats
numero, 22. La familia del Antonio, sempre
estaba per fer la gresca."Quan tocabe".
Imatge on es aprecia el taller del carrer de Malats
molt, ample i gran.Un camio Commer.
Al any 1937, surt la gama nova de Cevrolet,
es un vehicle molt comoda i versatil en tots els sentits.
Equipava un motor de betzina de 6 cilindres i 85 cavalls, tot un tro a les carreteres. El vehicle del Peix. La calandra nova amb cromats intercalats coronaba amb les lletres de la marca. Chevrolet. A la foto la Plaça d'Espanya a
Barcelona, darrere la Plaça de Toros de Les Arenes.
Marathon?
Ja després de la guerra, els vehicles cambiaban.
com aquest Scania-Vabis L-20. Fabricat a Suecia al 1945.
Tres imatges de un Saurer, mes modern.
Com el anterior, tambe amb volant a la dreta.
El tema del volant a la dreta, era per en les
zones d'alta muntanya, amb molta corva, el
conductor podia anar vigilant el perfilat desde
la seva banda. També per ser venuts a Italia,
on la legislació, obligaba als camions de
cert tonnage a portar el volant a la dreta
per que no pugessin adelantar a les carreteres,
a un altre vehicle pesant. No hi havia visibilitat.
Mercedes- L-1100 de 1935.
Accident del Henschel, baixant el carrer de La Sagrera.
Una errada de frens, pedal abaix i contra la pared
tot un ensurt, sense cap desgracia personal.
Camio de la marca Alemanya Henschel, HS 12HL del any 1945.
El motor amb els dos filtres d'aire sembla retocat.
Als últims, anys els tre germans Ballester,
ja sols es dedicaban als vehicles de turisme.
Agraiment a la Familia Bachiller per facilitarme
aquestes imatges que formaran part
de l'historia de la automoció. Gracies.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada