30 de maig 2012

CABO NORTE BAIXANT DE NORDKAPP.


NORDKAPP---- BAIS JORDEN FIORD. 549 KM.



A les deu del mati ens despertem, fa un vent molt fort, boira i pluja. Fem un café i per evitar sortir al carrer decidim baixar fins el poble mes proper Horsingsvag, on desembarquen els creuers que pugen la gent a Nordkapp, tanmateix
 visitar un bar de gel,gestionat per Espanyols i treure diners ja que "dalt" haúiem gastat molt.
A les 10,30 del mati a la primera baixada se ens obre el sostre de la furgoneta camper. L'arrenca de davant amb una fosa impresionat. El susto es majuscul. Freno de cop , la furgo es tambaleja pels costats, agafo la sinta de baixar el sostre, la nuria agafa la del llit estiran tambe cap avall, a banda i banda estimberris de mil metres, estem sols, no hi ha ningu per ajudarnos, la cinta que aguato jo es trenca, millo dit es arranca el es dobla banda i banda com una oblea,m'agafo a la corretja de la Nuria i el podem baixar. Al armariet de darrera porto una cincha. Per la argolla on es ha trencat, la paso i la estaca a l peu de un dels seients davanters, en tot el rato no ha passat ningu. La corda aguanta, decidim acabar de baixar amb molta po, degut a la estreta carretera amb trosos amb molt malt estat i el vent que no para.
Arrivan al poble de Hornsingsvag vaig cap a la única gasolinera i miro la situació amb mes calma, intento tornar a enganxar les tanques, no sem quadren, no ho entenc, descubreixo que el "acer" de les tanques sa obert com una fulla. A la gasolinera compro uns alicates ben grossos agafo la plancha i la doblo en un espai de cuatra centimetres, o jo soc "Tarzan" o el acer es un ferro dolç com el plom.Un cop ajustats i dobladas les tanques les tenco en la seva posició original, aquelles tanques no valen per res., afirmo be la meva corda, la tenso amb la carraca i de allo si que men fio. Tota la vida la dona hem deia, sempre portes cordes, tan al coche com aqui, pues vet aqui el seu servei.
Acollonits decidim no tornar a pujar a Nordkapp, la mala llet ens envolta, truquem al representant de Westfalia a Vic...  i que si que molt bé, que mai no li ha passat a ningú, "que no hem tancat be les tanques", com sempre et tracten de tonto, despres de la venta. ( amb tanques noves al cap de dos mesos es obre altre vegada a la altura de Saragossa) i que si volem ens enviaran recambi ( Analisis; Norddkapp, ciutat mes propera a 300 kilòmetres, demana recambi a fabrica Alemanya. ¿quants dies necessitant?). Total a espavilar-se com sempre. Jo nomes demanava als tècnics una manera de sortir del embolic, pro no hi va haver manera.




El que me tendria que traer el Recambio de Vic. Sube una vez a la semana con buen tiempo.




Anem baixant per sortir de la zona de influencia del Nordkapp,en plena pujada trobem un home que fa el Nord a Peu, mes endarrere un noi amb patins i pals de esqui fa lo mateix, entrem en el túnel i seguim direcció a Russenes, el paisatje es meravellós, estem sols a la carretera. Bordjem el fiord de Lyngen Direcció Alta i Tromso. Muntanyes molt altes, nevades i en vertical al mar. Pasem per un glaciar en que la llengua es aiguabarrejant amb el mar.
Mes avall entrem a Finmart, la laponia Noruega. El Samis son els seus habitants, abans anomenats Lapons, repartits entre Noruega, Suecia, Finlandia, Russia, queden uns 100.000, la mitat que de Renos que es calculen uns 200.000.
En aquest indret trobem despres de perseguir un rato, una parella de Joves amb una camper de Sant Bartomeu del Grau. (Osona), ell es un aficionat a la pesca, te salmó i Bacallà despues de petarla  un rato ens regala un salmó perquè ens el mengem a la seva Salud. I continuem bordejam fiords i baixant passem un túnel i a la sortida amb el fiord de fons trobem un paisatge meravellós, aparquem la camper, aixequem el sostre i preparem el Salmó regalat tot esperant l'endemà ja que mai es fa fosc i no saps a quina hora te has de dormir.






Meravelloses imatges








Este folleto se usa cogiendo la furgoneta i tirando 5.000 kilometros hacia arriba.



Un altre manera de arribar. Tenen que agafar vaixells ja que no poden passar per els túnels.


Configuració de eixos del remolc.


Vehicle per el Hivern.



Anem sols molts kilòmetres.