18 de juny 2019

10 RAL-LI INTERACIONAL D'AUTOBUSUS CLASSICS.




Com cada mes de juny ara ja fa 10 anys, es celebra a la Ciutat Comtal el ral-li d'autobusos classics de Barcelona a Caldes de Montbui, organitzat per Transports de Barcelona. (TMB), Empresa Sagales i la associació per la recuperació de autobusos ARCA.



A mes d'aquestes tres importants entitats, tambe i col·laboren, varis particulars, ja per que es dedicaven a aquest negoci, o per haver restaurat algun autobús de epoca, com Autos Castellbisbal, Toni Arimany o Juan Vallcorba amb un Pegaso Comet, carrossat per Ayats, un Pegaso Setra Seida i un Pegaso Europa 170 CV, carrossat per Beules a Arbucies. També amb la col-laboracio d'altres participants.

Empresa Sagales, es du el premi en nombre de vehicles participants, des-de la primera diligencia que ja cobria aquesta linia, avui rememorada. Fins el mes modern dels autobusos actuals.



L'avinguda Maria Cristina de gom a gom d'autobusos
de plaça Espanya a les fonts de Montjuic.


La diligencia de Segales. Aqui els cavalls eren
de veritat.


El dissabte, pel mati, els propietaris dels autobúsus participants, van arribant a la gran avinguda, on la organització, els nira col-locant, al lloc corresponent, per ordre antiguitat. 
A les quatre de la tarde, es obrira el recinte al public perquè puguen gaudir de les belles maquines, fins les 9 del vespre, on es tancara el parc, quedant vigilat pels serveis de seguretat fins l'endema fins a les 10 del mati que es donar la ordre de sortida del ral-li.



Hispano Suiza. Fabricat a Barcelona.


Aquest vehicle es el primer any que va pel seu propi peu.
RENAULT.


L'Empresa Marti de Sabadell. Com Sagales de 
tota la vida, com diem. DODGE.


DODGE, Cia General de Autobuses, abans
que TMB.


Hispano Suiza de Segales, une de les joies mes 
preciades,


Chevrolet de Sagales.



Fen-la petar al sol. Esperant el dinar.
Xavi-Florez-Maluquer-Castells. Joan 
Vallcorba.



Chausson. La llegenda.











El Comet de Castellbisbal. Precios irococo.
Bisuteria de Ayats li deien per totes les fili-
granes.


Joan Vallcorba, el recuperador d'aquest Pegaso de
Carrosseries Beules. El Eurostar. Obert a Europa.


El cobrador, tambe es va deixar veure a la trobada.
En un dels primes bussus turistics de doble pis que 
varen circular per Barcelona



El Toni, al volant del Setra 
esperant la Trepa, que l'a de acompanyar
a Caldes de Montbui


L'Autobus de Jovi, tambe a la col-lecció de 
Sagales.


Pegaso Monotral articulat fabricat per JORSA
a Mataro




Diferents Pegasos de TMB.






A la entrada del restaurant. Ens esperaba el petit
FORD, que duie la gent de la estació de Caldes
al Balneari. TERMES VICTORIA.




La trepa baixant al menjador.



Aperitiu als ombrejats jardins del Balneari.
Termes Victoria.


Com sempre, algun discurs cau, car que sigui
per donar les gracies als participants i la salutació
de comiat, per el Sr. Sagales.












12 de juny 2019

DIE PARTEI. AUTOCARAVANA DE DANIEL.




Paseando por Sant Adria del Besos, por la vera del río,
antes de llegar a la playa hay un aparcamiento, frecuentado
por los mini camiones Polacos, y alguna autocaravana que se
deja caer. La playa esta relativamente cerca y es un buen sitio
para descansar o pernoctar.

Hoy a lo lejos he visto un coche raro. Tan raro que era una
autocaravana habilitada dentro de un coche fúnebre.

Mi curiosidad ha hecho acercarme. Su propietario Daniel
se encontraba al lado cocinando con un camping gas un
plato de pasta. Me ha dejado fotografiar su autocaravana
comentandome que eran una pequeña compañía de teatro
de Stuttgart, y a veces hacían alguna gira por otros países.

Actualmente, actúan en Barcelona, tienen un par de
de habitaciones alquiladas y me comenta que están muy
apretados, lo que hace que el se vaya a dormir a su coche.






El soporte en el techo de las coronas en acero
inoxidable. Aun lo conserva.


Un coche fúnebre de la marca Vauxhall, al que 
ha convertido en su casa de viaje. Me comenta
Daniel, que lo compro en Dublín, que son unos
vehiculos muy baratos de segunda mano. Nadie
los quiere.











4 de juny 2019

DODGE DE LOS HNOS. CANADELL.





Un amigo me informó que un transportista de Secastilla (Huesca) había adquirido en Benabarre un camión Dodge de la posguerra.
 Uno de aquellos camiones, en que se alargaba el chasis, se cambiaba el motor de gasolina por uno diesel, así como un eje diferencial más potente.




La Ribagorzana. El Dodge de Benabarre.


Los Hermanos Canadell, transportistas de ganado, piensos compuestos y veterinaria, en sus recorridos por  estas comarcas, aragonesas y catalanas en su parte lindante con la provincia de Lerida.  En uno de los repartos se enteraron de donde dormitaba este camión y antes que nadie les adelantara, trataron precio. Pagaron y se lo llevaron a sus naves de Secastilla. Apenas llegados a ellas,empezaron las prisas por ponerlo al dia y empezar su restauracion. Javier uno de los dueños me comentaba que el camión tenia que quedar perfecto. 
Lo primero, desmontarlo todo. Luego sacar el motor Henschel Diesel de 140 HP, que monta y cambiarlo por el suyo original de gasolina, motor que tienen que recoger, aun del antiguo propietario. Tambien han conseguido el eje posterior trasero original. El chasis quedara como esta.

Con estas prisas de los Hermanos Canadell, prisas totalmente justificadas, para crear una gran obra histórica de la automoción, hicieron que, Yo al cabo de 15 días desde que me enterara, puse rumbo a Secastilla.



Un precioso recodo del camino.


Quedé con Javier, gran aficionado a los camiones principalmente de la marca  Pegaso, y cuando abrió, la puerta de la nave, el camión estaba desmontado.




Imagen de la cabina de madera cubierta con chapa.


El chasis largo, para este camión.


Publicidad del seguro en chapa clavado en el
lateral de madera de la cabina.



El interior con todos los mandos y los aparatos
de abrir y cerrar los dos cristales de lo que se
podría llamar parabris. Aquí para que entrara
la brisa exterior en verano.



El encaje de la ventana con la cabina con rancio
tapizado, exclusivo para que en el frío invierno
de esta zona ,no entrara el aire.



Los guardabarros y debajo el cubre radiador.





El capo lateral con la marca.



Cierre sin llave de la época.
 Los amigos de lo ajeno aun
los tenían que parir.
Abajo la correa de cuero, para
abril y cerrar el cristal.
Sistema Renfe. Algunos recordarán.





El motor Henschel que montaba de 140 HP.
Este motor hay la duda que sea importado
de Alemania, o fabricado por Henschel-Sura
de Hospitalet de Llobregat. Lo mas probable.