27 de set. 2016

MATAFUEGOS BIOSCA.





Imágenes de un camión Renault cargando
una cuba de agua del servicio de bomberos
de Terrassa.

Imágenes entrelazadas del Renault de Bomberos
 del Museo de Cervera. Y el reguardado en el
Museo del Ter en Manlleu.


...asi debia de ser.





El anagrama de Renault, desaparecido
en el de Cervera.

















26 de set. 2016

MISAR.(Miquel Sarquella).





Trobat a Campdevanol, aquesta setmana.
Aquest MISAR, botiga es un exemple del
treball ben fet.Amb mes de 25 anys a la 
seva esquena, continua seguint els mercats
de Osona i La Garrotxa.





Muntat sobre el chasis de un AVIA 6000
i propulsat, per un motor, Perkins de 6 cilindres.
Les caixes de canvis solien ser de la Barcelonesa
RIBAS, igual que el Nazar. El diferencial molt
estrany. No ho desenverino.


Aquests camións es construïen sota demanda a la
empresa gironina, MISAR, emplaçada a la població
de Palol de Revardit. (Pla del Estany).


On cop estacionat el vehicle i per un complex sistema
hidraulic. Tot el lateral es obre. Deixan a la vista
una gran botiga-exposició.


Per pujar a la cabina, necessites de un tamboret, ja que 
hi tenim, pràcticament un metre d'altura


El estrany bujot del AVIA.


25 de set. 2016

m-NACTEC CERVERA. TRIMAK.




Imágenes del Rolls-Royce, de los triciclos españoles
en los años 50s..
Trimax era el vehículo por excelencia en las grandes ciudades.
Con cabina, y cristales eleva-bles tirando de una cuerda, hasta
un fijador, era el rey de los triciclos.
Superaba en 200 k, de carga real a la DKW 800. Lo mas adelantado.

He aquí el resguardado por m-NACTEC, en La capital de la Segarra.
CERVERA.



Luces de galibo, limpiaparabrisas y vidrio

sus compatriotas, el cristal solía ser un

plástico transparente.



El cambio de marchas, debajo el asiento.



Como único reloj del cuadro de mandos. 
El amperimetro. Paras que mas?


Con caja descubierta, para tareas del campo,
o materiales de construcción.








23 de set. 2016

m-NACTEC CERVERA FORD-SIMCA.





De la fabrica Ford de Poissy (Francia), se construían estos camiones.
Simca se la quedo, vicisitudes de las políticas, y cuando Simca se hizo
 con Unic, todo desapareció. 


Con la denominación Ford Simca Cargo 5 Tons,era un buen camión en los
años cincuenta, aunque en España no vinieron muchas unidades.

Este camión se fabrico con una cabina de campaña, para el ejercito, cuando
Francia nadaba en la abundancia de países controlados, principalmente en 
Argelia cuando este Pais estaba considerado una provincia de Paris.




Cuidada imagen del Ford-Simca.


Tres flores de Lis i un pescado en el escudo.


Este camión, como pone en la calandra, ya 
equipaba un motor Diesel, de la marca americana
Hercules, de seis cilindros.


Parte trasera, con los carretes para enrollar las
mangueras.


El Buje un poco pequeño en el palier. Debia 
de llevar alguno, en la caja de herramientas
como los Ford Españoles.


El tablier lo primero que vemos es un reloj 
trasplantado de un Ebro.


Detrás del capó, las manetas de la cuba de agua 
y un largo asiento para 4 personas.


La caja de intermitentes, bocina y luces tambien
importada de la casa Ebro.



22 de set. 2016

m-NACTEC CERVERA THAMES TRADER.






El Thames Trader, importado de Inglaterra y también copiada la cabina en modo matusero por Ebro Motor Iberica, ya en la Zona Franca de Barcelona.
Camión muy apreciado en su época por transportistas regionales.Aunque alguno se había atrevido a hacer nacional.

Yo solo había conocido, dos. Eran de Transportes Norte de Torelló, y con el viaje de 80 kilómetros entre el pueblo y la capital, les dieron un rendimiento excelente.




Precioso el diseño la cabina del Thames Trader,
 pero llena de inconvenientes.
 La cabina es muy pequeña y estrecha.
No tiene ningún peldaño que subir,
 y esta a mas de un metro del suelo.
 El vano motor interior, deja justo el sitio para
dos personas sentadas.
 No puedes llevar ni una mochila.



Lado izquierdo, lado derecho.



El parachoques adelantado, denota que este camión 
llevaba una gran marquesina, lo que unido a la carrocería, 
plataforma, su transporte habitual, era de balas de paja.
Deducciones.




El cuadro de mandos, con lo justo. Un gran cuentakilómetros.
Reloj de presión de aceite,             reloj de presión de frenos.


Para subir a la cabina, primero la mano derecha
al agarradero, a la altura del cristal.
 El Pie izquierdo encima, encima la llanta.
Y con un buen empujón, con la pierna derecha
sentado a la cabina.
Con un poco de peso, ya no puedes conducir
este camión.


Imagen del interior de la cabina.







21 de set. 2016

m-NACTEC.CERVERA. EBRO B45.





Nascut entre l'avinguda Icaria i la Zona Franca.
Aquest Ebro, va ser el que es va inundar Espanya
amb els transportistes locals.
A Catalunya, salvant amb alguna excepció,
 tot els recaders que coneixo, tenien o habien
tingut aquest Camio.





Aquest model concretament, perfecte copia, del Thames angles,
 tambe incorpora , alguns elements del homònim angles.
 Com  a corrent elèctrica, al reves, amb el positiu a massa. 



Típic camió de recader de la zona del Valles o 
transportista que treballava únicament per fabriques
tèxtils.
La gran marquesina, solia ser per portar saques de 
borra, que amb el seu lleuger pes.
 No hi habia cap problema.. La caixa sense laterals abatibles
feia que la mercaderia amb un bon toldo, anes ben
protegida de la pluja.
 Les cadenes penjant de darrera
tambe fan pensar que la porta de darrera tambe
anave ben carregada.


Darrera, sense alses amb un toldo llarg, per protegir
la mercaderia que anabe sobre la porta.
 La tarja blava, enganxada darrera a la porta i als
laterals, indica que aquest camió, no transporta
mes dels cinquanta kilometros de radi amb la seva
localitat.

A la imatge la roda davantera com la trass-era
la direcció dels cargol per afluixar o apretar,
 igual que Anglaterra
tambe anaven al reves.
 

La porta per pujar, a diferencia del seus competidors
es gran. (Sava-BMC-Thames Trader...)
Amb una estribera, exterior  idins la cabina, ni ha
un altre. Lo que ho feia, molt accessible, per el repartiment.

20 de set. 2016

m-NACTEC. CERVERA.PEGASO 140.




Aquest camio va ser del ultims,dissenyat y fabricat 
a la planta de Pegaso de La Sagrera a Barcelona.

El INI no volia que  Enasa, substituta de la Hispano
Suiza, fabriques camións a Barcelona. Va desmantellar
la fabrica i sel emporta a Barajas. Un petit poble que
va passar a ser districte de Madrid.

CARBONICAS VIVO. SA.
L'Hospitalet.




Impresionant la planta frontal del 140.


Detall, de un gros servo-fre, lo que demostra
 que el sistema d'aire per la direcció i fre, 
ha estat substitut. Per un sistema hidràulic.


En color groc, dos trinquets, per estacar
 amb,cable i angles de ferro la mercaderia.



La roda de aranya, original de aquest camió.
Al mig  un engrasado, per tenir el bogi, ben
engrasat.


El gros capo. Sobre ell, el disjuntor de la dinamo.



Foto tirada des de la finestra, ja que no es podien
obrir les portes dels vehicles. A ma esquerra una
maneta de cambi, pro no de Pegaso, Sota el volant
el suport de la multiplicadora manual. Maneta que 
no hi es lo que confirma que el cambi, no es, original.
Quadro original, amb el conta kilòmetres, on els 
numeros  i agulla se enfonsen en el vidre.
Sta el volant a la esquerra sortin del vano motor
la palanca del fré motor.




La tara i la carrega, el resultat 8.000 kilos de 
carrega. La realitat, 14 o 15 tonelades.


Imatge de la carrosserie d'aquest camio de transport 
de begudes. Aquesta carrosseria ha estat allargada,
en els ultims anys per afavorir la carrega ja mecanitzada
amb palets. A cada lateral una barra soldada, sobre
 la caixa, perque els palets tendin a tirar cap dintre.
La caixa original solia ser de uns cinc metres. Curt.


La cedula de identificació fiscal.     Papereta que 
tenien que dur tots els vehicles, amb el nom del 
propietari, adressa, matricula, cavalls fiscals et.
Amb el temps, es va tinguer que anular el portarla
al vidre ja que tothom, podia saber de tu, per el be
i majoritàriament per el mal.



En actiu al Hospitalet.




19 de set. 2016

m-NACTEC. CERVERA EL FORD AA.



Com tots els camions Ford dels anys 20s
solien ser una copia del turisme. Amb el mateix
motor, un chassis mes llarg, un diferencial mes
gros, tanmateix unes llantes mes forzudes, aixo
era la versió camió del AA camió.




Aquest camió fabricat, segons, consta al 1929
arrancaba amb maneta, un petit motor de 4 cili-
dres i amb 6 volts de corrent continua.



Amagat, pel volant, el quadro tipic de ford
un triangle rodonejat.


La labor d'aquest petit Ford, era el repartiment 
de gasoses i sifons per la comarca del Valles.