19 de juny 2012

CARROSSERIES SUCARRATS II




Detall de la estació de Rodalies
 a Cervera de la línia de Manresa
 infrautilitzada actualment.

Com abans apuntarem en el capitol anterior, La Sagarra, es terra de secà i com a tal el blat era una de les seves riqueses por lo qual la farina, aci era tractada, imatges del remolada ment de l'antiga farinera.






En aquest local on ara hi han les oficines de Ibercaja i costat amb el Restaurant Bonavista va ser el segon emplaçament dels carrossers Sucarrats. Carrer Alta de Capuxinos ,6.






Parlant de Farines, aquesta camioneta en era el exponent de una gran fabrica de galetes.



Dis el garatge el Pare del Jordi... de petit ?

La fabrica de galetes de LA PALMA havia set una de les industries capdavanteres de Cervera i els seus productes coneguts arreu. Aquesta fabrica va tenir un mal fi al cremar ara fara 59 anys i lo mes greu que el Amo va morir cremat dintre.


Arribem als camions de ruta com aquest Barreiros Super Azor.








Un altra pes pesant per fer la ruta de Barcelona a Madrid.







En aquesta època, Sucarrats pintava sempre amb dos colors el lateral de la caixa.





.


Preciositat del Barajas amb acerbi. De transports Pomes de Cervera.





Pegaso 165 de un transportista de Barcelona, concretament J. Ferran Musol. Per no perdre el costum la caixa en dos colors.


















CARROSSERIES SUCARRATS.



Avui me desplaçat a a la capital de la comarca de La Segarra. Cervera, terra arida i dura on sols podem fer creixe els cereals.
El motiu de la visita ha set la trovada amb Jordi Sucarrats ultim descendent de una nissaga de cinc generacions com a constructors de carros, carretes i carrosseries per a camions, tot dintre el marc de la seva època.
El document mes antic trobat de carrosseries Sucarrats data de 1896 any en que es anunciaba al 
ANUARIO RIERA, a la pagina 983 en el" partido de Cervera" amb el nom de Valenti  Sucarrats i Trias com a constructor de carros carretes i tartanes ,  domiciliat a Ronda del Centro numero 20, en aquella època a Cervera ja tenia un competidor. Talleres de carros" CORRALES."
Carrosseries Sucarrats des de abans de aquell anunci al" Dietario," fins avui en dia mai ha deixat de treballar, las generacions es han anat suplint a mida que passaven els anys.












Al Valenti Sucarrats i trias el va substituir el seu fill el 
Jaume Sucarrats i Canela, aiximateix a ell
El Emili Sucarrats i Tolra,
el seu fill Jaume Sucarrats i Vidal,on passa el testc al ultim de la generació i actual Carrosser Sucarrats. El Jordi Sucarrats i Enric. Que continua al peu del canyo capotant els temps que corren.


Imatge del primer camió carrossat a Sucarrats, un Pegaso 140 de Transports NOET de Barcelona.



Un Transportista local amb un dels primers Barreiros.Transports Fonoll.











El Pegaso 165 de Transports Solé. Vaixell insígnia de l'epoca.



Un Furgo Ebro, . Sucarrats toca be totes les tecles en el mon del carrossat.




Esplendit el SAVA del Josep Valls.


















18 de juny 2012

"El Poste " al carrer de Sant Miquel.

Imatges del "Poste", al carrer Sant Miquel, unic sortidor de Benzina dintre el poble de Torelló. Imatge repostan una furgoneta molt curiosa, si ens fixem amb el sostre i la seva construcció aparentment artesana.



Aquest poste pertanyia a Transports La Comarcal SA, agencia de transports, que tenia en front  les seves oficines.
 El  regentava i com a sols responsable el empleat de la empresa el Sr Filipino, motiu que li venia de un parent llunya que lluita a les filipines. Amb el temps i ja en època mes moderna al faltar el Sr. Filipino, se va fer carreg el bei del costat de l'agencia, en PERET de motiu "sille"un guarnicioner fabricant de corretges per les la tracció de les politges a les fabriques i torneries de boix, també tractable la balca i el  vi mec per adoba cadires.  Com treballava cara el carrer, podia compaginar les dues feines. Aquest traspàs es va fer ja que la feina mim baba al muntarse ja altres Benzineres com" ESTACION DE SERVICIO" fora de la població.






En aquesta imatge veiem el POSTE en si.  Lo que mes sobresurt es la maneta per bombejar la benzina.  Aquesta maneta era estraible se aguanta mitjançant un cargol, quan es tencas el servei,  la maneta la treus i te la  emportaves a casa.
 Si hen fixem be en el aparell hi ha dues portes semi rodones que es cru-zen al mig junt on hi ha la maneta, que primer hem tret, de cada porta surt un( caragolet foradat) on si posa un cadenat quedant tancada la Gasolinera.
El fill de en Paret subministrant  un  furgoneta amb la regadora. La furgoneta anava carrer avall, al tenir el diposit al costat esquerra la manega no arriba, solució omplir un parell de regador as per abasti la furgoneta. També la furgoneta  podia haver donat la volta, ja que el carrer es de doble direcció. En aquella època la gent era servicial." No et preocupis agafare la regadora..."

13 de juny 2012

LA GENOVEVA DE L'AJUNTAMENT.



L'ajuntament de Barcelona te afillat un petit vehicle. "La Genoveva".
Es tracte de un coche Renault model 11 HO, fabricat al 1908 a França i matriculat el any 1914 a Espanya.
El any 1968 aquest vehicle,va passar a ser patrimoni del ajuntament de Barcelona, fense carrec de la seva restauració i conservació, des aleshores fins a la actualitat.






El problema de les imatges es la cinta que posa  L' ajuntament, per impedir el pas, en part amb rao, perquè ningú pugi al vehicle.




El motor es un quatre cilindres de 2.120 centímetres cubics, que dona una potencia de 11 CV, amb un gir de 1200 rpm. Aquest vehicle pot arribar a una velocitat de 55 Km/H.





El chauffeur va al exterior, descobert, darrera el habitacle per els passeges.A la intimitat






El model te, 4,25 metres de llarg,i una alçada de dos metres, sen tanmateix l'amplada.









A la roda el nom de Ajuntament de Barcelona. 



Aquest petit vehicle des de el any 1978 ha participat sense fallar en totes les edicions del Ral.li de coches d' època Barcelona -Sitges.














El seu nom "la genoveva" li ve de una comèdia britànica anomenada Genevieve, en la qual es narraven les peripècies de un ral.li , on competien allocada ment els coches d'època, ja que la comèdia datava de 1953.





Detall de la caixa d'eines.






Posterior al seient del Chauffeur, l'habitacle dels senyors.




El eix en bronzo.





Detall de la magnitud de la vàlvula de inflat ge.





La sortida de enguany en el ral.li Barcelona _Sitjes, amb el numero 18.





Una seva germana al mateix ral.li amb el numero 22.


11 de juny 2012

NORDKAPP. TROLLSTIGEN A ALESUND.


"La escalera de los TROLLS".


Impresionante la subida de la
 carretera de los Trolls, cerca de Alesund.
Une un fiordo con su opuesto por encima la
montaña. Impresionantes paisajes.


La cascada nos acompaña desde que se forma el rio,
 cuando empezamos a subir, hasta su nacimiento. 
Foto inferior, el primer puente. Arrancamos.


Un alto en el camino, a la altura,
 del segundo puente.Hemos pasado de un lado 
de la cascada al otro, en la subida.



Imagen de la montaña de los TROLLS al fondo
Parece subir al Pedraforca en coche.



Al fondo el río, ya a una cierta altura, 
llevamos un rato subiendo hasta que llegamos a su altura.

a la mitad de la  cuesta, vemos 
 al fondo la carretera que veníamos.




Otra vista de la carretera
 de los Trolls. Impresionante.



La carretera desde el mirador,
 al lado la cascada en su principio.
Aun faltan un centenar de metros hasta
la empinada cima.


Al final los TROLLS.



Extraños seres de tradiciones Noruegas.




Después de las curvas el descanso al lado
 del fiordo, sin que nadie nos moleste 
salvo algún camión que circula por la"noche".


El Fiordo y al fondo la montaña de los TROLLS. 
Paisaje idílico para comer y dormir, la cena una
 "pata de cangrejo real " con gambas y adormir.
 Sin vecinos. Al lado de el gran lago creado
por el río que baja de la montaña de los TROLLS.


 Llueve, para de llover..., vuelve  llover.




A dormir, siempre con la luz ártica.
Hay que acostumbrarse.

Circulando por Noruega, ya en el terreno llano, Las granjas 
son inmensas, muy automatizadas, donde la familia sola
las puede manejar, con la maquinaria moderna. En algunas
como recuerdo de otros tiempos. Tienen alguna furgoneta o
camión estático al lado de la cancela de la entrada.

Esta pequeña Volkswagen
controla la entrada de una 
de ellas.



La gran afición de los Noruegos 
por las furgos americanas.







Este Peugeot es matrícula 
de Tholtehim o Tarragona.
A la entrada de unos almacenes.


Muy bien conservado.

El camión Opel. A la entrada de una granja. Este camión 
 tiempo atrás, fue un elemento primordial de la granja.


El Ford, a la entrada de una casa. Da la
impresión como los otros que se guarda
como recuerdo de años pasados como
los otros.