26 de febr. 2018

EBRO A BALSARENY.



A Balsareny hi trobem a Josep Farres, un ex-transportista de cendres de la central de Serchs,
principalment.
Al tancar la central tèrmica, el transport es va derivar a tots els camps dels granels.
Actualment jubilat, es dedica a una passio de sempre, ja que de pages venia.    Els Tractors.  concretament la marca LANZ.
 Pro lo que avui ens ocupa es la recuperació de un Ebro de la serie B. Dels primers, del que es va idear per poder portar amb carnet de segona amb el mateix motor del seu germa gran. Per la rao que de motor EBRO, sols ni va haver un.

Imatges.


Aixi sortie el camionet de la Fabrica EBRO.
Inclos amb la caixa. Dos eixos amb roda sencilla
i un PMA  de 3.500 Kilos. El motor era el EBRO.







Aqui dona la impressió que ha de arrossegar la
maquina de batre. BATLLE.


Una mostra de la afició del Josep.


VOLVO amb el motor semidièsel BOLINDER'S









17 de febr. 2018

BOMBERS DE BARCELONA MAGIRUS K 20 DE PDPHBB.




Imatges de Magirus K 20, escala
de 1929 restaurat per PDPHBB.
Bombers de Barcelona.






Importat directament d'Alemanya, concretament
de la ciutat de Ulm, on Magirus, va començar al 1864
i mantén les seves activitats, actualment com IVECO.















Sota el tablier al costat dels pedals, hi tenim el
comprovador del oli. Si en surt, vol dir que en te.
Si no en surt, se li ha de afegir amb la bomba
manual que hi ha al costat.


Al volant hi tenim el accelerador.





Magirus, tambe va inventar, les escales de bombers
plegables,sota el nom de Magirus -Leiter.





     

12 de febr. 2018

BOMBERS DE BARCELONA FORD V8 DE PDPHBB.





Imatges del FORD V8 amb carrosseria
de matafocs John Bean Firefighters,
Importat complert dels Estats Units, al
1949. La seva fabricació data del 1945.
Abandonat i avui en dia completament
restaurat.









Motor V 8.









11 de febr. 2018

BOMBERS DE BARCELONA.







Aquest primer dimecres de mes, he visitat,  l'espai de restauració, de la Associació de bombers aficionats als vehicles classics. El local esta a La Vall de Hebron, aprofitant un sotes en des- us de una caserna de Bombers. El seu nom.
PLATAFORMA DE LA DEFENSA DEL PATRIMONI HISTORIC DE BARCELONA.
Aquesta Plataforma, intenta amb molt esforç personal i sense cap anim de lucre, recupera pe la Ciutat
tots els vehicles, que durant la seva vida, hagin fet el seu servei al cos de  bombers de Barcelona.
Per raons de espai, i gracies a un col col·laborador extern com a mestre, les maquines de vapor han estat les primeres en restaurar.






Bomba manual fabricada per . La Maquinista
Terrestre i Marítima. A Barcelona.
El seu funcionament, eran dos homes, un a cada
 banda del artilugi i manchant, amunt i avall.
Una manega xuclava l'aigua del riu o rec.

La bomba sueca de vapor tirada per cavalls
ANCSPRUTA



Passant per la reparació dels tiradors.




Bomba de vapor Merry Water.



Merry Water Metropolitan. Bomba vapor
de un sol eix. Importada de Anglaterra.







Sobre carro de cavalls. Chevalier Paolo Porta.


Hipofurgo transport B.  SPP. Caldera a vapor.






Desfilant als tres tombs de Sant Andreu de Palomar.

EC. FLADER. de dos rodes.



Delahaye 59. Escala Magirus. 1920


Delhaye, esperant la restauració.



Magirus escala.




Exposat a Auto Retro.
Magirus K. Amb cabina normal.

Preparant la restauració. Magirus escala
sen sa cabina.


Preparant la restauració. Magirus sens cabina.





FORD. V 8. Jhon Bean. 
Ford Barbes. Estrenat a Barcelona al any 1948
acaba de importar de USA, de segona ma. Ja que
la data de fabricació era 1945.








Magirus Deutz. Frankfurt. Denominat aixi pel
fet que Magirus, el fabriques exclusivament pel
aeroport de Frankfurt. Despres passa a Barcelona.
Era tal la potencia del canó, que en cinc minuts
podia buidar la cuba.



Magirus Deutz. DL.30. Escala tambe del mateix 
fabricant.


Exposat a Auto Retro. 1918.


Escala Magirus i Ford Barbes davant, museu dels
bombers al carrer de LLeida a Barcelona.
Exposició permanent.