2 de nov. 2023

UMM (COURNIL) de PRADES.

 

Passejant per el Capcir, vaig trobar aquest UMM JABATO, fabricat per COURNIL a la porta de un taller, ja fora de servei. Recordo anys enrere que en els Pirineus hi havia molts. Una especia desapareguda, al Pais bei, on va néixer.


Breu historia de COURNIL- UMM.
 Bernard Cournil, propietari de un taller de tractors en AUVERGNE, decideix construir un petit tot terreny per moures per les muntanyes de la comarca.  Un JEEP WILLYS reformat es el seu primer model. De seguida veient que el model canta mol, es molt Jeep.   Construeix una carrosseria nova ideada per ell mateix, el motor, un LEYLAND importat de Anglaterra. Mes tard el cambia per un motor LAND ROVER, mes petit i modern.  Dificultats econòmiques, fa que entri a l'Empresa
des-de Portugal UNIAO METALO MECANICA, les coses continuen sense funcionar, emportant-se la empresa a Lisboa  Portugal. Any 1977. Fabricats a  Portugal varen tenir gran èxit exportar a tot el mon.



França es com la Route 66. Es deixa fora i es queda.




Mes moderns i cuidats a França.




UNIAO METALI MECANICA, va continuant fabricant a Portugal. Molt apreciat per els bombers degut a la seva versatilitat per els corriols i les muntanyes.




A Girona tambe arriba un. Dona la impresio dels fabricats a Portugal. Nou model.


















20 d’oct. 2023

URO EN BUEU.

 

Saneamientos Caldas de Bueu, guarda, "porque les sirve", y de momento no encuentran algo mejor para sus trabajos, dos camiones URO fabricados en la propia tierra. Santiago de Compostela por UROVESA.  Camiones para trabajos duros en terrenos accidentados. Son los mejores.


El tubo en la parte superior del interior 
de la cabina. Para planos y documentos.



El motor del limpiaparabrisas, tan grande como
el de una bicicleta.


Juego de manetas.1,2,3,5...

interior de la cabina. Chapa y Hierros.




SEGUNDO URO, mas moderno.






Acoplada una pluma.


Tensor de cables con maneta.


Interior de la cabina. Otra cosa referente 
al anterior URO.


En este solo vemos un par de manetas.


Ballestas i cardan


Detalle del eje delantero a bolas.




















15 d’oct. 2023

RENAULT ESTAFETTE.


El pequeño Renault del profesional del servicio en todos los niveles de la vida cotidiana y domestica.
Construcción, Fontanería, Policía, Carpintería y ... todo lo demás. No había ningún oficio, ni negocio, sin su Renault Estafette.  El que nos ocupa, un modelo 1000 de 1972, perfectamente restaurado, donde su propietario le ha quitado el furgon, dejándolo en caja baja.  El suelo muy cuidado en madera, da un resalte visual muy particular.

















9 d’oct. 2023

RENAULT GALION.

 Anterior publicación. Renault Galion 5/8/20.

RENAULT GALION DE BOMBERS. VILLE DE VINÇA.


Renault Galion amb tanc d'aigua i escala per rescats en cases de poble.



RENAULT GALION VERNET-LES BAINS.

Tristemente abandonado, contra la pared, sin motor, sin parrilla delantera, encontramos este extraño Galion.



El uso de este vehículo, da la impresión, que después de pasar por alguna experiencia municipal, se dedicaba a faenas del  campo, por lo cual se alargo la chapa lateral de la cabina hacia atrás, así amparándose en una marquesina, para parar los fenómenos "atmosféricos" como lluvia o viento, para los jornaleros que iban sentados detrás la cabina.





El motor expropiado por alguien. Al fondo la campana del cambio.



Eje delantero reforzado y con diferencial.


Lo mismo el trasero, con doble rueda.


Restos del capo interior.


Extraño y vigoroso cambio de velocidades.


El silenciador del escape, en el reposapiés.