Auto Remolque Pons, neix a la localitat LLeidatana de Pons a la comarca del At Urgell.
Pons era reconegut per la fabricació de remolcs i mai pensa en carrossa, camions. La anècdota sorgeix quan un veia del poble, compra un petit camio i li demana a Pons. "Ja que carrosses els remolcs que construeixes, carrossa-em el camió".
Pons li va dir que no pro el bei, va deixar el camió a casa el carrosser. El carrosser li va repetir que no li carrosseria, que ell feia remolcs. Pro en una petita davallada de feina es va carrossa i fins avui.
Auto Remolc Pons neix com empresa familiar el 4 de febrer de 1961,per la fabricació de remolcs agrícoles. El taller es localitza a un petit local situat al numero 25 de la carretera de La Seu.
Amb el temps, com expliquem en la anècdota anterior, es va anar especialitzant en el sector del transport, i tambe donant servei a tota la comarca, dels primes fabricats.
Pons al any 1974 degut al creixement de la feina, Pons trasllada els tallers a una nova nau, mes amplia, a la mateixa carretera de La Seu, 110.
Actualment Pons, porta mes de cinquanta anys, de treball i experiència en la construcció de carrosseries per a camions.
IMATGES DE CAMIONS CARROSSATS PER PONS.
Aqui, abans de ser Ibercaja era, Can Pons.
Junt al magatzem de les codolines.
Els remolcs que fabricava Pons.
Inclos amb ploma.
Detall de la força de la grua aixecant un gros tronc.
Els primes camións.
Un TEMPO Onieva, gavia d'animals, un dels
primes carrossats de Auto Remolque Pons.
Aquest Tempo era per el transport d'animals
del Senyor J. Vilaseca de Ponts. Telefon 106.
Borgward Iso, carrossat per el transport
d'animals a la Granja Torra.
Casa Rossell-Pinell.
Aqui tenim un SAVA, preparat pel transport
de Pinsos animals. Vehicle propietat de
Garrabou, de Tornabous.
El EBRO B, un dels classics d l'epoca.
Carrossat per el Sr. Roches de Manresa.
Darrera el Local de A.R Pons
Carrossat per carrega general.
Per a Pere Vilalta de Agramunt.
EBRO D-150. amb roda sencilla darrera
de Valenti de Manresa. Gavia de bestiar.
AVIA de 6.00 kilos de PMA, per
A. Bach de la Seu d'Urgell.
Avia carrossat per el transport general per
El Senyor Garcia de Peramola.
Un altre Avia, carrossat tant per bestiar, com
carrega general.
Mercedes fabricada a Barcelona.
Carrossada per Pons .
Per els Germans Picas de Puigcerda.
1972 Mercedes D-406, carrossada per
paqueteria per Argerich de Manresa.
Thames Trader, carrossat com a volquet,
per a Francisco Clotet de Barcelona, especialista
en transport de gra del Moll de Barcelona.
Un altra Thames Trader volquet per a
Arauz de Barcelona Any 1964.
Un dels primes Barreiros. Se entregaba en chasis
i la cabina la fabricava un carrosser, especialitzat.
Propietat de J. Farres de Ponts.
Barreiros de carrega general de Miquel Juyent de Igualada.
Barreiros ja amb cabina mes moderna,
carrossat per el transport de farratges.
Aixi ho mostra la gran marquesina.
Cap a Sant Guim de Freixenet.
Un Barreiros Super Azor. carrossat per
a un bei de Ponts. El Senyor Vidal.
Barreiros Ja amb la ultima cabina, estil Dodge o Fargo.
Precios quatre eixos, per el transport de cereals.
Dos camions Henchel del Sr. PALA d'Igualada
Preparats per fer ruta.
Pegaso tres eixos carrossat per a
Transports Pala de Igualada.
Pegaso Europa carrossat per a J.L.Vinseiro.
de la Seo D'Urgell. La tara i carga deuen estar
equivocades ja que li donen 16.000 kilos.
Un altre Pegaso Europa, per a Cereals
Hnos. LLuchT-171 de Artesa de Segre.
Carrossat per Pons per aquest Pegaso Comet
al Sr. Batlletbo. De Fígols.
D'Andorra tambe, es carrossa a Pons.
Precios Pegaso de Rafael Badia de Guissona
amb una petita pluma. Els "tapacubos" de
Pegaso ressalten la imatge.
1970. Company Claret, de Cardona
carrossa aquest tres
eixos per el Transport d'aigua envasada.
Actualment Autoremolcs Sorribes S.L. ofereix un ampli ventall
de solucions, per el transport, a mes de reformes totalment
personalitzades, que han anat adaptant als temps actuals
i a les necessitats del clients