26 de set. 2011

EL LOCOMOVIL O TREN RENARD.

Había visto en alguna revista de maquinaria antigua inglesa, concentraciones de maquinas andantes de vapor, pero no tenia ninguna referencia de nuestro pais.
A través de una publicación de la zona de LA GARROTXA,  leía que una agencia de Transportes de OLOT, concretamente  ANONIMA DE TRANSPORTES  había adquirido uno, para substituir a los animales de carga. La misión del Locomóvil era trasladar la mercancía desde la Población de Olot a la recién estrenada estación de ferrocarril de la cementera de >Sant Joan de les Abadesas, a través de Ridaura.






Aquel  LOCOMOVIL , como le llamaban fue un fracaso debido a la dureza de la orografía de la zona, además tendremos que imaginarnos como era el tractor ya que en la fotografía, poco vemos.

El Locomovil de Anonima de transportes SA. de Olot. Volcado en el barranco, en Ridaura.



CATALANA DE GAS Y ELECTRICIDAD.




Arrastrando una parte de tubería de varias toneladas.


Como en los transportes especiales a veces se requerían
 dos maquinas para un arrastre.


Trabajando en la Obra.



Baja calidad de la fotografía pero también en la obra.






















Tren Renard circulando por el centro de la población
 de Balaguer, todo un espectáculo en la época.


La siguientes fotos de trenes Renard me las proporciono mi amigo SERGI a través del archivo histórico de  CATALANA DE GAS Y ELECTRICIDAD, que usaban estas maquinas para el transporte en las zonas de construcción de las centrales eléctricas.









EL LOCOMOVIL DEL VALLE DE LA MUERTE
PARA EL TRANSPORTE DEL BORAX.

Estos remolques cuando los arratraban las veinte mulas, eran tres ya que necesitam uno para agua de los animales, en este desierto se llegan a alcanzar los 50 grados.



las dos ruedas tenian la misma anchura que el espacio de carga.


En si, era una especie de triciclo.


Fotografia presa del amic Feliu.



Otra perspectiva de la maquina.











Y por fin uno de real y autentico, traído de su época, sin trampa ni cartón, el que encontré en el VALLE DE LA MUERTE, por allá en CALIFORNIA . Esta era la maquina que había substituido al carro de las minas de BORAX  las famosas  TWENTY MULES   que lo arrastraban, asimismo eliminando un remolque que era el de cisterna de agua para las veinte mulas.

Los últimos locomóvil eran ya camiones de vapor.







21 de set. 2011

PALLA SOBRE RODES. Els dos camions de Ferratges Balsells de Cervera. LLeida.

Pegaso 125 c.v. fotografiat al any 1956 carregat a tope y amb ¡ LOS CINCO MAGNIFICOS A DALT ¡Es tenia que ser molt valent ,per cargar les bales de palla a ma,y molt bo per conduir el camió embalumat, per les carreteres de la epoca amb infinitat de peral
tes , furats, y camins que  en la epoca  es deien carreteres. 




Aquest camio era un xasis omnibus, fabricat a La Sagrera de Barcelona, la cabina y la caixa la va construir CARROCERIAS MAJORAL de Igualada. Carrosser de Omnibus, i degut a un accident que va patir la cabina es va tinguer que refer de nou.

________

El segon camió, es un SISU , camio molt apreciat pels transportistes de palla ya que al tenir el morro tan llarg,podien fer una marquesina llarga i aumentar el volum de la carga,el camió era Finlandes y el motor Henschel.


Aquests dos vehicles especials de mena tenen la coincidencia amb Transports Josep Maria Castells qu tambe va carrossar un 140 omnibus y dos sisus .

FOTOGRAFIES CEDIDES AMABLEMENT PER EL SR. JOAN BALSELLS DE L´AREA DE EUROTRAK A CERVERA. GRACIES AMIC JOAN.

20 de set. 2011

NII Coll del Bruc a Cervera.




Coronant el Bruc.

El nou Hotel en substitució del Parador.
Ara  amb  el se u casino, sols per rics.



Gasolinera del Bruc. Actualment desapareguda. Esclau de vital importància,
  ja que en aquest punt, havia el desvio cap el Santuari de Montserrat i la
Catalunya Central, como el Bages i el Bergada. Des-de el Bruc a Manresa, era
la típica carretera que si caus... ja no et venen a Buscar. Fins i tot el petits camions
Ebro de 6000 kilos de PMA. Portaven fre elèctric.
 Mes endavant un 
pont sobre el  riu Llobregat, a Olesa va fer desapareix per complert esta carretera
i les tres hores de trajecte en camió de Barcelona a Manresa, es varen convertir en 
una hora i mitja.



Detall del pla de dalt. Esta carretera, apart de las tanca de seguretat
te las mateixes distancies de quan es feie servir a diari. Molt estreta
i amb 2.55 metros de amplada de la legislació actual, al hacer una 
curva y cruzarte con un compañero, lo mejor es dejar paso. Actualmente
lo usan los vehiculos de materias peligrosa que tienen acotado
 el túnel del Bruc. ?????????  Incongruencia made in Spain, is diferent.



Pasado el Pla de Dalt, llegamos al pequeño Oasis donde esta
 el aparcamiento y restaurante. Lo que había sido un pequeño
Las Vegas, languidece, con cuatro camiones ADR.



La carretera estaba bordeada de plátanos, lo que conllevaba
que con los camiones envolumados de paquetería, alguna
rama no te arrancara la lona.






En la carretera inferior, un MAN de Transportes especiales.
El chofer debajo, cambiandole el aceite con el motor caliente.








Amb aquells camions dels anys cinquantes 
aqui hi deixaves el frens i la vida.


revolts impressionants tan per baixar, com per pujar.


un altra paella.


En aquest raco de la dreta hi aparcaven els que es quedaven pel cami. També algun de cremat. Ahh ¡¡ que no neves ¡¡. A les hores la aventura era semblant al transport a Alaska.


mes de lo mateix.


Detall a la dreta del desnivell despres de la corba.
Per iniciar la paella.


...tot baixant cap a Castellolí.


Mes que una carretera sembla un circuit de Rallys.
i obligatòria per les materies perilloses.
¡¡SOM UNICS ¡¡. Pais de Sabis.


...mes arros


detall del peraltes.


Els camions moderns tambe pateixen i es brinquen ,amb un peraltes
 de banda a banda de 50 centímetres a mes gir de 90 graus.





continuara;

18 de set. 2011

Brimonn-Latil.

Tornan de la Seu D´Urgell, per aquests idilics paisatges, cara el capvespre, vaig trovar aquesta petita llevaneus, molt curiosa pero eficaç.





com a marca posa Brimond pero ve de la saga LATIL









Mes endevant a Oliana el AVIA 6000 acababa els seus dias com a soport de un cartell publicitari.




a Castellsera aquest petit EBRO esta a la espera que algu el compri per restaurar.




els idilics paisatges del pre-pirineu´.



L´aigua y el verd.














16 de set. 2011

Laso. Transport especial.
















>La semana pasada fen un tomb cap a França amb la Westfalia Michelangelo, en vaig tinguer que aturar en una rotonda on un comboi especial estaba maniobrant amb totes les rodes giratorias de la gabarra. El vaig seguir per ferli unes fotos, y quan es va aturar amb vaig donar conta que un del tres vehicles que el composaben, portaba una quinta roda sobra un altre quinta roda. Ven curios e ingenios pel giro.