17 de jul. 2013

ALCAÑIZ Un Transport molt especial.V





AIGA Americá. B-74741.
Aquest vehicle entra en servei a la funerària L'any 1959 fins el any 1968, en el darrer enterrament de la Sra. Miret.







Preparat amb les persianes de llarga distancia.


Aquest vehicle costa de compra, 48.000.- Pesetes

Fa serveis a Moia
Pont de Vilomara
Guardiola de Bergada.


Enterro del Senyor Sotomayor, militar posat per Franco
com a president de les mines de Potasa de Suria.
Un bé nacional, avui en dia passat a empreses Israelianes que 
extreuen la potassa a "saco", exportant a França principalment.
En poc temps no quedara res.




Preparad per a trasllats, amb les persianes i treta la creu.





Citröen Stromber.
Sols un any a Manresa de 1961 a 1962
que passa a Igualada.
L'any 1972 torna a Manresa per entregar-lo el mateix dia.










El cinquè vehicle de l'empresa Alcañiz


B-82666
Fent el servei a Manresa de 1962 a 1969
el dia 30/11/69
amb el motor recien ajustat
passa a Igualada. Cost ajust  21.000.- Pts.






SEAT 1400 A.
Comprat al maig de de 1964, treballa fins gener de 1973
que passa a l'oficina d'Igualada.
L'any 1972, es repara de planxa. es pinta i es ajusta el motor, 
amb un cost total de 30.000.- Pts,Tot un capital per l'epoca.
Al any 1980 es ven al Ajuntament de Manresa.











Barreiros Dodge Dart  B-717068





Mai es avia vist un cotxe fúnebre tun-nejat
com aquest Dodge de Alcañiz.

Aquest vehicle es compra el 23 de setembre de 1975
i fe serveis fins el 1 de març de 1982.
Aquest vehicle passa a Tort. Ocl.S?





SEAT 1500.
Comprat en 1968 a Funerària Codina de Igualada.
No deixa de ser un SEAT 1500 amb portes i finestres,
treien els seients i fen un pis pla.
de 1968 a 1981 fa el servei a Manresa.


Al Octubre de 1965, aquest vehicle es reforma
 eliminant les portes i posant un vidre llarg i homogeni.




El 30/09/69 treballa a Manresa fins 30/01/1980
passa a Igualada el 31/01/1980,
 per tornar a Manresa al any 1982,concretament el dia 19 de Maig.





Venut a Funerària Gimenez de Sabiñanigo
el 27 de Març de 1981.



SEAT 131/1430.
B-1397-DF
Cotxe estrenat el dia 24 de octubre de 1978.
Aquest vehicle es compra directament per Igualada.




SEAT 132. La Elegancia.
B-0465-DY










SEAT 1430 FU.
La gran velocitat arriba a Alcañiz.


Aquest cotxe funebre, es estrena el dia 11 de maig de 1971,
 per fer el servei a Manresa,fins el 20 de febrer de 1976,
que passa  a Igualada.El 1 de maig de de 1982 pasa a Font.na. SA.







Peugeot, encara amb plaques de transport.








MERCEDES.


Trasllat i enterrament del Manresá,
resident a Madrid. J.M.Jorba Puigsubira.
Funeraria del Bages 2005.













14 de jul. 2013

ALCAÑIZ Un transport molt especial. IV


1934




Al Any 1928, Funeraria Acañiz es motoritza, compran aquest vehicle marca ESSEX de motor a benzina.




Factura de el enterrament, del conseller de Governació de la
Generalitat de Catalunya. pagat per el Ajuntament de Manresa.




El ESSEX al any 1930, conduit el el Sr Fernando Alcañiz, acompanyat per el seu germa Ramir.







Primer vehicle de la Empresa Alcañiz, aquest vehicle  es podien acoplar els cortinatges, per el trasllat del taüt, com amb una creu i descovert per el trasllat com acompanyat amb flors.



 

Cotxe fúnebre de segona classe,que funciona, entre 1935-1940.
Aquest any es va transferir a Casa ESTRADA de Barcelona, que poc despres,
ser enviat al Consistori de Tortosa.




Automòbil Buick, en servei durant 1940 i 1962, com per enterrament a diari i serveis de trasllats.

Ultimo servicio de traslado de esta carrocería furgón, el día 20 de Mayo de 1940.
Por carretera a Cambrils.
Ultimo servicio en Manresa para beneficencia, el 23 de mayo de 1940.
Empieza la reforma, el dia 27 de mayo de 1940.
Hace el primer servicio reformado, el dia 10 de septiembre de 1940.


equipat amb les persianes de transport per a trasllats.

Desde el mes de julio de 1936, hasta la terminación de la guerra, en el año 1939
este coche se puso al servicio de la Cruz Roja, para el traslado de cadaveres desde los Hospitales, civiles y militares, al cementerio. También de domicilios particulares. 
NOTA: estos servicios se realizaban cuando se disponía de Gasolina.



Amb el traje de diari,al servei del Bages.





De 1940 a 1962 aquest vehicle passa la millor part
 de la seva vida a Igualada. El darrer servei el fa a la comarca 
del Anoia, concretament el 29 de Octubre de1972 a Sta. Margarita de Montbui.

Al any 1962, aquest Automòbil es reforma a carrossa barroca.




El 21 de desembre de 1972, pasa a el
 Museu de Pompas Funebres de Barcelona
com a donació. Aquest vehicle avui en dia 
esta en lloc desconegut, ja que no esta al Museo 
de Pompas Funebres de Barcelona.

EN BUSCA I CAPTURA.





12 de jul. 2013

ALCAÑIZ. Un transport molt especial III.




Algunes carrosses propietat de la Funeraria Alcañiz 
al llarg de la seva Historia. Mes de cent anys.





Carrossa de Primera Categoria, tibada per quatre cavalls,
i acompanyada per escolanets de la Casa de Caritat, any 1914


Enterrament del metge Suaña.




Enterrament del metge Suaña,
amb un altre vehicle  d' època.




Any 1910, enterro de segona classe,
els escolanets jugant amb les  Haches.





Carro amb un cavall, en un enterrament
de primera classe. Conductor Antoni Sobrevals
era el any 1950.



Enterrament amb carruatge de flors.
Any 1922


Enterrament de primera classe any 1943
cal destacar la vestimenta, del cotxer i 
els escolanets amb les Haches.


Enterrament de Dolors Galtés
8 desembre de 1913, al Passatge de la Cova,8









11 de jul. 2013

NAZAR DE XAVIER.




Fi de la primera fase.




Es busca vidre davanter, es busquen cables frens tassers.
Pel setembre quan tornem a estudi.

ALCAÑIZ un transport molt especial.II

FUNERARIA ALCAÑIZ´
Carrer de Magraner,
 davant plaça Clave.
telefon 339
Manresa.





Carruatge de primera classe, que va fer els seus serveis
del any 1914 fins l'any 1948.

El 30 de octubre de 1975 aqueste carrossa es cedeix
al Museo creat per el Servicio Municipal de Pompas Funebres de Barcelona.
El transport es fa sobre un Pegaso 125 de l'empresa Muntaner de Manresa.


La mateixa carrossa, reformada i acristallada.


L'any 1977, despres de dos anys que Muntaner la trasllades a Barcelona, la mateixa Agencia  la recolleix per tornar-la a la Capital del Bages, per el futur museo en construcció.Mai hi arribar i queda dipositada al Cuartel del Carmen, al carrec del Ajuntament.



Carrossa de segona classe, va treballar del any 1946 al 1956
al any 1957 es cedeix en arrendament al consistori de Puigcerdà.

NOTA DEL SR.ALCAÑIZ.






Cotxe de tercera classe amb dos cavalls en paral·lel.
Va treballar a Manresa del 1916 al 1946. Va se trass-
pasat a ESTRADA de Barcelona.




Cotxe de primera classe de luxe. Va fer els seus serveis durant els anys
1950 al 1957, sortint de la cotxera al 1966.


Diciembre de 1966.
NOTA DEL PROPIETARIO.
Este coche ha sido trasladado desde el garaje-cochera, con la mula de "Cal Beya"
a cal trapero. El Tort, de la calle de el Hospital, al almacén que dispone este trapero a la calle de Viladordis, cerca de la Torre de els Busquets.

TRATOS CON EL TRAPERO.
Valor coche, equipado con cortinas usadas, que las tengo guardadas en el armario, corona y cruz, ( sin fanals ).   5.000.- pesetas.
Si se vende tanto por mi parte, como si lo vende el, nos repartiremos el valor de lo que se saque.
Si no se vende y el trapero no lo puede guardar mas tiempo,entonces lo desmontara, y me dara 500 pesetas, pero antes de hacer esta operación, me avisara.
Este trato es para no pagar alquiler al Tort.
Año 1983, el asunto esta por resolver.





Cotxe de beneficència,funcionant desde 1916 a 1946,
es guarda a la cotxera
 i al 1946 es trasllada a la casa ESTRADA de Barcelona


Cotxe de tercera classe, amb un caball
treballa de 1916 fins 1946.