Trobada de classics del transport a Alcarras.
Organitzada per Claudi Herguido i Xavier Maluquer.
La nostra trobada, ben dora, al mitj de la boira
va consistir en esmorçar a Casa Miquel, per
continuar visita
a la planxisteria CENTRAL, on treballen en la
restauració de xapa i pintura dels camions Herguido.
Per seguir la visita a un gran desguaç de camións proper.
Com a colofó visita a les naus de restauració
dels Germans Herguido, on varem poder apreciar,
l'avens amb els vehicles.
Part de grup, al Garatge Central, on es du la restauració
de planxa del Sava-Berliet, i un proper Gran Ruta.
El cost de la restauració de camións, es encareix
degut al volumen del objecte a restaurar, son
vehicles grands, i allo del "cobertizo" de casa
no hi quadre.
El Germans Herguido han tingut
que adquirir dues naus industrials, com a Garatge,
per les peçes a restaurar, lluny del treball habitual.
Naus que al pas que van restaurant vehicles,
aviat quedaran petites. Ja que ja hi han dos
projectes mes en espera.
El Barreiros
es el camió mes preuat per ells, ja que just
amb un vehicle d'aquests. El Super Azor, son Pare
va iniciar lo que avui es una gran empresa, cria i
educa a aquests nous emprenedors.
Un Barreiros Super Azor, Ja ha punt, de marcha
sera el tercer de la saga.
Esperant cabina.
Sector del cambi de marches del Super Azor.
SAVA-BERLIET.
El numero 2, es surt de la marca de Villaverde.
Es un SAVA-BERLIET, de Valladolid.
Per competir amb Barreiros i Pegaso,
SAVA, fabricant de furgonetes i petits camións,munta,
sota licencia, a la seva factoria de Valladolid
els Berliet.
La marca mes emblemática del País veí.
La Joint-venture, va durar poc temps, sen SAVA
adquirida per ENASA, fins que, en aquest banquet
IVECO, sels menja a tots. Un dia explicarem
perque van desapareixen les emprese
d'automoció espanyoles en aras del estranjers.
El eix posterior, manualment es pot aixecar amb
gat hydraulic, per evitar el desgast de pneumatics
amb llargues distancies de buid.
Esperant portes i capó.
Les portes del SAVA-Berliet, acabadas de pintar
per ensamblarlas al vehicle.
Paracops anterior del BERLIET, amb els llums
integrats. A punt de pintura.
Sobra la taula el capó a punt també de
pintura.
La boira de tranforma el fons de la imatge.
El fré electric,imprescindible a l'epoca.
Dues manetes de cambi. Una per curtes i llargues
l'altre per el selector normal. Conectes la bateria,
i amb el polsador ja pots arrencar. Sense clau.
Detalls.
BARREIROS SUPER AZOR, Ja restaurat i esperant
anar a totes les trobadas possibles de
CLASSICSDETRANSPORT.
DETALLS.
ALCARRAZ, symbol dels cambis de nom franquistes.
Polit e inmaculat, junt al polsador de llargues i curtes.
Tablier amb una pintura de porcellana.
L'amic Xavier Maraña, encara que no siguin
trens també a la Trobada.
Detalls resseguits de les portes,
com tot el camión.
La caixa amb fuste barnizada, i sol de xapa finlandes
com si dema tinguere que anar a carregar.
Mentres comentaban, els pros i els contres. Que
si son verdes, o son madures. Tipic entre els
afeccionats a aquestos menesters, en arriba
un company del CLAUDI, amb un Barreiros
(DODGE), encara en actiu. Al sapiguer que
ens trobarem allí, ens va voler acompanyar.
DODGE.
Per acomiadar nos, com no, un Bon dinar, de germanor,
amb productes, tipics de la terra. Com l'arros amb verdures
i bolets, i un entran de cargols a la llauna. A LA GARBINADA,
de Granyena de les Garrigues.
LA GARBINADA.
Agraiment a Claudi Herguido,
el nostre guia en aquesta excursió.
Les faltes d'ortografia en Catalán son
imprescindibles, degut amb la meva
criança de estudis, sota el regim del
dictador Francisco Franco. Perdo.!!!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada