31 de des. 2013

MACK. Detalls del Sr.Font.








Detalls del Mack que guarda el Sr. Font a Manlleu,
esperant que algun afeccionat a les maquines
americanes tingui un tracte amb ell.


Tractora de tres eixos.

Fotografies enrevessadas, arrel de que
 el Mack es troba rodejat andromines.





El Circ Cric de Palautordera, del Tortell Poltrona també disposa de un Mack, com aquest. Model anomenat Maxidyne, per el motor que equipa de 300 CV, amb Turbo. El anterior motor sense gaire diferencia del actual nomenat Thermodine,
es fabricava  sense turbo, tot i ixi la potencia era envejable.
El Mack blanc del Tortell, també llangueix al aire lliure sota el Montseny, esperant...? corrosió i desaparició.
Pro es el problema dels vehicles industrials antics, es el problema  de no disposar "aqui" a Catalunya, de un espai públic cobert, annex a futur Museu, o com associació, amb ajut públic, no necessàriament dinerari, Etc,  digui-li com vulgui, o inclòs que et deixin tranquil, amb pagament d'imposts, fecuent a algunes localitats, on els propietaris d'aquests vehicles els poguessin aixoplugar, on els propietaris ho poguessin gestionar i treballar deixant una herència per el futur, com lo que tenia que ser, i no va ser, el embrió de Castellar de Nug. On es varen cedir molts vehicles, bastants desinteressadament per no poder guardar. Pro el desastre va ser, que tampoc es varen cuidar i com a consecuencia va ser un gran avortament. Actualment amb grups afeccionats al transport antic, propietaris de vehicles, busquen ajudes per arreu, pro les portes estan tancades a aquest mon, tot i fent cessions del material per us públic. Un altre gros problema es el tenir que passar la ITV, cada sis mesos, com si el Historic en els temps actuals i poguessis fer transport, com demanant el" Disco diagrama". Hauriem d'aprendre d'altres paisos, no gaire lluny d'a qui, on es minimitzen totalment els problemes. Quan surto a "caçar", camions, com aquesta setmana que he trobat el EBRO 700 de Castañer i els SAVA i JEEP VIASA, de Maials, quan de material industrial es esta perdent, per les nostres properes generaciós, que dels vehicles industrials mones coneixeran que eren de plàstic i usaven ADD-BLUE.



El Mack del Circ Cric.


Suspensió neumàtica, ja a la seva època
impensable a un camió Europeu.




Seients amb pell, i el anagrama de Mack´
el Bulldog.


Interior ampli i envolvent, davant de una gran llitera.


Miralls originals de Mack.



A França, MACK va tenir una aventura amb
 CAMIONS BARNARD,
subministrant chasis per els dúmpers
 i els famosos motors Thermodyne i Maxidyne.
BERNARD, lluir el Gos de Mack.
Aqui a Espanya, Pegaso tambe va volgue
 fer una intent-ona.