28 de des. 2021

TALLERES NAPOLES ( NAZAR). SERIE A.


 

Imágenes propias, de la red, de amigos de los desconocidos, aunque Zaragozanos, nacionales, camiones NAZAR.     

Vicenzo Angelino Gervasio, llega a España de la mano Corpo di truppe Volontarie (C.T.V) para luchar con Franco contra el Gobierno establecido. Una vez acabada la Guerra Civil, se casa y establece en Zaragoza, como planchista...continua en BLOG. IMATGESSOBRERODES.COM.

Antes que camiones. CABINAS.

El primer anuncio de Carrocerías. ZA-NA.
El principio de las siglas NAZAR.







VICENZO ANGELINO GERVASIO.
Fundador de Talleres Napoles. SA.





Para los camiones Babcok de Bilbao, también
se crearon grandes cabinas. No llegaron a triunfar. 










Camión SEDDON ingles llegado a la Península en Chasis.
Talleres Napoles les construía las cabinas. Corta, larga y extralarga.





También fabricar los carenados laterales y frontales de la Lambretta de Eibar.


La idea:  Marzo de 1961, Vicenzo Angelino Gervasio, reúne algunos medios del sector de automoción para anunciar el camión que seria la estrella de su empresa.
Las características de este gran camión serian: ocho toneladas de carga.
 Equiparía, un motor MASSE con 6 cilindros en linea y 110 CV de potencia.
Los frenos totalmente de aire.
El chasis unido en sus perfiles por remaches, no soldado para poderse  torcer mas, sin romperse.
Las ruedas equiparían ruedas de araña de seis patas.
 Las neumáticos 12.00. 
Se fabricarían 20 unidades mensuales.
La suspensión trasera seria reforzada por mas hojas de ballesta.
 Total un autentico rutero.
El precio seria de 520.000 Pts.











En la imagen dos camiones Barreiros. Uno con cabina Napoles
otro copy-Berliet.











Otra cabina fabricada por Talleres Napoles.










Otra cabina montada sobre Barreiros.



















Uno de los vehiculos que también quería
fabricar Sactorias Napoles


Su primera publicidad.

















NISU





























SERIE A.











Autobus serie A.


Feria de Mataro 1962. Castellsaguer.




Serie A 8 TN de carga util. Transportes
Parramon . Roda  de Ter Barcelona. 










Bien guardado.


La típica foto de la familia delante del 
camión acabado de estrenar






Imitando operación Palmera de Pegaso Comet nacional. Reducida a local.


Cruzando el acueducto.





Cabina muy apreciada por los feriantes, por su gran capacidad.
 Permisos de hasta cinco asientos. Tres en banqueta atrás y dos
delante.















El modelo Pajaro Azul, con un frontis y unas líneas exuberantes.






 pájaro azul.



























Transportes de Arenys de Munt.






























Transportes Cotxarrera de Gironella.
Tres Nazar y un Ebro.




Camion ingles SEDDON con cabina de Talleres Napoles SA.



Como las marcas importantes. Tanda de maquetas.














HASTA JUGUETES PARA NIÑOS


















Abandonado o guardado en L'Ampurdan.




Ni una cabina igual. Puerta entrada a contraviento.
Este Nazar con motor Henschel, es el rutero, que habia
diseñado Vicenzo. Pero con motor Masse. Un camión 
que daba el pego, por las carreteras españolas de la epoca.





Sallent. Barcelona. A la derecha el ferrocarril de 
via estrecha a Berga y minas. Con el tiempo el Nazar
lo sustituiría.


Factorias Napoles.SA. ZARAGOZA.


















Engalanado para Sant Cristobal.






































Trayler.












Don Vicenzo.





















27 de des. 2021

TROBADA 2021 ALT PENEDES.

 

El cartell del Marçal.


Dins el Nazar.


Combatin el fred, amb roba d'abric. Dins la ventilada cabina.


Ultima trobada del any de Clàssics del Transport.   El fred, el virus, la mandra i alguna avaria d'última hora varen fer que la trobada, fos escassa en vehicles.

Nosaltres anàvem amb el NAZAR des de Barcelona, direcció Sant Sadurní d'Anoia, per l'autopista actualment gratis. La marxa del Nazar, a vuitanta  per hora de mitjana, encara que alguna vegada, ens passàvem.

Seria el fred, lo que feia tirar el camionet, ja que tot el camí, el termòmetre marcava  dos graus centígrades o menys, com anys ha, anàvem ben embolicats i la manta sobre les cames.

El Pegaso Beulas del Joan.

Al Area de Bellaterra ens varem trobar amb el Pegasoso 170 Beulas de Vallcorba i el Triumph sport del Sr. Vila aficionat de Caldes de Montbui de vehicles classics, al qual li agrada anar amb la nostra companyia.

Al restaurant de La Masia a Sant Sadurni de Noia, ens varem trobar amb el resta de participants a la trobada. Lla ens estrenarien amb el esmorçar per espantar el fred i la boirina que no aixecava. El Barreiros del Francesç, el Renault Mack del Ricard, ambdós de la comarca i el Julien amb el Scania 260 amb remolc (primer camió en una trobada amb aquest conjunt de Espanya) vingut de Tàrrega.








La majoria varem menjar, botifarres,  blanca, negre de perol amb mongetas i patates fregides. També pa torrat amb tomàquet i al ser el restaurant de una Cava, la beguda com no. CAVA i de, veritat no havia pres mai aquest veure per esmorçar,  casava amb la botifarra i les mongetes.

Un cop tips i amb una amena xerrada, cada un explicant la seva, el Francesc ens tenia preparada una sorpresa. La visita a un verdader celler de xampany. Edificat sobre un pujol, despres de estar dintre,i haver visitat la fondaria de les caves no sabien si es havia contruit de dalt cap abaix, o de baix cap dalt i arreplegat la sorra al voltant.

Celler Vell . Estruch.

El celler era petit, pro amb una producció de xampany  de gran renom, dins el Pais tambe al estranger.   El propietari en va fer una explicació de la cultura en la fabricació del cava, xampany, vi escumos  del Penedes o tambe corpinnat. Els millors cellers catalans estan sortint de la denominació cava donada a altres llocs on en la vida es habien conreat les especies de vinya  per la seva elaboració.



Visitant les caves.

La sorpresa final, va ser una gran maqueta de la comarca del Penedès amb tot lo contruit en el seu espai. Autopistes, trens convencionals, AVE i tot lo movible dins una gran maqueta.


Ruta al alt Penedes.


Travessant Pla del Penedes.


Montserrat al fons.





Tot seguit, varem agafar els vehicles, fent una ruta cultural, per el alt Penedes, passant per el pla cami de Sant Pere de Riudevitlles, on dinarem a una altra cava. Magust.




Per acabar, varem visitar a Torrelavit una nau on el Francesc i guarda, el seu Barreiros, ames de un altre en process de restauració.





Per no ser menys a la nau del costat, el Ricart, tambe hi tenia un Pegaso Comet, tambe en process de restauració, amb la calma.


.  

El cel estaba negre, la nit se ens havia tirat sobre. Teniem que tornar a la capital, amb el petit Nazar Les llums tambe petites em varen crear problemas de visibilitat, per les corbes del alt Penedes, fins poder arribar a la autopista, on tot va ser mes clar. Cansats pro varem passar un bon-gran  dia de trobada.