13 d’oct. 2015

EBRO B 45. Transport de Bocois.




Pudrin-se al mig d'un camp de la Catalunya Nord,
aquest Ebro de Girona, concretament,del tractant de
vins i licors Fills de J.Tordera Src, deixa un record.




Les herbes es van menjant el petit camió.



Detall de la ferramenta que servia de maquinaria
per pujar els bocois tombats dalt del camió.


El ganxo per posar el cable despres de envoltar
el bocoi. A l'esquerra la petaca on posar el ganxo.



Els dos ganxos - a i b - per posar a la petaca abans
assenyalades. Una dent, dentada amb un passador i 
una maneta per fer la força, completa la maquinaria.




8 d’oct. 2015

HISPANO SUIZA. NA-4744.






L'Hispano Suiza fou una empresa d'automoció catalana
especialitzada en la fabricació d'automòbils de luxe i competició,
motors d'avions, autobusus i camions.

Aquest concretament amb una carrosseria especial,
els seus propietaris, els Germans Mariezccurrena
han tingut que fer una gran inversió, ja que el vehicle,
a mida que es espatllava quelcom o cambiaven per lo
que tenien mes a ma.
Ixi el motor es va tenir que buscar un de original,
 ja que al fallar el primer Hispano, si va posar un de Berliet.
El radiador frontal tambe es va tenir que buscar i portarlo
a un poble de Castellón a pulir.
El gran que, la fusta en que esta fet el vehicle, una gran
obra de un mestre ebenista, especialitzat en mobles de
luxe.








El motor del hispano Suiza con alternador 
incorporado substituyendo la Dinamo.




La configuració d'aquest vehicle, era de doble pis
i la part d'a-baix inclòs dividida en dos parts.
De davant a mig autobús era la primera classe.
De mig autobús enrere, segona classe. I dalt al
aire lliure la tercera classe, sofrint la intempèrie.


Impresionante la imagen exterior del HISPANO.


Interior del vehiculo todo en madera y piel.
Detrás del conductor y entrada por la puerta
anterior,  los pasajeros de clase primera.
Tras la cristalera que diferencia el delante y
el detrás, los pasajeros de segunda clase



Campana para aviso del conductor a los pasajeros.



El suelo, con freno de mano, cambio y gas de mano.


Como todo el autobús fabricado en madera. La puerta
también forrada en este material.


Detalles tecnicos del vehicle.


Eje anterior con la marca Hispano Suiza.


Tablier con los mandos del autocar.


Como no el volante de madera a la dercha del vehiculo.
Los relojes en el centro del tablier.


Eje, ballesta i dirección izquierda.


Lo mismo por la otra banda.





Otros compañeros.Con similar configuración.

XXL



Julian de Castro.


Autobuses Luarca.



6 d’oct. 2015

AUSTIN SEVEN. Autocars Gamon.





AUSTIN SEVEN.




El baby Austin.

Autocars Gamon, de Torrefarrera, restaura amb cura la
petita camioneta que "El Padri".
Amb ella el Padri va començar a fer encàrrecs, propis i
per a tercers.
Aquest va ser. El primer vehicle de la gran empresa que
 es actualment. Autocars Gamon.
La llavo, del Padri.
 Despres varen ser els camions amb ploma i els
 Land-Rover de transport de treballadors a la muntanya.
Tota una vida portant coses i gent amunt i avall.



Petit motor de quatre cilindres amb
un cubicatge de 696 centímetres.


El tablier, petit i cucós, amb la chapa
 precintada de Obres Publiques.


Les rodes amb raids, li dona un caire sportiu.



El carrossat de fuste fine amb
 reforsos, laterals
 i el sostre doblat amb vertaigues
cap als dos laterals amb chapa.



Al cap de sis mesos,
de les primeres fotos. ACABAT.
20/5/16







L'Austin 7, fabricat a  Longbridge la gran ciutat industrial,
destruïda i remodelada al West Midlands d'Anglaterra, tot
un símbol de la industria automobilística anglesa. Austin,
MG, Mini, tot va sortir dalla.


Anys 2000 la total remodelació.


Una comparació que es sol fer, d'aquest vehicle, es el Fort T.
Aixo si, amb uns anys de diferencia.
 Europa es va envair dels petits Austin 7.


Una altre anècdota es que el primer BMW,
 va ser Austin 7, sota llicencia.



Esperem veure aviat circulant per les carreteres de la terra ferma.

4 d’oct. 2015

PORTUGAL SCANIAS 2015.





Scanias trobats per les carreteres de Portugal, al 2015
en perfecte estat de funcionament, i fent la mateixa
feina que els nous.




















28 de set. 2015

SALAMANCA 2015. CAMIONES CLASICOS.COM.





Organizado por la asociación Camión clásico. Com. En el marco incomparable de las instalaciones del Hotel Regio, En Santa Marta de Tormes, con calor y buen tiempo se organizaba la XI concentración de camiones clásicos la mas grande en participación organizada hasta hora. Cosa que hizo pequeñas las instalaciones que se habían reservado.
Todo un récord de organización por los amigos del Clasico Camion de Salamanca, encabezado por el Señor Angel Macias y supervisado por el presidente del club. Isidoro.
Entre los participantes de Alicante los Hermanos Savall nos sorprendieron otra vez y van muchas con dos nuevos camiones de Bomberos, especialmente un Pegaso 140, con una carrocería "cabrio", única  e irreemplazable, sin desmerecer a los demás asistentes al evento.
Transportar un camión classico desde cualquier punto de España a Salamanca es todo un récord, Los que estan cerca con sus papeles y andando. Los que vienen de lejos con una logística de góndolas y personal de la empresa participadora.




Vista de las instalaciones y camping
del Hotel Regio.Donde se expusieron los vehiculos.





Una muestra de tres AVIA, los pequeños.




Barreiros también tuvo su participación.







Pegaso de Bomberos carrozado en Madrid
sobre un chasis de Pegaso 140.



  El Bus de Leizaran. Un autentico Hispano Suiza.





SETRA de autocares Cosme, colaborador en el
evento.



Tres Pegasos segunda época. Tambien
llamados cabezones.














Leyland Comet. 90 CV








Y como no los Pegaso Comet en todas sus versiones
Comet-Supercomet y Tractora.










Otra serie de Pegasos de superior categoria,
entre tecnos, bocas negras y todo lo que se quiera.













Pegaso 1031 de los Hermanos Savall.
Largo recorrido desde Callosa d'en Sarria.



Unico Magirus, tambien de Savall.



Representación de una quincena de Pegasos Troner-



Desde Barcelona. Representación de un Pegaso clásico
 convertidoen camión de carreras de nuestro amigo Juan Salvador.



El "gran Europa" el camión que tenia que 
conquistar Europa.







Lobo solitario desde Madrid.





Los Volvos de Transmarfil. Venidos de Malaga.




Para terminar la flota EBRO.








Visita al museo de automoción  Salamanca.
Cena de gala en las instalaciones del Hotel con 
reparto de obsequios entre los inscritos,



Y el Domingo comida popular en el polideportivo
de La Velles. Despedida.