2 de nov. 2014

COLL DE BELITRES.




Entre Port Bou i Cervere hi ha el Port de carretera de Belitre.
 El tren passa per sota. Aquest lloc va ser un gran embut per
 els milers de refugiats Espanyols que fugien de les tropes Franquistes.
Les Autoritat Franceses els hi barraven el pas lo que fes que es
amunteguessin en aquest petit espai, Gent, automòbils, camions
i besties.







Avui dia apart dels dos petits edificis fronterers, les Autoritats
de Franco, van erigir un monòlit que encara perdura.










Exterior del Petit edifici, en pedra de la frontera 
Espanyola. Amb un Ford Maria de la O.







Estació de Port bou.












La frontera francesa.


Estació de Cervere, els trens no passen per EL COLL:








La cadena impedeix, passar la gent a França.
Quantes hores, dies esperant amb el nen a coll.?


Fins el 9 de febrer de 1939, el comissari especial
de Cervera de La Maredna, va comptar que 
140.000 persones refugiades van travessar la 
frontera. Una mitjana de 10.000 persones dia.


Ambulància de La Creu Roja, ja en territori frances.



Al campo de La Moresca (Port-Vendres) fueron
confinados 3.000 mujeres y niños a principios de 
febrero.
Este centro de vacaciones construido en 1929,
 se puso a disposición del comite de acogida 
a los niños españoles


Imatge cami i arribada al camp de concentració
D'Argelers de la Maredna.






29 d’oct. 2014

APISONADORA LUIS GRASSET.





Trobada a Andorra i fabricada a Madrid
la piconadora Luis Gasset.






Els quatre cercles enllaçats del Perkins Diesel
li donen la energia a la Gasset.





TREN GROC DE LA CERDANYA.1.






El tren groc o tren de la Cerdanya, uneix des de 1910, les poblacions i enllaços de La Tour-de-Carol i Vilafranca de Conflent. Fa un recorregut per ponts i túnels de 62 kilòmetres.
A La Tour-de-Carol amb la Renfe Espanyola, llinya Puigcerdà - Barcelona.
A Vilafranca amb la Sncf, cap a Beziers.  Un nexe d'unió de la Vall amb la muntanya, seguin el curs del riu TET.
Una de les particularitats d'aquest tren,es que es conserva la majoria del material, des de la seva inauguració al 1910, amb un curos manteniment. Tanmateix la força l'agafa de un tercer carril paralel a les vies, com antigament el Metro de Barcelona. Aquest manera de prendre la força era per la dificultat de cambiar-li la electrificació, dins els ponts i túnels. També a la època ja que sempre ha estat electrificat, era el millor sistema.
La força motriu es aconsegueix en un petit pantà, a la sortida del Llac de Les Boillouses, desplaçant amb força l'aigua a les petites centrals elèctriques.
Un altre recort d'aquest petit i emblemàtic trenet, es que te el honor de passar per l'estació de Bolquérela mes alta de França a 1593 metres.


Corbes impressionants sobre les altes parets sobre el TET.








Baixada en picat.



Imatges de l'estació diposit de Villafranca de Coflent.






Vagons en reparació, ja que es intenta mantenir la
mateixa estructura de la seva inauguració al 1910.




El Taller de manteniment del tren groc.
!Acces interdit!



El empalme cap a França. A Vilafranche.


27 d’oct. 2014

DEUTZ KEMNA WALZE.





KEMNA WALZE: Rodillo de Kemna.


Acompañando  la apisonadora Henschel,
tenemos a un verdadero ingenio, de la
industria de maquinaria alemana.
El rodillo Kemna.







En 1867 Julius Kemna abre su fabrica de maquinaria en Breslau
(Baja Silesia), en la época territorio alemán. Fabrica extraños
vehiculos de cuatro ruedas, movidos a vapor. Eran las copias
de los Locomovibles ingleses, y del tren del Coronel Renard en
Francia.
Durante y despues de la primera guerra mundial Julius Kemna,
gozo de gran expectación por sus vehiculos a vapor, arrastrando
dos y tres remolques cargados de toneladas de genero.
El fin fue después de la segunda guerra mundial, quando la 
fabrica de Breslau paso al estado Polaco.



Los quemadores de aceites-pesados.














La rueda de hierro fundido, impresiona su consistencia.


ALTRES VEHICLES DE JULIUS KEMNA.













HENSCHEL & SOHN.





Piconadora Henschel
 trobada a Pont de Molins. (Girona).





Henschel, va ser un gran fabricant de maquinararia
ja desde el 1800 a Kassel. (Alemanya). Al bell mig 
del Pais. La seva fabricació de motors i maquinaria
fins els anys 50s, va ser numerosa. Henchel fabrica
 maquines de tren, piconadores,motors diesel per altres,
els tanks per les dues grans guerres, els avions, els 
motors del barcos, inclusive els missils. Dels anys trenta
fins els cinquantes tambe fabrica camions i autocars.