He creat aquest bloc amb la finalitat de mostrar imatges de vehicles que he recopilat al llarg de la vida. VIATJES I CAMIONS.

11 de març 2013

L'AMBULANCIA DE FECSA.


















" LA TRUJA" VOLVO TP21.






El Volvo TP 21 de Barbera de la Conca.
Unitat 187.



enmig de cotxe i camió. Se li diu la truja per el cul,pro...si li mirem la cara?



Al any 1954 l'exercit Suec demana a Volvo,'empresa insígnia de la automoció Sueca, 
 construir un vehicle tot terreny i aconseguir un vehicle nacional quatre per quatre. Deixant de dependre del exterior. Volvo agafa la base mecànica del vehicle que comercialitza com a Taxi,
 sota la denominació.PV 830.
Aquests vehicles es varen fabricar durant el quinquenni de des de 1953 a 1958 i es varen fabricar 743 unitats, un prototip, i 742 vehicles suficients per el exercit suec. La seva gran eficàcia va fer que el exercit els mantingues en efectiu durant trenta anys.
Lo de la truja ( the sow), ve de el voluminós cul del vehicle, que efectivament sembla la "retaguardia" de una truja.
Un altre particularitat que vare tenir aquest vehicle va ser els noms.
L'ofical TP21, The Sow,Terrangevil 915,Sugga,Hogster.






La Part tècnica es
6 Cilindres en linia.
3670 cc.    90 HP.
2880 kilos de pes.
quatre places,
8 velocitats, quatre curtes i quatre llargues.
Bloquejador de diferencial, tracció 100%.
4'7 metres de llarg amb una batalla de 2'7 metres.
Altura de 1'90, iamplada anterior de 1'57 i trasera de 1'60.






Un fort agraïment al seu propietari, el company LLuis Virgili
per tota la informació aportada.

TRUJA 2

Una altre truja ó porc, trobada al nord d'Italia.
Aquesta preparada com a central de comunicacions.

De les 700 que es fabricaren, ja  hem trobat dues.












10 de març 2013

GUIXARO 2013. DIJOURADA TERCERA PART.





















Hem arribat a lloc segur. Si et tires de cap arribem a Sant Corneli.
El Ferran esta preocupat, i es pare, per controlar els que es han quedat darrere perque e  informin
si hi ha algun ressagat.



Van passant els vehicles que anaben darrere nostre
 hi han pogut pujar el petit pro dressut pujol, nevat i gelat.


La ultima informació, es que el resta de l'expedició ha reculat i va cap a Sant Corneli
per un cami mes planer.
Hi ha un problema. Falta un Range-Rover que hens acompanyava de observador.
Es un coche nou i amb quatre-cents cavalls de potencia. La cosa es molt rara.
El ferran gira cua al Land-Rover i tornem enrrere. Anem amunt a averiguar.





Anem trobant ressagats que donen informació.









Darrere aquest Pujolet te que trobar-se el Range. Rover.




El Ferran accelera fort per poguer pujar. A mitja pujada
el cotxe torna enrere fent sisguesagues degut al gel.
Quedant creuat al cami.
Hi deu haver, pocs metres pro un 10% ben bo de 
desnivell.
   







Ja ho intenta ell sol, la cosa pinta malament, si es bolca agafar-se be al volant.


La neu trepitxada i el glas sota, les quatre rodes patinant al'hora
 semblen ventiladors escampant munts de neu.


















A la tercera quedem bolcats sobre el Arbre que aguanta
 que no es hagi anat muntanya avall, fen caramboles amb els arbres.

El Ferran tossut en volguer pujar.



Salvats per Jordi, Pep, Casas (cassarrencs) i Miquel el que anàvem a salvar
i a la fi també ens salva a nosaltres.







El Range Rover de Miquel Garro, disposa de cabes-tany amb una potencia de 6.000 kilos d'arrastre.
 Aixo li va servir a ell per pujar el turo. El seu company amb un comandament a distancia, l'anava estacant a arbres cada 10-15 metres lo que li permeti arribar dalt.
Un cop dalt, el Miquel, al baixar ens trob, decidint salvar als que el anaven a salvar.  Despres de varies operacions d'arrastre, amb el cabestany i  regles de tres, triangulars amb els arbres, dirigides per el Casas.
Es poguera  fe volta en rodo el Land Rover fent  varis intents.
 Varem arribar a dinar a les sis de la tarda quan ja tots el companys ho havien fet. La cuina estava tancada i va tocar esperar el sopa amb un peti entrapa de llonganissa. Quan vas de viatge, saps quan surts, mai quan arribes.