16 de set. 2022

TRANSPORTS BARBANY.

 

... a Granollers.

Imatges trobades per la ret, de un transportista de Granollers. Les publico per els companys que visiten el bloc. Desconec a autor i qui las ha publicat a la ret. Demano disculpes si i ha un autor darrera, apart del fons fotográfic de Granollers. Una amanida amb material de molts llocs.

BARBANY  per el material que ens ensenya en les seves fotografies, tenia que ser un transportista selecte. Els camions, en aquells temps, tots d'importació ho demostren.


La tarja de visita amb un Mercedes, demostra lo anterior


La flota, amb un Bedford Angles,Commer Angles,un Volvo Suec.
Un Mercedes Alemany.Tots els camions van carrossats amb gàbies de bestiar.


El Bedford descarregant una truja a un mercat d'animals.


Amb el temps, sembla que el "Francés" motiu de Barbany va optar per passejar persones, en comptes d'animals i compra dos autocars de la marca Hino.(Japan) i quatre Henschel (Alemany)Corria el any 1962.Aquest canvi radical i la costosa adquisició,dels vehicles sis al hora, era arriscat. 
Segons un company me explica, que era un treball en exclusiva per una agencia de viatges (Olivet de Banyolas) Joint venture, que diuen ara, per fer una linea regular Espanya-Alemanya. I tenia que haver una gran garantia, en el servei. Al frontal posava la marca GERMES en acer inoxidable. Germania-España.

 

Aquestes carrosseries panoràmiques, em figuren a AYATS, d'Arbúcies.


Els colors suau, verd i crema. Les lletres GERMES que portaven al  front els autobusos. Representant els dos paisos, que operaven amb la seva linea regular    Germania-Espanya (Barcelona-Franfurt) . 
Un  negoci    molt rendible en  aquells anys. La rao, els emigrants espanyols que anaven a treballar a Alemanya. També a França.
 A França no hi havia cap autopista.. Un gran incordi i perduda de temps.  La carretera nacional travessava  tots els pobles i ciutats francesos  com Beziers amb la forta pujada dins la Ciutat. Montpellier, Montelimar, Valence, Lyon, Dijon, Belfort, (on Jo vaig estar avariat mes de quinze dies, per la junta de culata de un Pegaso). 
 A la fi,  la frontera Strasbourg- Khel, on començaven les autopistes de formigó de Alemanya. Tot un descans fins... a Frankfurt, a 80 per hora.


El concessionari de Hino. Era Tallers Casanovas
del carrer Bonaventura Muñoz de Barcelona.



Hinos I Henschel carrossats per Ayats.




Una imatge del poderi de les dues empreses. 
xofer i hostessa.






















10 de set. 2022

TREN D'ELS LLACS. (composicio)

 Impresionant i ben cuidada maquina diesel. 



La segona maquina crec que no funciona, l'arrossegamentes fa tot amb la primera. Una mica de atrezzo. 


Una part de el comandament de la maquina, fotografiat desde la finestra. 
Sota, la cabina del conductor. Te que anar mirant per les dues bandes. 




El vago restaurant. Molt ben equipat

 
Detalls del restaurant. 



Vago de primera clase amb lliteres. 


El vago de correus a la cua del convoy. 








 Imatge del tren en servei diari. 





21 d’ag. 2022

JORSA.

Construcciones Mecanicas Jové Obiols y Rossell SA. Se habían especializado en carrocerías de autobuses. Bajo licencia de Viberti, gran carrocero italiano, que como Setra se basaba en el sistema autoportante. Sin chasis, solo con una estructura tubular recubierta con chapa. Nazar también seguia este sistema.

Pegaso (Enasa) pronto se intereso por estos vehiculos, para tener una empresa que fabricara en exclusiva para ellos. 

Recuerdo cuando pasaba por delante la empresa a pie de NII en Mataró, que el eje posterior solo llevaba una rueda cuando la competencia al trabajar con chasis de camión llevaba gemelas. 

Estos Pegasos salieron con el nombre de Monotral.

Hace poco en un  almacén olvidado, me encontré con uno de los primitivos, que ya se construyo para Enasa.









El modelo mas fabricado.










20 d’ag. 2022

RENAULT AUTO-CARAVANA.

 

Trobada a Vic, per el amic Quim. Tota una curiositat i una manera de viure, amb aquesta joia, viatjant per el mon.


Amb el Scatter ´´


Sense camperitsar.


Una altra joia semblant de Sagales









18 d’ag. 2022

SETRA S 80. RECONSTRUCCIÓ.


El propietario del Setra de Cerdeña, me facilita las fotografías de la costosa reconstrucción del Autocar.