2 de febr. 2020

TROBADA REINVICATIVA VEHICLES HISTÒRICS.


Aquest Diumenge dia 2 de febrer, es va aprovar per ASOCPARK   (plataforma d'afectats per les restriccions circulatòries ) una trobada al centre de Barcelona, omplin el Passeig de Gracia de des-de Gran Via a Diagonal.
Segons els organitzadors, diuen de 2.500 vehicles, les fonts oficial de 1800. Com les manifestacions, es te que fer un cap mas.

La majoria, eren coches clàssics ben cuidats i de poc recorregut, pro també, si trova furgonetes de professionals de reparacions domesticas,  pintors i electricistes.

Tot seguint el edicte del Ajuntament de Barcelona, que no vol coches a la Ciutat, però tampoc millora el servei públic, ni fa parkings dissuasoris a les principals entradas a la Ciutat.   Qualsevol parc o terreny públic, per construir vivendas socials o no, a 50 anys...i com no, serveis d'Ajuntament. v

EL EDICTO.  Zona ZBE.

Todos poseedor de vehiculo gasolina anterior al año 2000 y dièsel anterior al 2005 debe estar colocado en su lugar de trabajo a las 7 de la mañana y regressar a su casa a partir de las 8 de la noche.
En detrimento acudir a cualquier concesionario i comprar-se un vehiculo nuevo. Coche, camioneta o camion.

A mis allegados les toca cambiar tres camiones o dedicarse a otra cosa.

A los folloneros y caprichosos de los clásicos, teneis el fin de semana para lucir los cromados.
 No se de que os quejais.

Total, com ja sa dit al principi es vol treure el coche de dins la ciutat, pro els que tenen coches nous, hibrits o elèctrics o tenen fotut igual, ja que varis carrers que eren eixos de barris,  per evitar la circulació de vehicles se’ls ha partit pel mig, obligan a fer un tram sentit esquerra i altre sentit dret. Una mostra es el carrer gran de Sant Andreu Igual a que la sortida per la Meridiana sigui de dos carrils. Conseqüència retencions i mes fum per el veïnat.

Algunes Imatges de la trobada d’avui.









Las Montesa, las contaminadores. Barregen oli 
I ben i a fent un fum que no deixen veure el cel.



El amic Cesar a primera fila.




Carrers laterals tambe amb protestons


















Feina inútil en aquest pais.


La MB de reformar tambe, cap a Africa.






Jaguar a la chatarra.






RIP


Una urna tambe protestant.




Hasta una paellada.


Castellet Sant Miguel, per la paella.





Passeig de Gracia de Gran via a Diagonal tot
Ple inclòs les illes interiors i voreres dels laterals.








Reparació i remiendos. Ala al concesionari.









Algun negoci?


El meu antic professor d’anglès.




Impecable.


No que no habia de faltar un bon pa amb
Tomàquet i llonganissa i porronet de vi.



Poc contamina. Ve amb remolq.



Els 600 guardats fins el toque del corneta.



ABCD...


Un altre per vendrà al Africà. Allà no deu contaminar
de de ser un altre món .










Un dels que es tindran que llevar dora.



Un NSU Precios per achatarrar.


La gran contaminadora. La vespa. Perill!!!.









Als autobusos per molt ben cuidats, tambe els
I toca el rebre. Pro amb un any de coll perquè 
Sinó se’ls haguere girat la truita. Puterie.!!!




Els militars tampoc han faltat a la protesta.




El camío del Joan Vallcorba, a primera
Fila. Com deu mana.


Feo plint el carrer Aragó per els que no han
Càpiguen al passeig de Gracia.




I amb el camio del arròs ens despedim. Fins la
Propera.



21 de gen. 2020

BOMBERS DE QUILLIAN.



UNIMOG Y LAFLY DE BOMBERS A QUILLIAN.



Laffly uno de los  pioneros de la automoción en  Francia. Como todos en un principio fabricaba de todo, lo que iba sobre ruedas.
En los años 30s se especializo en suministrar camiones todo terreno de varios ejes, según modelo al  ejercito Francés. Los cuerpos de bomberos y las obras municipales, también fueron buenos clientes de esta marca de Asnieres-sur Seine.
Si América tenían Jeep y GMC, en Francia tendrían Laffly.





Este camión expuesto al aire libre, si no tiene un
mantenimiento, pronto sera un amasijo de hierros.



El intermitente incrustado entre ventanas en el 
lateral del vehículo, se abre para indicar la 
dirección del vehículo. Un brazo de hierro. 







El Unimog mas moderno, también siguiendo los
pasos de Laffly.





19 de gen. 2020

DODGE de les ANGLES.

FARGO POWER WAGON T 137

Los pequeños, pero fiables e indestructibles Dodge Fargo, enviados desde USA, durante la segunda guerra mundial, fueron usados una vez finalizada la contienda, en pequeñas gruas, arrastradores de campo, por no decir como tractores. Su motor Desoto de la Chrysler y la tracción a la 4 ruedas, su anchura, eran imbatibles.




Este encontrado al lado de un taller en Les Angles,
al Sur de Francia, solo le queda de original, los dos
 faros delanteros, el cabrestante la parrilla y alguna
cosa mas.





El conjunto del habitáculo, igual que la carroceria
posterior han sido modificados.



La cabina es de un vehículo moderno y mas grande
que el original. Parece de un Berliet, de costado
solo el capo es original.


Fabricado por Chysler en  Detroit. USA.



El faro original, mas uno de mas grande i moderno
asi como el pequeño de guerra.


Imágenes propiedad de Xavier >Castells Quintana.



POSTE GASOLINA




Recorriendo el sur de Francia, siempre encuentras algo ligado a la automoción. Esta vez ha sido una gasolinera, antes de ser ¨poste¨.

En la pared de una casa, encontramos el aparato suministrador, con deposito de gasolina en los bajos de la vivienda. Mientras la señora de la casa esta haciendo un sabroso estofado de jabali, un claxon le avisa que en el exterior un cliente le necesita.


IMAGENES






imatges propietat de Xavier Castells Quintana.