2 d’abr. 2013

BERLIET DE L'AVEYRON.



Vehículos del pasado, viendo pasar el presente, aparcados al lado de las carreteras.






El pequeño modelo,610 K
con los faros cuadrados, en servicio.







Berliet GLM 1956,fabricado a Vénissieux, aquest va ser el segon model del GLM. La diferencia exterior del modelo anterior es la posición de los limpiaparabrisas. El primer modelo los llevaba en la parte posterior del parabris. Este modelo equipaba un motor de seis cilindros y 150 caballos, ayudado con un cambio con multiplicadora así como reductora en el diferencial.





Berliet GLR 1965.






Mes Berliets del meu arxiu amb paper.















26 de març 2013

PORTUGAL CON VOLVO Y SCANIA.






Paseando por Portugal con Volvo y Scania. Coimbra y Braga.















DESEMBOSCANT A LA SERRA DE SANT ARRAN 5.



VEÏNAT DE VIDA BONA.





Tot anant a retratar, un faig monumental, la carretera es torna 
revessada i el R-12 diu prou. 



Ales hores el conductor del Land-Rover accepta pujar al Furti i el seu Pare fins dalt de la serra  Cavallera per immortalitzar i  poguer publicar, al llibre de Arbres Monumentals de Catalunya l'imatges del esplendoros faig.




El del Pegaso Comet, amb la seva Valman, continua al seu Treball.







21 de març 2013

LA COMARCAL.ACCIDENT.














A Can Batllo." fabrica de hilados Y tejidos de algodon, estampados y aprestos de Joan Batlló" del carrer,    D' Olzinelles de Barcelona, concretament al barri de La Bordeta...SANTS.
 Va ser la fi del, del Pegaso 125 de La Comarcal SA. de Torelló


.

 Asseguts dins la cabina,menjant l'entrapa, esperant per descarregar,  el xofer en Plana  i el ajudant en Blas Rojas, al pati de la fabrica, una caldera de vapor va explotar fen volar tota una nau,  ocasionant  una pluja de maons que es espargiren per arreu i mes concretament sobre el camió de la Comarcal.



La xemeneia que es conserva de "Can Batllo"


La fabrica en el temps mes esplendorós.






El Plana amb el seu ajudant el Blas, reben instruccions 
del Sr, Ramon Vinyeta pocs dies abans del fatal desenllaç.
El volant a la dreta.






El Blas l'ajudant, passant per davant de 
canaies , petites i carmelludes, a les serrasses.

Les restes despres de l'explosió.






El Plana, el xofer, va passar molt temps de baixa, es va quedar com inflat de l'explosió
El Blas, l'ajudant va quedar tocat dels braços arrossegant dolors el resta de la seva vida.












ELS COTXES FUNEBRES DE BARCELONA. III







EL BUICK RIVIERA SPECIAL.




A partir de 1950 les carrosses funeràries van estar substituïdes
 progressivament, per luxosos cotxes estrangers.
Un d'aquests va ser aquest cotxe americà del 1958 model 49D,
 equipat amb un motor en V de vuit cilindres i 5.957 cm3.
La carrosseria va se modificada per Ayats d'Arbúcies.
Estava pensada perquè tot el seguici fos motoritzat. El vehicle va deixar
els serveis al any 1976, i es va integrar a la col·lecció, creada al 1970.
Cementiris de Barcelona.



















Les imatges parlen per si soles de la majestuositat d'aquest vehicle.




20 de març 2013

ELS COTXES FUNEBRES DE BARCELONA. II

Imatges de vehicles funeraris que conserva al Museu de Carrosses de Montjuïc, Cementiris de Barcelona.



 EL STUDEBAKER SIX.

Aquest potent vehicle de sis cilindres es va construir a Indiana (USA). Model de gran èxit durant els anys de la Gran Depressió  es caracteriza per la suavitat de marxa, va ser un dels primers cotxes de motor transformats a Barcelona per al transport funerari.

Cementiris de Barcelona.














EL COTXES FÚNEBRES DE BARCELONA.I




Imatges dels tres vehicles funeraris que conserva, cementiris de Barcelona, al seu Museu de carrosses.


MODEL HISPANO SUIZA T16.

El automovil  Hispano Suiza fabricat a Barcelona l' any 1920,
va ser dels primers vehicles de tracció mecànica a fer el servei 
funerari. 
Tot i que inicialment es va utilitzar nomes com a vehicle de Trasllat,per transportar el fèretre fins el domicili mortuori.
L'empresa Estrada carrossers dels Hispanos, transformaba les carrosseries sobre el xassís.
Aquest vehicle equipat amb un motor de quatre cilindres,
2.952 cc i 59 cavalls de potencia.
Aquest cotxe conserva la mecànica original, incloent-hi, L'absència de frens davanters propí de la època.

Cementiris de Barcelona.












Escut de la casa de la Caritat, encarregada dels
serveis funeraris a Barcelona.