31 de jul. 2016

RUTA DE LA SEDA. ITALIA CENTRO.




Lunes 4/7/16.
Acqui Terme-Lido de Jesolo.(Venecia)










Salimos de Aqui Terme, siguiendo una via
pintada de blanco, que nos acompaña muchos
kilometros.








Reponiendo fuerzas, en un polígono de 
Sant Guiuliano. Aquí nadie nos estorba.






Paramos a tomar café.
Preciosa decoración de la trasera del camión
de Valente, haciendo el descanso en una Área de servicio.







Las NISSAN proliferan por Italia, incluso los camiones
de esta marca.



El delta del Po, suministra agua, por una gran
cantidad de canales a la explotaciones agricolas
de maiz. Parece la ribera del Mississippi.


Sarmato.

Extraña casa antigua y abandonada, en medio la
carretera, como se ve, se ha tenido que desviar,
y poner una valla de protección. De quien sera?.


Preciosa Ford-Autocaravana, en venta cerca de 
un supermercado. En plena calle.



Así transportan la paja en la zona de Venecia.



Transportando hierro con trece ejes.


Las casas cantoneras, de obras publicas. Aunque
la mayoría sin servició se perpetúan en la carretera.
En algunas sirven de almacén de obras.


Cerea nos acoge con la bellísima estampa
de su Iglesia principal.







Vendedor de tractores a pie de carretera. Su
simbolo, un antiguo tractor colgado.


Pasamos Tortona y nos encontramos unos cuantos 
enrejados. Principalmente OM.







Para conseguir las fotos, me la tuve que jugar
 en una carretera con platanos, y sin arcén.

















El camping de la playa de Jesolo. Trece 
kilómetros de playa. Es la playa de Venecia.
Nosotros ni la pisamos.




















30 de jul. 2016

LA SAN FERNANDO.





Imatges de la carrega de una locomotora
completa dels tallers de ARMF, del Pla de
Vilanoveta a Martorell...

Text i fotografies de Feliu Izard.




El Scania, arriba amb el llarg semiremolc-remolc.




Un segon Scania, per el transport del vago del carbó.



Les dues grues de Transports Cabos, preparant.








La San Fernando, del exercit espanyol
construïda per DEVIS, a València, abans
de la seva fusió amb La maquina i 
configurar MACOSA.






Despres de desenganchar de la maquina, el
vago del carbó es aixecat de les Vies.





Operació de la carrega del vago del carbó.





Amb la seva pesada carrega el primer dels
camions abandona el pla de Vilanoveta..




El segon Scania, espera la carrega de la maquina.
La San Fernando.




Amb dues grues, es engancha per sota a maquina.



Aquesta maquina, fa una anys es va espatllar
entre, les poblacions de Binefar i Monsó a 
la província d'Osca. Algu del exercit Espanyol,
va decidir de arreglar-la,  ja que la maquina es
trobe en bon estat, i posteriorment, exhibir-la 
en algun museu.
Per tal fet, es trasllada, per carretera, la San
Fernando, fins els tallers de maquines de
vapor i restauradors de ARMF, de 
Pla de Vilanoveta.




ARMF, empresa privada del mon de la restauració
i lider en la reparació de locomotores de vapor.
Acull als seus tallers la maquina, esperant del
exercit, un pressupost per la seva recuperació.
Un pressupost que no arriba mai i la maquina es
arraconada en una via.



Aquesta maquina, alguns ulls, ja la controlant.

Tal i aixi ,que de de cop i volta, el exercit Espanyol
decideix, emportar-se la maquina i sense pensar en
 la aprovació de      la primer persona que
decideix recuperar-la, porta-la    a ARMF.



El nou trasllat, ordenat per el Exercit Espanyol,
va cap a una població del Baix Llobregat
concretament a Martorell, seu de una
empresa, que intentara recuperarla.
Compañia General de Ferrocarriles Turisticos. S.A
amb el seu gerent, el Senyor Carlos Guasch Criado.
Esperem que aquesta empresa, la restauri,
la torni al Exercit Espanyol i la podem veure-la
exposada aviat en algun Museu o Institució.






Carretera i manta, per la A " cap a Martorell.