De una charla de cafè, entre varios
amigos, amantes de los camiónes classicos. Surgio la idea de
intentar promover un gran encuentro de autobuses y camiones, como
no.Clasicos.
Ya se venia haciendo una bianual en
S.V.Torello, pero dado la lejania, la participación cada año era
mas exigua. Se necesitaba un empuje y un lugar emblematico. Sin
olvidar S.V de Torelló.
El lugar escogido La Panadella.
La Panadella es puerto, de montaña,en
la nacional II, dentro la provincia de Barcelona, a 90 kilometros de
la Capital. Poe ella pasaban, todos los camiones en ruta, hacia el
norte de España, Zaragoza y Madrid.
Alli era parada obligatoria. Habian
todos los serviciós, que necesitaba un camionero o un viajante de
comercio. Bares, restaurantes, gasolinera, horno de pan, taller
mecanico, e incluso una pequeña ermita. La “Verge del Bon cami”,
dode mas de uno podia asistir a una misa en festivo.
En sus primera epocas, en invierno
cuando el frio arreciaba, los Hostales. Tres, Disponian de garages,
para guardar los coches y camiones.
El Principal, el de el medio, el Hotel
Bayona, disponia de una nave, donde podian dormir techados mas de
cuarenta camiones de la epoca. Normales y tres ejes.
Su enclave permitia que los que venian
de España, para descargar en Barcelona, podian descansar comer y
dormir en cualquiera de los tres establecimientos. Hotel Bayona,
Hotel La Parada y Hostal Vell. Estaban a dos horas de la capital y
lejos de los hurtos que se podian producir, dentro de una gran
ciudad.
Los que salian de Barcelona a la 7 de
la tarde, despues de cerrar las Agencias, tenian a las nueve, nueve i
media de la la noche, un lugar para descansar y empezar nueva ruta a
la mañana siguiente. Salvo los que iban dos choferes y tenian que
tirar. Cena. Y carretera y manta.
Volviendo al principio, el encuentro, tenia que ser una fiesta grande. Nos faltaban expertos en el Tema. EL CLUB VEHICULOS HISTORICS DE LLEIDA, fue la gran ayuda y alma mater del encuentro. Toni Pomes y Maria Jesus Freixa, presidente y señora, aunaron todos los esfuerzos, porque el encuentro fuera variado y multidinario. Los vehiculos del club y otros venidos de toda Catalunya, completaron con exito el evento.
El dissapte 13. Les gondoles i remolqs,
ja estaben trevallant.
Dins, l'Hotel Bayona, Les preparacións de les bosses
amb regals, identificacions, dorsals i feina d'ultima
hora, a carrec dels voluntaris. Maria Jesus, Laura,
Cristina, Nuria, Toni i Jordi. un i un.
La majoria de la feina, acabada a ma, per els
Srs. Pomes, Nuria i com no Jordi Riera i senyora.
Banda i banda de l'entrada al Hotel Bayona
un cartell de alguns del camións, que varen
pasar per la empresa del Senyor Josep Maria
Castells LLorens i tots habien fet parada a
La Panadella.
Un altre panell, amb la emblematica historia de
NAZAR, el gran camion espanyol desconegut.
Pel mati, taules preparades per 240 esmorçars
amb entrepa de pernil, aigues, vins, cafes i
carajillos.
A les 9, en punt del mati, les inscripcions, per el
que no ho varen fer. Entrega de dorsals i acreditacions.
El pograme del dia.
Els vehicles, anaben arriban, centrandons
amb el grans, mes dificils de colocar.
En primer terme un Pegaso Setra-Seida, de la
Empresa Pous de Manlleu. Impecablement
restaurat per Tony Arimany.
Pegaso Comet de Autocars GAMON de LLeida.
Petit microbus Romeo de Fadisa, del Sr. Gamon.
Tallers Igualada amb aquest Pegaso formigonera,
transformat en grua de rescat.
Bus Plus de Barcelona, amb aquest Pegaso de
60 plaçes. Transportista de l'organitsació.
Pegaso Troner.
Unimogs, bous alemanys. Tambe a la festa.
Mercedes ENMASA, fabricada a Barcelona, tambe
a la festa amb Firestone.
Aeronautica indistrial de Madrid.
AVIA.
Pegaso 165 de les conrades LLeidetanes.
Ivars de Urgell.
De Vallvidrera (Barcelona). El Senyor MUSTE.
De la associacio MAG de Olot (Girona)
Amb el motovespa.
Jordi Ros. Amb el seu 165, desde Mataro.
El seu company amb el Tecno.
El Nazar de Xavier Castells.
Los cinco ginetes del BUS.
el company Wilfred, amb el seu STEYR,
militar.
Juan Salvador, de Ballestas Egara. Terrassa.
Francesc, desde Manresa.
La furgoneta FORD, de
Santa Coloma de Queralt.
Tres dels quatre camions, perfectament restaurats
de German Hergido, de Alcarras.
El NAZAR, del senyor Castells, Obrint la ruta
a les once en punt, cap a MONTMANEU.
Piruli, catalana i groga.
La organització a Montmaneu, per la volta.
Perfecta per salvar els tres colls d'ampolla,
que comportava la Rua, dins el poble.
Anada i tornada
El segon poble de la ruta, va ser Sant Guim de Freixenet.
On la Alcaldia, en oferi un vermouth, a tot els participants.
Es va omplir els principals carrers del poble.
Overland, del Sr. Ardenuy. Club classics LLeida.
Barreiros super azor de Germans Hergido.
Pegaso Europa del Senyor Francesc Palau.
Tot un vetera de la conservació de vehicles
classics.
Part del equip. Sr. Riera.
A la tornada de la volta, abans d'entregar
trofeos a tots els assistents. Varem visitar
les carpes , on els Germans Hergido, junt
amb l'Ajuntament d?Alcarras, varen rendir
homenatge als seus transportistes.
Aguns dels camions fotografiats.
Els turismes classics i les motos el gran gruix de la festa.
El coches pels carrers de Sant Guim de Freixenet.
El ambient del vermouth, ofert per el poble.
La bossa de despedida, amb productes de la terra,
entre altres. Flans del Pastoret de la Segarra,
ous, mel, pa de pesic, etc.
I el gran regal, el llibre de la trobada.
I trofeos, no hi varen haber per els guanyadors.
Hi varen haber per a tothom.
260 trofeos repartits.
Agraiment a tothom i fins l'any que ve...