Al 1920, Ford, arriba a Cadis, per muntar, el seu popular cotxe.
Ei conegut FORD T.
També munta, amb aquest chasis, allargat, petites camionetes.
També els tractors Fordson, degut a la gran demanda que hi ha Espanya.
Al any 1923, Ford, pasa de Cadis, a Barcelona, concretament a l'avinguda Icaria, a unes naus llogades a la fabrica Rocamora, vora el Mar. Actualment Villa Olímpica. Amb moltes desestalinitzacions igual que va passar a Cadis, a la fi al 1929 neix FORD MOTOR IBERICA.SA. Fins que al 1954, Franco,encobertament la nacionalitza. El Sr. Ford, mai mes invertir a Espanya, fins la desaparició del Dictador.
Fa uns anys, un Director de una important fabrica de Sant Andreu, hem comenta que quan ell va comprar el seu FORD. La direcció de l'empresa el crida en el dia de la seva fabricació, perquè es presentes a la Avinguda Icaria, per veure el seu naixement a la cadena per si li volia afegir algun extra.
Tota una lliso de màrqueting.
Carrossat com a Capitoné.
Els Xatets, 7V, arribats, per muntar
de la Ford, anglesa.
Amb ells arriba també per els treballadors
la setmana anglesa,( 5 dias, 40 Hores.) pioners al territori nacional.
A les naus de L'avinguda Icaria, preparats
per la entrega. Un de ells, per Transports
La Comarcal SA. de Torelló.
Anunci de l'època,amb imatges
dels possibles carrossats.
El Darrer camió, fabricat a L'avinguda Icaria,
amb el anagrama de FORD. El Model 917 T
amb els components de USA i el CANADA.
Al 1954, el camions fabricats per Motor Iberica
ja son amb la marca EBRO.