31 de des. 2014

GENERAL ELECTRICA ESPAÑOLA.


26.2.1961



Imágenes del transporte de un transformador fabricado por General Eléctrica Española SA, en su factoría de Galindo (Bilbao),
 para Sevillana de Electricidad al otro extremo del país.


Debido a su gran peso, el mítico camión de la Empresa,
Nacional de Electricidad, el infatigable DIAMOND de León,
tiene que ser ayudado en el arrastre  del carro,de 117.500 kilos,
 por el otro conocido de la epoca.El AUTOCAR de
 Transportes Arbegui de Bilbao.






Con mas de 115.000 kilos de peso. Este transformador
trifasico, tiene una potencia de 57.500 KVA y 
230.000 voltios. Todo un monstruo en su época.


Detalle del chasis del Autocar con una plataforma,
cargada de chapas de acero para provocar mas  arrastre
de los ejes de tracciòn.


...y como no la consistencia, i medida de ruedas
del Diamond.



AUSTIN.






L'AUSTIN BMC de Begues.


Imatge.





Anomenat el "Camió Ingles AUSTIN
Amb motor diesel de BMC amb 107 Hp.
Cambi de cinc marches DAVI BROWN
Diferencial EATON amb reductora.
Carga neta de 3000 kilos.


La seva versió Espanyola.

el SAVA-AUSTIN.



Carrossat per J.Pujadas per al distribuïdor DANONE de la zona.


I com no el xatet de SAVA-AUSTIN, carrossat per Sucarrats.




30 de des. 2014

EBRO B-35 C.





El EBRO B 35, de Josep Iglesias de Moia,
a la Fira d'Hivern de Santa Maria D'Olo.
Aquest vehicle amb motor EBRO de quatre
cilindres i un PMA de 3.500 kilos, adequat
per el repartiment principalment a les ciutats
amb el Carnet de segona ( B).Versiò petita
del B-45, amb chassis mes curt i un morro
ficat cap dintre, lo que obliga a que el motor
tingui un túnel dins la cabina.
Camió rudimentari, sorollos, amb una vibració
que dona l'impressió que es te que desmuntar,
 pro fiable, que mai et deixara tirat.










El model amb roda sencilla darrera.






18 de des. 2014

COLOMERS.




Al costat del Ter, el poble de colomers emergeix sobre un turó.
 Abaix amb el meandre del Ter, ha nascut una activitat de piragüisme.
Les oficines un antic autobús de dos piso Londinenc.

Imatges difoses ja que una tanca ens barra el pas.








12 de des. 2014

SUSQUEDA EMBASSAMENT.





L'embassament de Susqueda, es la continuació del embassament de Sau. Es troba a Les Guilleries i es el predecessor de El Pasteral. Ja a La Selva.
Tres pantans entre-llassats entre tres comarcas.








Imatge de las oficines de la companya, a la cruïlla 
de Roger de Flor/ Avinguda de  Vilanova. Front la 






El GMC, arrossegant un dolly, amb un dels 
 tubs, enfilant la pista de ascensió dalt de la presa.
Tres camàlics, van informant al conductor.



Imatge ja arribant al cim, amb el Montseny nevat  al fons.



A la imatge, un 200 CV, Pegaso Trailer, carregant
ciment de una sitja de la cimentera, muntada vora
la central.





Tan  el GMC, com el Pegaso, eren propietat
de la mateixa empresa      d'electricitat. 
Hidroelectrica de Catalunya A l'epoca
la figura del autònom amb camió, no existia.
El autònom era un senyor que tenia un camió,
per amb cap de un any, tenir-ne dos amb un 
conductor,assalariat, mes endavant un altre i
suma i segui. Aquest era el verdader i unic
autònom.


Imatge del pont amb voltes, on circulá, el petit tren 
que duia el cimen a peu de presa.



Aquest pantà es troba dins el terme municipal
de Ossor, amb el poble de Susqueda negat per 
l'aigua, ja dins la comarca de La Selva.
Iniciades les obres al 1958, no sense polèmica,
ja que aquesta zona esta considerada  sísmica.
La central es posa en marcha per Hidroelectrica
de Cataluña al any 1967.


Impressionant imatge del EBRO C, carregant
un tub que duplica la seva llargada.
No crec que arribes gaire lluny.





Imatges actuals de la Presa de Susqueda.






imatges de Núria Roura Pujol.







11 de des. 2014

BICITRI.






Passejant per Barcelona. Cada dia trobes vehicles mes raros.
La inventiva arriba a lo mes sublim, con tal d'anar sobre rodes.

Vet aci un tricicle emulant , per els seus colors, al exercit.



Perspectiva lateral del vehicle. Ben encorada
ala farola de torn.


Carenat amb filtre d'aire, i llum groga
francesa.


Respatler-separació amb la caixa de carrega.