8 de nov. 2015

TERRADETS.




El pas deTerradets dins la serra del Montsec.
 el pas entre els dos Pallars, tota una
epopeia travessar amb camió i  autobús a la
època.

















Vista aerea del començament del pas.
A l'esquerra el ferrocarril de la Pobla.
A la dreta l'estreta carretera. Al mig
La Noguera Pallaresa, font de la ener-
gia elèctrica a Catalunya, amb la ini-
ciativa de Mister Pearson i La Canadenca.



Imatge de rtve, de un Locomovil
vehicle usat abans dels camions en 
la construcció de les centrals
 elèctriques del Pallars. Solien enganxar
un parell de remolcs, on transportaran el
ciment des-de la fabrica mes propera, o la
maquinaria, per la propia central que arriba
per tren a l'estació de Tarrega. Dins la línia
Manresa-LLeida. La Canadenca constructora
 dels embassaments era la seva propietària.



Camions, Autocars, Autobusos de línia, tots passaven
entre Camarasa i Tremp, per el estret pas de Terradets.

















Amb aquests camións es circulava per Tarradets.













Mes mostres d'autocars que circularen per el estret pas.

























Autocars de LÍnia i excursions també passaven
per Tarradets.






Mes models de camións de marques conegudes,
per el seu pas per Terradets.



Una petita zona on es podia parar o esperar que
vingues algun camió d'enfront i deixarlo pasar.
Ja que pasada aquesta petita amplitut,
 la carretera s'enfila angoixosament i dos vehicles
a l'hora no poden passar.








La corva abans del tros mes estret on un habien de parar.



Camions com aquest, reconstuits i mal fets
eren els que circularen per Terradets.


L'antic indicador amb xapa, que amb penes i treball
 arribarem a Tremp









El segon pont mentre la Presa es nabe construint



.


La presa actualment, sobre les seves voltes passa 
la carretera que va quedar, sense anegar











Entre mini túnel i túnel. Les baranes construïdes
posteriorment per no caure a l'aigua.



Impressionant les voltes de l'antiga carretera.




El llac que envolta el congost..


Aquí tot va de forats. Per la carretera i per el tren.


El forat on circula el tren de LA POBLA, alt. 
I sobre el riu.







L'entrada a Tarradets tot venint de Balaguer.
I al reves de la nostra marcha.


Com si la muntanya et tinguere que caure sobre.



El pont sobre el riu, per pas de persones i pasturatge.







7 de nov. 2015

TRANSSAHARA 2.





Imágenes de la descarga en el Puerto,
 para su posterior traslado
 con los camiones de
Trans Sahara hasta su destino final
la central de Almaraz.Al lado del río
Tajo en la provincia de Cáceres.

IMAGENES PARA EL RECUERDO.




Jefes de Endesa inspeccionando el cilindro antes
de su descarga.





Depositado sobre pilares de hierro el cilindro
con más de 150 TN.






El camión EBRO por debajo la pieza.


Autocar tres ejes de Trans Sahara, en apoyo al arrastre.



Impresionantes los camiones KW de la empresa Transsahara.
Los Kenwood de transportes especiales.




































4 de nov. 2015

LLEVANEUS AL PORT DEVA BONAIGUA.




El Llevaneus Peter, conservat com a monument, 
al cim del Port, es junt amb el chalet construït per
La Canadenca. la imatge que el distingeix.Arribis
per on arribis.


Sortida desde Sort, per enfilar la muntanya seguint
la vall, fins arribar a les impressionants paelles.Al
fons els camions preparats per sortir cap el Port.








Llevaneus PETER, fabricat al 1945 per Konrad Peter
al poblet Suís de Liestal.´Amb un pes total de 12.500
kilograms i propulsat per un potent motor Saurer de 
225 cavalls.





Per enfonsar-se a la neu.


Majestuós per la part de darrera i també per 
corre quan la neu a desaparegut.


Amb el xalet de La Canadenca al fons.


Lo que espot trobar del motor, per un forat.






interior de la cabina en posició de marcha en sec.