5 de febr. 2022

LANZ de Joan Farres.

 Visita amb un grup de companys a les instalacions del amic Joan antic transportista a Basareny, on guarda una coleccio de tractors Lanz. Laseva pasio per aquesta marca es que hi sigui amb ells tots els dies que pot, acoseguin que tots estiguen en ordre de marcha funcionant. 



dins la excepio un Ford.











estirant una maquina de batre.





3 de febr. 2022

EBRO DE LES VERDURES.

 

A Sant Boi, just arribant a la "civilització" vaig trobar aquest EBRO sèrie C, de 3.500 quilos de carrega total.


La propietat es de Mas LLopis, subministra de verdures d'e l'horta del Llobregat, a el petits coberts de venta de fruites i verdures a peu de carretera. També algun producte com la taronja vinguda d'Alcanar.

El Delta del Llobregat, la gran horta de Barcelona,cada dia mes exigua, per la destrucció de sol fertil d'aluvio, a canvi de  polígons industrials desfermats, buscant dins l'angoixa del home del "mes, mes, mes" i el polítics parlant de canvis climàtics. Que fàcil es construir en pla. Que difícil, uns metres enrere sense que tenir que sacrificar els camps de bledes,carxofes, enciams, escaroles, api, patates de sorra (la que ara ens mengem de França) esparracs (Medalles internacionals als de Gava). En fi. L'angoixa del poder pot mes.

El dia de demà, se hauria de jutjar aquests Batlles, presidents de diputacions i generalitat, per el mal que han fet a nosaltres i els nostres fills i nets.

Això si, la contaminació de algun vehicle vell de un que no en pot comprar un de nou.





Mas LLopis un dels pocs pagesos que quedant al Delta.


Interior sobri, pro funcional. Cada cosa al seu lloc.


El servo de doble cos, sols per sobrecarregar el camió.




1 de gen. 2022

ELS CAMIONS DE LA POSGUERRA. VALLS A BLANES.

 

Aquest camió, que en un principi, es va atribuir la cabina a Talleres Napoles SA. No ho va ser. Segons em documenta el company Jordi Fluriach, aquest camió, va ser carrossat a Banyoles per CARROCERIAS TEIXIDOR,  encàrrec de la empresa de Transports Valls de Blanes.

El seu chasis havia pertangut a un 3HC de fabricació rusa, arribats a territori Espanyol arrel de la Guerra Civil.









31 de des. 2021

SOCIEDAD ESPAÑOLA DE AUTOMOVILES NACIONALES SA. (NAZAR)

 

Entre los últimos momentos  de Nazar, cuando fabrica la camioneta, modelo C. Se intenta salir con otra oferta automovilística.

Bajo el nombre de la empresa  S.E.D.A.N.  Nace el MUSTANG. 

Un automóvil de turismo, espacioso, duro de chapa, para durar y no fracasar. Su mejor mercado serian los taxistas, los viajantes de comercio, por sus capacidades i hacerle sombra al actual Rey de este mercado. El Seat 1500 salido de fabrica con motor de gasolina.

El Mustang salía ya de la planta de Zaragoza, con un motor Perkins Diesel  de cuatro cilindros, 1.750 cc. y 43 cv, suficiente i bajo consumo para empujar la espaciosa berlina.

Se construyeron 20 unidades y de alli, no paso. Fue el ultimo estertor de la saga de Talleres Nápoles/Fabricaciones Industriales y S.E.D.A.N.







El artífice de este vehículo fue un mecánico  Enrique Lopez Patau, establecido en la calle de Canalejas en el barrio de Sants de Barcelona. Quería crear su propio vehiculó. Tuvo varios intentos, hasta consiguió una autorización estatal, para fabricar chasis en cadena. Solo dos prototipos consiguieron ver la luz. Uno deportivo descapotable y el que nos ocupa, que se tenia que construir en las instalaciones de Factorias Napoles SA de Zaragoza.





Ultimo intento. Sidecares para motos.





FABRICACIONES INDUSTRIALES S.A. (NAZAR)

 

En el año 1963, Talleres Napoles SA. Presenta suspensión de pagos. Como principal acreedor se queda la Empresa, la Caja de Ahorros de Zaragoza.

Desplaza a Don Vicenzo i pone un director general, hasta reorganizar e intentar relanzar Nazar salvando todos los desaguisados del anterior director.

Al 1965 nace Fabricaciones Industriales SA. Solo fabricará camionetas de 3.500 K de PMA. Hasta su venta a Barreiros.