16 de març 2020

LATIL DE ROSA RALUY.



LATIL. Segons H1, aquest camio Latil fou dels primers. La seva denominació era LATIL TAR. Es va fabricar entre els anys 1913a 1922, per sobretot arrosegar canons durant la primera guerra mundial. Aquest concretament la caixa era un diposit d'aigua de fusta gruixuda per avituallar els soldats, aixo ho explica el seu propietari.
Les rodes que porta de neumatics, en la seva epoca eren de fusta i metall, tipo artilleria, amb massissos.H1.


Latil fou el primer fabricant de camions amb tracció davantera, al llarg del temps,va evolucionar fabricant camions arrsegadors amb tracció total als dos eixos. Lres rodes de massissos, no foren cambiades per neumatics fins a 1929.


(Cie des automoviles industriels Latil) Ja una empresa amb cara i ulls hereva de varies modificacions empresarials, neix com a tal al 1914. Tenim com hem dit vagues referencias desde 1890. Al 1920 Latil, ja oferia camions,de 1.2 tones a 10.


Durant la primera guerra mundial, on varen demostrar la seva valua,el exercit Frances es va subministrar de molts d'aquests vehicles. Degut el seu pes quan alguns es varen fer inservibles per el dia a dia, eren utilitzats durant aquesta guerra com a suport de globus d'observació.


Als Estats Unids al 1916 el Mack Bulldog, habia tret una "cabina", amb apariencia molt semblant al Latil Frances. La refrigeració tambe anaba pels costats del capo, amb unes llargs espiells.



A Espanya, aquests camións varen arribar ,a principis dels anys 20, es feien servir com arrossegadors de gondolas per carros de combat Schneider. Una altra partida es varen fer servir per ser blindats i armats. Abans d'arrivar la guerra civil Espanyola el execit republica disposava  d'una trentena d'unitats. Al 1937, ja durant la guerra el mateix ejercit, va fer una comanda de 28 camions i 5 autobusus. Aquests camiòns ja no eren de la serie TAR, eren molt mes moderns.




Al 1955 SAVIEM  (Societe Anonyme de vehicles industriels et equipaments). Creà la gran fusio de les marques punteres del moment. Latil, Somua, Floriat i Renault.







14 de març 2020

CIRC ROSA RALUY-HISTORIC.


 Con el fallecimiento de Carlos Raluy en Barcelona el  Circ Historic se fue con el.
Terminado el contrato que mantenia con el Ayuntamiento de Barcelona, durante las fiestas de Navidad, se desmonta i se reincorpora al circo de su hija, el circo Rosa Raluy. Nos quedamos con dos Raluy. El Legacy y el Historic fundido con el de Rosa.
Otros componentes del antiguo Historic, no tenemos actualmente noticias. Que sera de Sandro, Francis Raluy, el hermano menor y Sandro Raluy el sobrino de Carlos.

Hoy en Mataro amablemente nos han dejado entrar dentro el Circo de Rosa, Para fotografiar sus camiones. Su carpa guardada y la plantada es la original del Historic, con sus pinturas en el cielo de ella.

IMAGENES DE LOS VEHICULOS
GUARDADOS COMO EXPONENTE
DEL CIRCO VIAJERO.