20 de set. 2016

m-NACTEC. CERVERA.PEGASO 140.




Aquest camio va ser del ultims,dissenyat y fabricat 
a la planta de Pegaso de La Sagrera a Barcelona.

El INI no volia que  Enasa, substituta de la Hispano
Suiza, fabriques camións a Barcelona. Va desmantellar
la fabrica i sel emporta a Barajas. Un petit poble que
va passar a ser districte de Madrid.

CARBONICAS VIVO. SA.
L'Hospitalet.




Impresionant la planta frontal del 140.


Detall, de un gros servo-fre, lo que demostra
 que el sistema d'aire per la direcció i fre, 
ha estat substitut. Per un sistema hidràulic.


En color groc, dos trinquets, per estacar
 amb,cable i angles de ferro la mercaderia.



La roda de aranya, original de aquest camió.
Al mig  un engrasado, per tenir el bogi, ben
engrasat.


El gros capo. Sobre ell, el disjuntor de la dinamo.



Foto tirada des de la finestra, ja que no es podien
obrir les portes dels vehicles. A ma esquerra una
maneta de cambi, pro no de Pegaso, Sota el volant
el suport de la multiplicadora manual. Maneta que 
no hi es lo que confirma que el cambi, no es, original.
Quadro original, amb el conta kilòmetres, on els 
numeros  i agulla se enfonsen en el vidre.
Sta el volant a la esquerra sortin del vano motor
la palanca del fré motor.




La tara i la carrega, el resultat 8.000 kilos de 
carrega. La realitat, 14 o 15 tonelades.


Imatge de la carrosserie d'aquest camio de transport 
de begudes. Aquesta carrosseria ha estat allargada,
en els ultims anys per afavorir la carrega ja mecanitzada
amb palets. A cada lateral una barra soldada, sobre
 la caixa, perque els palets tendin a tirar cap dintre.
La caixa original solia ser de uns cinc metres. Curt.


La cedula de identificació fiscal.     Papereta que 
tenien que dur tots els vehicles, amb el nom del 
propietari, adressa, matricula, cavalls fiscals et.
Amb el temps, es va tinguer que anular el portarla
al vidre ja que tothom, podia saber de tu, per el be
i majoritàriament per el mal.



En actiu al Hospitalet.




19 de set. 2016

m-NACTEC. CERVERA EL FORD AA.



Com tots els camions Ford dels anys 20s
solien ser una copia del turisme. Amb el mateix
motor, un chassis mes llarg, un diferencial mes
gros, tanmateix unes llantes mes forzudes, aixo
era la versió camió del AA camió.




Aquest camió fabricat, segons, consta al 1929
arrancaba amb maneta, un petit motor de 4 cili-
dres i amb 6 volts de corrent continua.



Amagat, pel volant, el quadro tipic de ford
un triangle rodonejat.


La labor d'aquest petit Ford, era el repartiment 
de gasoses i sifons per la comarca del Valles.




18 de set. 2016

FORD Barbas




Del conjunt de vehicles, guardat a aquest Museu,
destaca el Ford Barbes, amb cuba dàigua dels
Bombers de Terrassa.
El Ford Barbes, bastant desastrat i en espera
de restauració, tambe ens dona la benvinguda.
De moment ja esta ben guardad.



Aquest camió junt amb el seu company, el Ford Maria de la O.
Varen ser els camions de la posguerra del transport Espanyol.
Fabricats i muntats, a la FORD de la avinguda Icaria a Barcelona,
inundaren  al Pais,  per els transportiste  que no podir  assolir,
res de importació, degut al alt preu, que mutiplicaba el cost
per dos. L'altra era  la opcio que els podia gaudir dels que es
 habian portat be,en el bando nacional, els podien importar a
 preu de tasa.



Detall de l'altura on va colocada la roda de recambi.
Es tenen que ser tres forçuts per baixarla i pujarla.


Detall de la plegadora de la manega
a la part trassera del camió.



El buje darrer, molt comú a totes les linees de FORD.




Detall de la boca d'entrada de betzina. El diposit anabe 
de llarg, sota el seient.



El tablier, descomposat en espera de restauració.


I com tots, la betzina, cambiada per un diesel Ebro.


m-NACTEC. DE CERVERA. BEDFORD.




Breu e interessant visita al Museo de la 
ciencia i tècnica de Cervera, molt ben
acompanyats i assesorats, per el seu 
Director, Jaume Perarnau.

Imatges de alguns dels vehicles resguardats.

BEDFORD.

Aquest petit camió-furgo, no hem cuadre res.
Els eixos de les rodes, no semblen originals,son
molt extranys.
El Bedford solia dur unes llantes grabades i molt
boniques.Aquestes sembles antigues per la edad
del furgo.
Sembla de Bedford, sols el capó.





Detall dels extranys bujes d'aquest camió.
Tant els devanters com els de darrera.


El motor ha estat subssistuid, per un Ebro Diesel. Un 
altre element, perque el fiambreix d'aquest motor,
pot esquerdar tota la carrosserie.



El Tablier en si no existeix. Els relotges es alinien
a lo llarg del tablier. El verd ingles, consevat com
el primer dia, al interior.


 La part de dalt posterior, va tapada amb un toldo.
Primitivament debia muntar, d'origen 
unes portes de llibre.
Aquestes portes es solien desenquadrar moltes vegades
lo que la opció, es arrencar-les, i tapar amb un toldo
enganchat amb cibelles .
 Estalviant feina de carrega i descarrega.


Aquest vehicle amb el temps, esta en espera de acabar de restaurar. 
De moment esta en aixopluig.





15 de set. 2016

BERLIET GLB-5 M




Imágenes del Berliet GLC  6M.

carrozado, para furgon de bomberos.
Encontrado  a Turenne. (France).












Abandonado a su suerte.




14 de set. 2016

ARESTA. DE FELIU IZARD.




Imatges dels primers camions,
desprens del Locomòbils, en las
construccions de les centrals
elèctriques, al Pirineu Lleidatà
i la Vall d'Aran.





Els Trens Renard o Loco movil, donaven pas al
primers camions de vapor.



El remolq arrossegat per dos loco movils.
Deu ni dor el pes que devia portar.


Accionat amb el mateix sistema de vapor, pro 
ja en versió camió.


Un altre Purrey, tot pujant cap a Capdella.


Camió Berliet amb "mazizos", sota un 
inginios sistema de carrega. Arrivaba
el motor de "olis Pesats".


Camio Berliet amb remolq.


El mateix Berliet amb una estranya configuració.



La roda mitjanera dels remolqs,mitjansant
estranys artilugis, tambe traccionen.


Despres de bon menjar a inaugurar.