5 de juny 2015

PEGASO 125. El dels "HERALDOS".






Transports La Comarcal, estava molt vinculada als actes
lúdics de Torelló, col·laborant el Senyor Vinyeta el seu
propietari en tot lo que calia.

En aquesta ocasió carregant els" Patjes" i el "alguacil" (el Marti
de la colecta)  al seu camió, dins els actes de inauguració del pasatje
 de La Sagrera.              







El "Patje", també era el encarregat
d'obrir les processons religioses de la Vila.
En aquest cas. El Corpus Christi.


Els nans de Torello, incloent els "Patjes"
eren 8, fen danses en grups de quatre davant
els gegants.




El Pegaso, amb el motor de benzina de 125.
Abaix ja reformat amb el motor Pegaso Diesel.



Entrant al pasatge de la sagrera de Torelló i
sortint d'ell. Els Heraldos i l'alguacil, tinguen
que amagar el cap, ja que el camió pasa ben Just.





El gegants de Torelló fins l'any 1908 es llogaven 
a Barcelona a la Botiga de "El Ingenio". Pujaven
amb el tren i al acabar les festes, via ferrocarril
es tornaven a Barcelona. Al 1908, veien L'ajuntament
que aixo dels gegants agradaba a la gent va decidir
comprar-los, concretament al Senyor Benito Escaler.
El Rey va tenir que ser de Turquia i la noia es va
aconseguir del Poble. La pubilla de Puig-Bacó.






Transports La Comarcal, estava molt vinculada als actes
lúdics de Torelló, col·laborant el Senyor Vinyeta el seu
propietari en tot lo que calia.

En aquesta ocasió carregant els" Patjes" i el "alguacil" (el Marti
de la colecta)  al seu camió, dins els actes de inauguració del pasatje
 de La Sagrera.





El "Patje", també era el encarregat
d'obrir les processons religioses de la Vila.
En aquest cas. El Corpus Christi.


Els nans de Torello, incloent els "Patjes"
eren 8, fen danses en grups de quatre davant
els gegants.




El Pegaso, amb el motor de benzina de 125.
Abaix ja reformat amb el motor Pegaso Diesel.



Entrant al pasatge de la sagrera de Torelló i
sortint d'ell. Els Heraldos i l'alguacil, tinguen
que amagar el cap, ja que el camió pasa ben Just.





El gegants de Torelló fins l'any 1908 es llogaven 
a Barcelona a la Botiga de "El Ingenio". Pujaven
amb el tren i al acabar les festes, via ferrocarril
es tornaven a Barcelona. Al 1908, veien L'ajuntament
que aixo dels gegants agradaba a la gent va decidir
comprar-los, concretament al Senyor Benito Escaler.
El Rey va tenir que ser de Turquia i la noia es va
aconseguir del Poble. La pubilla de Puig-Bacó.





Transports La Comarcal, estava molt vinculada als actes
lúdics de Torelló, col·laborant el Senyor Vinyeta el seu
propietari en tot lo que calia.

En aquesta ocasió carregant els" Patjes" i el "alguacil" (el Marti
de la colecta)  al seu camió, dins els actes de inauguració del pasatje
 de La Sagrera.





El "Patje", també era el encarregat
d'obrir les processons religioses de la Vila.
En aquest cas. El Corpus Christi.


Els nans de Torello, incloent els "Patjes"
eren 8, fen danses en grups de quatre davant
els gegants.




El Pegaso, amb el motor de benzina de 125.
Abaix ja reformat amb el motor Pegaso Diesel.



Entrant al pasatge de la sagrera de Torelló i
sortint d'ell. Els Heraldos i l'alguacil, tinguen
que amagar el cap, ja que el camió pasa ben Just.





El gegants de Torelló fins l'any 1908 es llogaven 
a Barcelona a la Botiga de "El Ingenio". Pujaven
amb el tren i al acabar les festes, via ferrocarril
es tornaven a Barcelona. Al 1908, veien L'ajuntament
que aixo dels gegants agradaba a la gent va decidir
comprar-los, concretament al Senyor Benito Escaler.
El Rey va tenir que ser de Turquia i la noia es va
aconseguir del Poble. La pubilla de Puig-Bacó.




2 de juny 2015

MERCEDES FOOD TRUCK.



Ha comenzado una nueva moda, aunque
para algunos no es nueva.
En nuestro País las churrerias, ambulantes
en los mercados y algún remolque con
bebidas y Frankfurts, fueron los percusores
Ahora con vehiculos nuevos. Algún clásico
remozado o autobuses escolares americanos
campan en festejos populares.



DODGE M37. RACC.





Tot passant per Solsona i al parar a dinar
al Bar Poligono trobem aquest vehicle Dodge
recuperat de la Segona Guerra Mundial.
Un Dodge M 37, que en el seu origen
equipa un motor de betzina de sis cilindres,
i culata plana.
Aquest en concret amb mes de 70 anys
modificat a Grua de assistència del RACC.






MOTOS.




Breu visita a l'exposició de motos
al Palau Robert de Barcelona.


MOTOCICLETES FABRICADES A BARCELONA.


Sanglas.
 Fills de un fabricant textil, de Manlleu. Els Germans Xavier i Marti Sanglas,
es trovent a Barcelona estudiant Enginyeria. El seu Pare amb visió de futur,els
aconsella estudiar en les branques de l'automoció veient el començament del
parc movil.
Abans de acabar la carrera i en un covert de la fabrica de Manlleu ja dissenyant
i fan proves amb motors per a motocicletes.
Al 1942 obren al Poble Nou de Barcelona, la empresa Talleres Sanglas SA. 
Al 1959, el Taller del Poble Nou es queda petit i traslladen la producció a la
veina Ciutat de L'Hospitalet de Llobregat. Alla comença de valent la fabricació
de les potents SanglAs de 4 temps monocilindricas. Son a la epoca les motos de
les policies locals i la Guardi Civil de Transit. Al 1989 com totes les marques
Catalanes es absorbida per una marca estranjera. Concretament la nipona Yamaha.
















L'Agent Diego amb Sanglas al any 1967
durant la inaguració del Camp de Futbol
per el gobernador Civil de la provincia
Tomas Garicano Goñi.


26 de maig 2015

GRUA BAVARIA.



Sobre un chasis de Pegaso, montada
como su nombre indica, una Grúa móvil
de Bavaria.




Imágenes cedidas por Manuel Rodriguez Perez.

21 de maig 2015

PEGASO EUROPA-ACLO.





Lo tenia de frente, era un Europa, lo vi raro con el doble carro detrás.
Mas raro con una matricula de Madrid con una numeración de 100.000.
Cuando me puse a su lado, las llantas ya no me coincidían y en medio
de ellas el anagrama de ACLO. El camión Ingles.
El sistema de ballestas el tunel motor con un motor Leyland, una extraña
caja de cambios, nada que ver con Pegaso.
En fin una mezcla muy rara, el chasis, motor, ejes y cambio de ACLO con
cabina y mandos de Pegaso Europa.
Este camión estuvo dedicado al transporte de piezas de ingeniería de
gran volumen en la reforma de la fabrica de cementos de Molins de Rey.(Barcelona).


















19 de maig 2015

REO.




Imágenes y detalles de el REO de los Hermanos Savall.




REO, empresa fundada por Ramson Eli Olds,
en Lansing Michigan, triunfa en su   época,con
un pequeño camión de dos tonelada el denominado.
REO Speed Wagon, vehículo del cual se fabricaron
mas unidades. Tan famoso llego a ser este camión
que años despues un importante grupo de rock le
tomo el nombre de "Speed Wagon". Pasaron los
años y en 1957 la empresa fue adquirida por
 White Motor Company, en su división de Diamond,
 pasando a llamarse desde entonces Diamond Reo.









Motor Cummins.



Curiosa palanca que salta del techo, justo enfrente 
del los ojos del conductor avisando la falta de aire
en el circuito de frenos.


Relojes trasplantados sobre el capó.


Asiento de acompañante nuevo. No el motor de 
el limpiaparabrisas.


Volante con el espartano tablier. todos los mandos
diseminados por la cabina.


Extraña posición del pedal del embrague.


Cambio, reductora y freno motor.