20 d’abr. 2015

TORRELAVEGA 2015.





Con un tiempo precioso , inusual en estas tierras se desarrollo durante el fin de semana, la sexta concentración de camiones de Torrelavega.
Sexta concentración que incluía toda clase de vehiculos con motor.
La camaradería, el buen hacer de la organización hicieron que todo se desarrollara con las pautas marcadas.
La Rua del sábado por las calles de Torrelavega y Pielagos, fue el único borrón que empapo la concentración.
 El Ayuntamiento se negó a la desfilada de los camiones clásicos, alegando medidas de seguridad,cosa que no paso en  años anteriores. Esto  hizo que algunos salieran por su cuenta con riesgo de ser multados.
La cuestión: Quien le dice a un Señor venido desde Malaga o cualquier lugar del Sur de España,refiriéndome a lo mas lejano de los asistentes, que ha llevado con un elevado coste una reliquia del transporte, con el gasto dinerario que comporta, que llegue al Norte de España, aparque su vehículo en un ferial y permanezca estático.
Creo que los que mandan, se lo tendría que hacer mirar, ya que el evento, repercute mucho en la Ciudad, que tuvo un fin de semana con todos los Hoteles llenos, los restaurantes a tope, gente de los pueblos y regiones cercanas que de acercaron a la Ciudad, e incluso gente que quería asistir, concretamente de Madrid y por no tener plazas hoteleras cercanas desistió de su empeño.
Pero en fin un exitazo de fiesta, una magnifica rua el Domingo, aunque sin la parada habitual de Renedo y parece como en todos lados que el camión es un apestado.
Gracias Leyre y Ruben por tan eficaz organización.

Algunos de los clásicos asistentes.








Los decorados tampoco podían faltar.
















Dentro el recinto los pequeños de radio control, 
tambier hicieron las delicias de los visitantes.










18 d’abr. 2015

MERCEDES 1921 en REINOSA.




Un Señor de las carreteras.
El 1921 de Mercedes.



IMAGENES para
el recuerdo.




Larga carrocería para el transporte de animales a los mercados.




BOMBEROS a Castro Urdiales.




Volvía de Santander hacia Barcelona, por la Autovía, quando
debajo mis pies, al pasar un puente, vi un Mercedes de Bomberos.
Iba  por encima de Castro Urdiales, el ultimo lugar de Cantabria,
antes de entrar al País Vasco.
Tenia que volver para inmortalizarlo. Me salí en Saltacaballo
 volviendo  hacia atrás, por la nacional.


Llamé al interfono, quedando sorprendidos 
de que alguien pida por fotografiar un camión.

EL MERCEDES, Elegante y Precioso.











Dentro me encontré con otra sorpresa. Un 
RENAULT escalera en una extraña composición.




Por fin la ultima maravilla de estos grandes 
amigos del camión.               EL PEGASO







Agradecimiento a los Bomberos de Castro Urdiales
por su gran amavilidad.




7 d’abr. 2015

TORRELAVEGA. VI TRUCK SHOW FESTIVAL.




Sexta edición de la fiesta camionera de Torrelavega.
11 y 12 abril 2015.

Seis años correlativos de encuentros con los
camiones clásicos, los decorados-tuneados, los
tele dirigidos a escala, charlas y principalmente
reencuentro con amigos de toda España.



Esperamos el tiempo acompañe, para pasar un buen
fin de semana.

Algunos participantes en la edición anterior.



Clasicos.


Tuneados.


Decorados.




Radio- control.



6 d’abr. 2015

CORCHS. Els auto-xocs.




Marcel-li Corchs fill del Barri de Gracia a Barcelona,
cada dia en els seus desplaçaments passava per la Via Agusta
junt a plaça de Gal-la Placidia.
Alla hi tenien la concessió, uns desplaçats de Casp,(Caspolino)
 unes barques gronxadores per la quitxalla.
El Marcel-li veien la cadència de puja i baixa dels joves,
feia el seus numbrus pensant en el bon negoci que devia de ser.

Proposa, als amos de comprar lis el negoci, obtenint una rotunda
 negativa coma contesta.
El Marcel-li barrinava. Aquelles barques tenien que ser un negoci.
La família disposava de un pati, a les confluència de Diagonal amb
avinguda de Sarria. Alla el Marcel-li va crear amb tubàries, ferros
 de desguàs,i andromines transformades. Les seves Barques. Iguales
 a la les de Gal-la Placidia. I comença una nova vida de firaire per
 Barcelona.Mes endavant també construir un petit tren, que nabe donant
 voltes en rodó, sense sortir-se de la via amb rodes giratòries.



Barceloneta 1935. La fira en el seu emplaçament habitual. El
triangle d'entrada al popular barri. A la dreta el moll, amb els 
"tinglados. Enfront el carrer Ginebre, seu de La Maquinista.
A la fotografia un carro dels que treballaven al Moll. A la 
esquerre les famoses barques del Marcel-li. Junt a la vorera al
carrer els "carromatos" vivenda dels firaires.


 La competència les rodes eren bojes i a cada moment descarrilaven
tenint que tornar els cales a la clientela.
 El negoci prosperava. Ja estaven ficats de ple, al mon de la fira.
Al 1947, la família Corchs, es trasllada a viure al Barri de Les Corts.
Alla a un pati, amb un petit cobert el Marcel-li, persona molt enginyosa
ja contruiex l'atracció mes grossa de les fires del moment. Els Auto-xocs.
Mitjançant un conegut. Compra a la Barceloneta, unes planxes de ferro,
de un vaixell que havien desguassat, ja que aleshores la Barceloneta 
anabe plena de Tallers dedicats a la Industria Naval.(Maquinista-Vulcano...).
Amb esforç, malls i foc, el Marcel-li contruiex tota la base de la que
seria la seva primera pista de Auto-xocs.
Falta-be fer els coches, i tota la enginyeria per fer los anar. El Marcel-li
va copiar per aqui i per alla, construint el mecanisme i cinc coches. Quan
ja estaba a punt de engegar, L'autoritat no li va permetre ja que la majorie
de les peses estaven copiades i ja tenien la seva patent. L'enginy d'aquell
home no es para i re inventa tots els components a la seva manera i funcionant
a la perfecció, estrenant la pista numero 1 amb 5 coches a les confluències de 
Rosselló/Entença, al costat de la Preso Model de Barcelona.


1960

El primer camió del Sr. Corchs. Aqui arrossegat la pista ja
numero 2 a la fira de Granollers. Aquest camió es va comprar
al Prat de Llobregat, on treballava portant pedres amunt i 
avall, construint l'aeroport de Muntadas.
Davant el radiador portaba la marca USA, pro tota la mecànica
era de Willeme, inclòs el motor. Les rodes venien massissas, que
el Sr. Marcel-li aviat va cambiar per les d'aire.
Mes endavant aquest motor va petar i se li va acobla un FEDERAL
de sis cilindres i a benzina. La curiositat d'aquest motor es que tenia
que funcionar amb el seu cambi. Conclusió, el camió amb la enginyeria
del Senyor Corchs, feina anar dos cambis.Un al motor i el vell sota el chassis.



Un altre camió de la família Corchs. Un Pegaso 165 Mes endavant els 
fills del Marcel-li, es divideixen aplegan fins a sis pistes entre tots.


Pegaso Troner el ultim de la Branca del fill Gabriel.



La construcció d'aquells primes autos de xoc,
no portaven pocs entrebancs, primer la xapa i
que el cotxe fos bonic. Les proteccions laterals
 es feien de neumàtics usats, pro calia buscar la mida
apropiada. A les hores es tallava el neumàtic
pel mig , fen el davant i el darrere . Amb
 tecnicas del Sr. Marcel-li, els laterals eren 
desarondonin els neumàtics, cossin amb filferros,
 arandelas i cargols ben dissimulats pintats de negre.
Aquests vehicles anaben amb corrent continua a 
90 i 110, al ser molt perillosa aquesta corrent es 
acopla una resistència de absorció.absorció. Tambe 
incorporaven un embrague automàtic. Total
un model de ingenieria, feta en un pati del Barri 
de Les Corts a Barcelona. Al carrer Joan Gamper, 1.





Imatges de pistas de corchs ja mes modernes.



Els hiverns Corchs es intalave fixe a Mollet del Valles.