He creat aquest bloc amb la finalitat de mostrar imatges de vehicles que he recopilat al llarg de la vida. VIATJES I CAMIONS.

4 de maig 2014

PEGASO-LA SAGRERA.




Cuando los Pegasos se fabricaban en 
La Sagrera.SANT ANDREU (Barcelona).

ENASA, construía en Barcelona,

 ademas del pequeño coche,Z-102
los camiones y los autobuses, antes de
llevarse la fabrica a Barajas (Madrid).













El Pegaso de Ramón Vinyeta.
agencia La Comarcal, conductor
hasta la explosión, Josep Plana,
ayudante BLAS. Fabricado en La
Sagrera. Salio de fabrica con motor 
de gasolina de 125 HP, luego se le puso el
Pegaso Diesel de 140 HP.




El ultimo camión fabricado en la Factoria de La Sagrera
a Sant Marti de Provensals. El Pegaso 165, Una cabina
nueva y un motor nuevo, que seria el primero de toda
la serie de Pegasos hasta el ultimo Troner.
 En el modelo pequeño el Pegaso-Barajas, fabricado
 en Barajas,con su clásico motor en V, se tubo que
dejar de fabricar, por su elevado coste,y adoptar el
motor Ingles Leyland, con una nueva cabina. El
Pegaso-Comet.








2 de maig 2014

PERU.(Diferentes clases de transporte)




Imágenes de transporte en Perú,
del triciclo al trailer.




































VOLVO 660.FH 16.




Per la Meridiana a tota pastilla
escoltat per la Guardia Urbana
obrint camí. Transportes Espe-
ciales Caymo.


de cara.

costado.


de culo.


Al ir el cajón dentro un container
descubierto de UASO, ya sabemos
el destino. E PORT.



1 de maig 2014

LOURDES.




Les peregrinacions a Lourdes de França.

Dos imatges del Autobusos que portaven
els pelegrins a Lourdes en diferents tongades.

El organitzador era el propietari dels Autos Vic.
El Senyor Peret, també llogava els autobusos a
associacions per fer el mateix viatge. Anys 50s.


A la imatge, el Sr. Peret agafat al pal,
junt al capellà. El conductor, a la es-
querra amb jaqueta blanca. Sr. Vilanova.


Un altre autobus d'Autos Vic, encapsalat
per el senyor Vinyeta, amb la seva "LEIKA".

30 d’abr. 2014

ABADAL.




Resum de la conferencia de Manel Garriga
al museu d'historia de la Ciutat. (28.4.14)
Amb la col·laboració de la Presidenta de
la associació, Senyora Pilar Abadal.




Paco Abadal, nasqué a Manresa d´una família d'empresaris del ram del llautó, que aviat es varen traslladar a Barcelona, per expandir el negoci.
Erer un home de reptes, i la seva gran afició era la bicicleta deportiva.
Despres, les motocicletes i a la fi els coches.
Forma part del " equip esportiu d'Hispano Suiza. Fou representant de marques Europees i americanes, amb les quals intentava fer li modificacions per complir el somni de tenir el seu vehicle propi. Les guerres, les fronteres i les dificultats de l'època varen fer que mai es arribes a fer una forta construcció, d'Abadal.
Al llarg de la seva historia,amb semblances de Hispano- Suiza, Peugeot, Minerva e Imperia aconseguiu fabricar uns 500 vehicles. actualment en resten dos, un al museu de Caramulo a Portugal i un altre a una col·lecció particular.
A Belgica junt amb Imperia, es quan logra començar una forta producció, pro els aranzels duaners i traves fant que mai cap coche pugui arribar a Espanya.


Abadal fotografiat a Portugal al 
Museu de Caramulo.


Els radiadors de Abadal, tot en cunya
segons Abadal, la refrigeració era millor.


Abadal guardat al Museu Claret.



Anunci de L'època, davant el Taller a la 
Plaça Letamendi de Barcelona.


GRUES RUBIÓ PUBILL.



Rubió Pubill Sl. neix a Manresa de la ma del
Manel. Els començaments aprenent de mecànic
en varis tallers de Manresa, fins arribar al mon
del Transport i concretament els camions, com
a mecànic de la Agencia Mora a la Muralla de
Sant Domènec.
Malauradament no es conserven fotografies dels
primers vehicles de l'empresa. Sols una aquarel·la
de la primera grua nova que compra el Senyor Rubió.
Es tracte de un Dumper Pegaso, que el constructor
 D'osca, LUNA i munta sobre una grua.
El Senyor Rubió, despres de treballar a l'agencia
Mora, entra com a mecànic a una altra Agencia de
Manresa concretament L´Agencia Cots, una altre
empresa emblemàtica de l'apoca.
Les inquietud fa que Rubió, es posi per el seu conte,
amb un negoci que coneix el qual li donaria feina,
 ja que els dos camions Nazar de l'agencia Cots,
no paren de tenir avaries i molts remolcajes, i ell
veu que les grues seran el futur, deixant de reparar
els vehicles amb filferros a les cunetes de les carreteres.
Ell mateix amb un chasis de un camió, marca "GartFort"
munta una primera grua i posa el embrió de l'empresa
que perdura en els nostres dies.






El Dumper Pegaso amb la GRUA LUNA
i el Pedraforca al fons.







Grues per obres.







Grues de assistència.