29 d’ag. 2013

EL EGIPCI DE ENHER. DETALLS.




Detalls del Pegaso 4x4, utilitzat per els bombers, treballs de electrificació a la Muntanya i sobre tot a l'exportació, principalment a Egipte, lo que li be donat el nom al camió.

PEGASO EGIPSI.









Els eixos amb el carter del motor de 170 CV.



Far de posició de guerra.


Quadre de instruments, lo mes semblant a un petit avió.


Les dues anellets de plàstic, encobriment del cable que estiren i afluixa les cortines del radiador, quan fa calor, abaixar-les, que corri el aire, refresqui el motor i a tu. I quan fa fret, tancarles.
També servien al tancarlas en fer calefacció a la cabina amb l'escalfor del motor.
Els que hem passat molts anys a la carretera, aquestes cortines, eren una salvació, tan per el motor com per el xofer, ja que els primers pegasos, inclòs els primes Comet, la cabina era planxa interior i exterior sense calefacció.
Es tenia que mirar de dormir al cim  dels ports de muntanya, en que el camió, jugant amb les cortines, arribes dalt amb la cabina ben calenta, per embolicar en mantes i passar quatre o cinc hores, màxim que es podia dormir.
En un principi, les cortines no tenien cables, havies de baixar i enrotllarles amb una cinta a una petita tanca. Lo que comportava que en el temps de baixar i tornar a pujar a la cabina, el fred ja era dins.


El motor que muntava el EUROPA.



Le explicació, tota en Angles, per la exportació ínclos en la porta lateral venia en Àrab.





Porta de ferro cru, capota de lona.


Tanca de carrosseria, per obrir i tancar el vidre-parabrisa.


Tanca com l'anterior, per obrir i tenca el sostre.


Icona de Pegaso al volant.




Altre imatge, de les famoses cortines.



Emissora de dos metre.


Detall de les portes.



Diposit del liquid hidràulic de la direcció.



El canvi de sis marches.


27 d’ag. 2013

RSO A SINSHEIM.





Dos RSO al Museu de la tècnica SPEYER.






La cabina, parece el Hermano pequeñito de el Pegaso Mofletes

26 d’ag. 2013

MUSEU MERCEDES. LP333





Imatges de cent-peus alemany el LP333. Aquest camió solia anar acompanyat, de un remolc de dos eixos amb roda senzilla  Aquesta roda era dura i potent, els principis de la "pilote".











VANDALISME SOBRERODES.



BARCELONA QUINA PENA...

Imatges que trobas al anar a buscar la bici que et marca la maquina. Et queda la cara de cartró.






 Arrancades, forçant o serrant.




A la fi no ens quedara res,
 el in civisme cada dia es mes gran.

21 d’ag. 2013

LA PERLITA S.A. al Museo Mercedes.





Autobús, modelo 1112 Mercedes Benz venezolano de linea regular.
 Empresa de transportes  LA PERLITA.S.A.






Decoración del mas puro estilo rococo.
En el centro la fotografía del Sr.Moreno.



Linea 6 Htal RANCHO GRANDE-LA PERLITA-MI BARRIO-MADRESELVA.


Frontal:simplemente perfecto.


Llamativa la gran cantidad de colores,
y bisutería reluciente, añadida en todo
el conjunto del vehículo, sin olvidar
los parachoques y las ruedas.

20 d’ag. 2013

POSTAMT, al Museo Mercedes.




Sobre la base de un chasis Mercedes L-6500



El camión, furgón, autobús, del correo Austriaco.
Este vehiculo era una oficina de correos móvil  ademas de banco, e incorporando cabinas telefónicas.









Interior de la cabina en madera de roble.





La ventanilla bancaria.


Interior de la oficina.



Los dos  ejes traseros, sinónimo de fortaleza.




Las rejas de la oficina bancaria.



Las dos cabinas de teléfono.

COSTA RICA. 1 (imatgessobrerodes al mon).



El Transporte en Costa Rica.






Cobijado bajo las cañas marinas,
 y con el freno de mano de madera puesto.
descansa elFfreig.