13 de juny 2012

LA GENOVEVA DE L'AJUNTAMENT.



L'ajuntament de Barcelona te afillat un petit vehicle. "La Genoveva".
Es tracte de un coche Renault model 11 HO, fabricat al 1908 a França i matriculat el any 1914 a Espanya.
El any 1968 aquest vehicle,va passar a ser patrimoni del ajuntament de Barcelona, fense carrec de la seva restauració i conservació, des aleshores fins a la actualitat.






El problema de les imatges es la cinta que posa  L' ajuntament, per impedir el pas, en part amb rao, perquè ningú pugi al vehicle.




El motor es un quatre cilindres de 2.120 centímetres cubics, que dona una potencia de 11 CV, amb un gir de 1200 rpm. Aquest vehicle pot arribar a una velocitat de 55 Km/H.





El chauffeur va al exterior, descobert, darrera el habitacle per els passeges.A la intimitat






El model te, 4,25 metres de llarg,i una alçada de dos metres, sen tanmateix l'amplada.









A la roda el nom de Ajuntament de Barcelona. 



Aquest petit vehicle des de el any 1978 ha participat sense fallar en totes les edicions del Ral.li de coches d' època Barcelona -Sitges.














El seu nom "la genoveva" li ve de una comèdia britànica anomenada Genevieve, en la qual es narraven les peripècies de un ral.li , on competien allocada ment els coches d'època, ja que la comèdia datava de 1953.





Detall de la caixa d'eines.






Posterior al seient del Chauffeur, l'habitacle dels senyors.




El eix en bronzo.





Detall de la magnitud de la vàlvula de inflat ge.





La sortida de enguany en el ral.li Barcelona _Sitjes, amb el numero 18.





Una seva germana al mateix ral.li amb el numero 22.


11 de juny 2012

NORDKAPP. TROLLSTIGEN A ALESUND.


"La escalera de los TROLLS".


Impresionante la subida de la
 carretera de los Trolls, cerca de Alesund.
Une un fiordo con su opuesto por encima la
montaña. Impresionantes paisajes.


La cascada nos acompaña desde que se forma el rio,
 cuando empezamos a subir, hasta su nacimiento. 
Foto inferior, el primer puente. Arrancamos.


Un alto en el camino, a la altura,
 del segundo puente.Hemos pasado de un lado 
de la cascada al otro, en la subida.



Imagen de la montaña de los TROLLS al fondo
Parece subir al Pedraforca en coche.



Al fondo el río, ya a una cierta altura, 
llevamos un rato subiendo hasta que llegamos a su altura.

a la mitad de la  cuesta, vemos 
 al fondo la carretera que veníamos.




Otra vista de la carretera
 de los Trolls. Impresionante.



La carretera desde el mirador,
 al lado la cascada en su principio.
Aun faltan un centenar de metros hasta
la empinada cima.


Al final los TROLLS.



Extraños seres de tradiciones Noruegas.




Después de las curvas el descanso al lado
 del fiordo, sin que nadie nos moleste 
salvo algún camión que circula por la"noche".


El Fiordo y al fondo la montaña de los TROLLS. 
Paisaje idílico para comer y dormir, la cena una
 "pata de cangrejo real " con gambas y adormir.
 Sin vecinos. Al lado de el gran lago creado
por el río que baja de la montaña de los TROLLS.


 Llueve, para de llover..., vuelve  llover.




A dormir, siempre con la luz ártica.
Hay que acostumbrarse.

Circulando por Noruega, ya en el terreno llano, Las granjas 
son inmensas, muy automatizadas, donde la familia sola
las puede manejar, con la maquinaria moderna. En algunas
como recuerdo de otros tiempos. Tienen alguna furgoneta o
camión estático al lado de la cancela de la entrada.

Esta pequeña Volkswagen
controla la entrada de una 
de ellas.



La gran afición de los Noruegos 
por las furgos americanas.







Este Peugeot es matrícula 
de Tholtehim o Tarragona.
A la entrada de unos almacenes.


Muy bien conservado.

El camión Opel. A la entrada de una granja. Este camión 
 tiempo atrás, fue un elemento primordial de la granja.


El Ford, a la entrada de una casa. Da la
impresión como los otros que se guarda
como recuerdo de años pasados como
los otros.



PORTUGAL-EL FUNICULAR DE BRAGA.

LA FORÇA DEL AIGUA.


Avui en dia amb la gran preocupació que tenim per la ecologia, hauriem de aprendre de els nostres avantpassats, per una part amb el cost energètic i per altra amb la preservació del medi ambient.

El funicular de Braga es un exemple, de com anaven les coses fins que varem arribar al  " tot si val". que ja comencem a penedir-nos.

El combustible del funicular de Braga, encara en us, es l'aigua, i a la muntanya on esta , es lo que li sobra, aigua. No necessita res mes, Sols una ma que tregui el fre.




Placa commemorativa al enginyer Joaquim Gomes, el constructor, a la balustrada de la entrada.




El vago, unic.






La via contraria.



En aquesta imatge, veiem com una canonada,( sagetes vermelles) esta desant aigua dins el vago unic del funicular, en aquesta posició, quan carrega aigua, el vago es troba en el cim de la Muntanya.





Aqui tenim el Grand diposit d'aigua, tota la part negre de sota el vago.






La campana també manual per donar la sortida, amb el cartell de preus.




El funicular just arribant al cim.












Preparats per baixar a la ciutat.





El terra fet de pedretes, com totes les voreres de Portugal, fent un mosaic amb la data de construcció.




El FUNCIONAMENT:



El vagó que esta dalt, s'omple d' aigua, un fre l'aguanta.El vagó que esta abaix ha deixat anar tota l'aigua que portava, i esta buit. Pugen els viatgers, es deixa anar el fre del vago de dalt i amb la empenta que porta amb el diposit ple fa pujar el vagó que esta vuit, i aixi successivament.

xcq








.