7 de febr. 2022

III QUEDADA CAMIONES ALMERIA.

 LA QUEDADA ESTABA A CARGO DE LOS ORGANIZADORES,TRANSPORTISTAS AFICIONADO A LOS VIEJOS HIERROS.

Jose Reyes Martinez, apodado el "Harry". Ramon Blanes y Francisco. "El Nervios". Con ellos empezamos nuestra crónica.


Crónica de Joel Plasencia de la quedada de Almería, saliendo de Vila Seca (Tarragona), hasta Los Escullos

en la Provincia de Almería. El camión un Pegaso Troner. La distancia 685 kilometros, que el Pegaso respondió de maravilla.






En el Área de la Ribera, en la liberada autopista, fue el primer descanso, un bocadillo, para el piloto i copiloto, además de un montón de litros de Gas-Oil para el Pegaso.

Pasado Murcia otra paradita para comer, y entrar ya a la provincia de Almeria,por Huercal Overa base de otro gran transportista, como Cabrera.


El triunfador del evento, como no fue el Volvo dos ejes de Gobano, al que incorporo, un remolque de tres ejes Samro,curiosamente pintado a juego con el camión.



Siguiente paso, llegada al Hotel, encontrándose con algunos compañeros, que habían anticipado la llegada.

Aparcados enfrente el Hotel.





Saludos, birra y carcajadas hasta la hora de cenar y dormir que el sabado seria largo.

Carboneras inicio de la ruta.



Los Pegasos a punto de salida.


Efectivamente a primera hora de la mañana, salieron en caravana hacia Carboneras, para hacer la carretera de la Costa hasta Mojacar en pleno Cabo de Gata. Ni que decir que la carretera antigua nacional, se las trae  en curvas y repechones, pero el paisaje es digno de admirar y recordar, para algún veterano, come era la carretera, antes de las autovia.




El Algarrobico. Toda una vida en construccion.






El regreso, fue por la carretera interior, para variar el paisaje.






Un alto en el camino.




Entrada de la rua a Mojacar.















Regresando a Carboneras donde en la campa de los organizadores, se hizo la gran comida. Al atardecer vuelta al Hotel, descanso y el domingo por la mañana carretera y manta que el lunes, mas o menos todo el mundo trabaja.




A esperar el año que viene, sea tan singular como este.

JOEL PLASENCIA.


5 de febr. 2022

LANZ de Joan Farres.

 Visita amb un grup de companys a les instalacions del amic Joan antic transportista a Basareny, on guarda una coleccio de tractors Lanz. Laseva pasio per aquesta marca es que hi sigui amb ells tots els dies que pot, acoseguin que tots estiguen en ordre de marcha funcionant. 



dins la excepio un Ford.











estirant una maquina de batre.





3 de febr. 2022

EBRO DE LES VERDURES.

 

A Sant Boi, just arribant a la "civilització" vaig trobar aquest EBRO sèrie C, de 3.500 quilos de carrega total.


La propietat es de Mas LLopis, subministra de verdures d'e l'horta del Llobregat, a el petits coberts de venta de fruites i verdures a peu de carretera. També algun producte com la taronja vinguda d'Alcanar.

El Delta del Llobregat, la gran horta de Barcelona,cada dia mes exigua, per la destrucció de sol fertil d'aluvio, a canvi de  polígons industrials desfermats, buscant dins l'angoixa del home del "mes, mes, mes" i el polítics parlant de canvis climàtics. Que fàcil es construir en pla. Que difícil, uns metres enrere sense que tenir que sacrificar els camps de bledes,carxofes, enciams, escaroles, api, patates de sorra (la que ara ens mengem de França) esparracs (Medalles internacionals als de Gava). En fi. L'angoixa del poder pot mes.

El dia de demà, se hauria de jutjar aquests Batlles, presidents de diputacions i generalitat, per el mal que han fet a nosaltres i els nostres fills i nets.

Això si, la contaminació de algun vehicle vell de un que no en pot comprar un de nou.





Mas LLopis un dels pocs pagesos que quedant al Delta.


Interior sobri, pro funcional. Cada cosa al seu lloc.


El servo de doble cos, sols per sobrecarregar el camió.




1 de gen. 2022

ELS CAMIONS DE LA POSGUERRA. VALLS A BLANES.

 

Aquest camió, que en un principi, es va atribuir la cabina a Talleres Napoles SA. No ho va ser. Segons em documenta el company Jordi Fluriach, aquest camió, va ser carrossat a Banyoles per CARROCERIAS TEIXIDOR,  encàrrec de la empresa de Transports Valls de Blanes.

El seu chasis havia pertangut a un 3HC de fabricació rusa, arribats a territori Espanyol arrel de la Guerra Civil.