12 de maig 2019

FORD T DE PUIG( Valencia).




Habíamos salido de excursión y la lluvia nos estropeo
el día. Estábamos en Puig. A unos pocos kilometros
de Valencia.

Pasando por por la antigua carretera, con el camión
 divisaba un gran edificio de piedra oscura que resaltaba
 sobre el resto de las casas del Pueblo.





Por causa de la lluvia, nos obligaba a buscar cobijo y cultura
 en  el viejo edificio.
Se trata de un gran  monasterio, que en su parte inferior
alberga el segundo mas grande museo de Europa, de artes
gráficas.

Ojo !! al dato.


La visita era obligada, nunca había visto un museo de estas
características, siempre buscando algo nuevo. Visitamos un
par de salas, sin mucho interés, hasta llegar al crucero central
del museo.






La sorpresa. Un Ford T en mitad de la sala. Y encima trasfor-
mado en camioneta. Solo mantenía exteriormente, el capo del
mítico Ford.



Impresionantes las imágenes
del FORD entre las paredes
de un monasterio.






Detalles.





 Creo que debia ser de 1923.








De esta caja salen dos varillas como ejes de
dirección.


El seguro en lugar visible.



La rueda de recambio, los inicios de las de 
araña o artilleria.



Chasis en madera.






Interior de la artesanal cabina.


El tapón original del radiador, substituido.



El motor intacto.


La cabina, completamente artesanal.




Los extraños cierres de la puerta trasera.
Sencillisimos de usar.



El toldo. Antes, denominado "La Vela" ya 
que eran de quita y pon. Iba atada a la arquillada
con refuerzos de madera en los laterales
interiores. Lo mas usual quando la tenias
que quitar era una polea en la cochera que
la elevaba entera, quedando colgada del techo.


La llanta del eje trasero, substituida
años después, por rotura de la de madera.







.

8 de maig 2019

TROBADA CLASSICS AMICS DE LA FABRA











Amics de la Fabra i Coats,organitza enguany una trobada, on hi pugi cabre tothom, grans i petits.
Aquest fet serà en el dia que coincideix amb la Nit als Museus, lo que enmarqué els vehicles
historics, dins aquesta jornada. Estara un museu al aire lliure.

Les motos davant l'edifici de L'harmonia, a continuació els coches i darrera algun camió i Autobús.
Obrirem les portes al public visitant les 10 del mati fins a les cinc de la tarda, encara que lo fort
estara fins les 2 del migdia.

Despres de l'esmorçar de germanor, que es repartira en dos grups, farem una visita a la renovada sala
de les calderes, el cor de la antiga fabrica de filats.

Esperem que tan els visitants, com els que vinguin amb els vehicles classics, passin un bon mati.

Gracies.





Per els desconeixedors d'aquesta empresa, recuperada per el Ajuntament de Barcelona, per a entitats culturals per tota la ciutat, fem un petit recorregut fotografic per el seu interior.



El carrer de Sant Adria, partie la fabrica en dues.
Aquesta banda dreta, ha quedat com a plaça i
Biblioteca.Aquesta part, hi habie el proces del
"ram del aigua". Neteja del fi i tint.


L'entrada per el cantó esquerra, on es distribuixen
varies entitats ludicas, educatives.










La bascula i porteria a la entrada de la fabrica.






El despatx dels Amics de la Fabra i Coats. Organitzadors del acte.





Panoramica de un dels carrer dins el complex tèxtil.




Edifici de entitats. L'harmonia.




La sala de calderes ja recuperada.
La xumaneia, es va desmunta la part
final, per problemes de seguretat.








Sortida dels camions de la fabrica.



















En aquest edifici, si esta construint el museo de la Fabra.








Espai Bota, sala polivalent, per a exposicions.




Edificis per reconstruir.



Edifici per reconstruir. Avia estat una central elèctrica.


Ja reconstruït, per ser un Institut de ensenyança mitja.
Dalt i abax.


Departaments per oficines de entitats.


 La gran plaça dels menjadors.



I, fins una altre.