8 de maig 2019

TROBADA CLASSICS AMICS DE LA FABRA











Amics de la Fabra i Coats,organitza enguany una trobada, on hi pugi cabre tothom, grans i petits.
Aquest fet serà en el dia que coincideix amb la Nit als Museus, lo que enmarqué els vehicles
historics, dins aquesta jornada. Estara un museu al aire lliure.

Les motos davant l'edifici de L'harmonia, a continuació els coches i darrera algun camió i Autobús.
Obrirem les portes al public visitant les 10 del mati fins a les cinc de la tarda, encara que lo fort
estara fins les 2 del migdia.

Despres de l'esmorçar de germanor, que es repartira en dos grups, farem una visita a la renovada sala
de les calderes, el cor de la antiga fabrica de filats.

Esperem que tan els visitants, com els que vinguin amb els vehicles classics, passin un bon mati.

Gracies.





Per els desconeixedors d'aquesta empresa, recuperada per el Ajuntament de Barcelona, per a entitats culturals per tota la ciutat, fem un petit recorregut fotografic per el seu interior.



El carrer de Sant Adria, partie la fabrica en dues.
Aquesta banda dreta, ha quedat com a plaça i
Biblioteca.Aquesta part, hi habie el proces del
"ram del aigua". Neteja del fi i tint.


L'entrada per el cantó esquerra, on es distribuixen
varies entitats ludicas, educatives.










La bascula i porteria a la entrada de la fabrica.






El despatx dels Amics de la Fabra i Coats. Organitzadors del acte.





Panoramica de un dels carrer dins el complex tèxtil.




Edifici de entitats. L'harmonia.




La sala de calderes ja recuperada.
La xumaneia, es va desmunta la part
final, per problemes de seguretat.








Sortida dels camions de la fabrica.



















En aquest edifici, si esta construint el museo de la Fabra.








Espai Bota, sala polivalent, per a exposicions.




Edificis per reconstruir.



Edifici per reconstruir. Avia estat una central elèctrica.


Ja reconstruït, per ser un Institut de ensenyança mitja.
Dalt i abax.


Departaments per oficines de entitats.


 La gran plaça dels menjadors.



I, fins una altre.














9 d’abr. 2019

BOMBEROS A LA ALMUNIA.




Pasando La Almunia de Doña Godina, dirección Zaragoza
diviso a mi derecha el parque de bomberos de esta localidad
y a lo lejos en mitad de la montaña, unos puntos rojos me llaman
la atención.
A la primera salida que encuentro, doy la vuelta desandando
 lo andado, hasta volver a entrar, al polígono de La Almunia,
cogiendo su lateral hasta el parque de bomberos.
Hablo con el oficial de guardia, expresándole mi intención de
fotografiar lo que hay detrás del Parque.
 Después de un par de
de llamadas a superiores, me autorizan, la entrada con el vehi-
culo hacia el monte detrás del edificio principal.

Allí se acumulan en una espera de ... un par de tres ejes Pegaso
10 Pegasos Egipcios así como varios Pegaso Comet, y un
pequeño Land-Rover, primera serie.

Paraiso Pegaso.















Semi desmontados, para recuperar piezas, para
restaurar a dos hermanos.


La fabrica de carrozados de Huesca para material
contra incendios.






este se ha despeñado, por el barranco.


Detalle de la cardan para la doble tracción.






Los dos ejes genuinamente Pegaso.




La chapa identificadora de Pegaso.



El Land Rover, primera serie, también reservado
por si se llega a restaurar.



Estos dos Pegaso Comet,son los que estan 
reservados para su restauración. Pero de 
momento la cosa esta parada.



FIMESA (Financiera Mecanico electrica SA)
Empresa Madrileña que tuvo que cerrar sus
puertas a raíz de la quiebra de su empresa madre.
Financiera




Detalle del estante que equipaban como accesorio
los Pegaso Comet. En el europa quedaba muy justo
al sentarse mas adelante que el Comet.


Curioso el galibo Pegaso.




Iveco 4 ejes con aljibe de agua. Hay que moverlo
asiduamente, para que debido el peso que aguantan
las ruedes no se abomben